Kentsel yaşamın gereksinimleri doğrultusunda yükselen ihtiyaçlar yaşam kalitesini arttırmaya zorluyor. İnsanların hoşnutluğu, ‘memnuniyeti’ yaşam kalitesine bağlı olarak arttıkça yükseliyor. Memnuniyet, tetiklediği istihdam olanaklarını yaratıyor. Yaşam kalitesine yer veren sektörler yaşadığı bölgeye ticari canlılık getiriyor. 2003 yılı DİE Yaşam Memnuniyeti Araştırmasına göre sağlık, eğitim ve ekonomik nedenler yanında, yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla da bireyler yer değiştiriyor. Yaşamdan hoşnut olmaya etki eden faktörler; iklim şartları, kalabalıklık, konutun konforu, komşularla ilişkiler, sağlık olanakları, sinema-tiyatro sayısı, sportif faaliyet ve eğitim olanakları ‘okul sayısı ve kalitesi’ parklar ile yeşil alanlar ve toplu taşıma olanaklarından faydalanma olarak sıralanıyor. İnsanların hoşnutluğunu, günlük yaşamlarındaki temel gereksinmeleri belirliyor. Genelde kadınların, yüzde 60,61'i, İstanbul’da yaşamaktan erkeklerden, 52,05'i daha çok memnunlar. Memnuniyet düzeyi gençlerde daha yüksekken, yaşı 40'tan yukarı olanlarda azalıyor, buna karşın 65 yaşın üstündeki grupta da en memnunlar yer alıyor. Yaşları 16-20 arasında olanların yüzde 61,90'ı memnunken, 41-64 arası olanların yüzde 52,88'i, 65 ve üstündekilerin ise yüzde 85,71'i memnun. Kentte uzun yıllardır oturanların da memnun oldukları görülüyor. Bulundukları yerde 10 yıldan çok yaşayanların yüzde 59,19'u memnun. Emekliler çalışanlara göre yaşamlarından daha memnunken, devlet sektöründe çalışanların memnuniyet oranı daha yüksek. Emeklilerin yüzde 60,61'i, çalışanların yüzde 70,37'si ve özel sektörde çalışanların yüzde 49,79'u memnun. Genel olarak, memnuniyet eğitim seviyesi arttıkça artıyor. İlkokul mezunlarının yüzde 47,47'si, üniversite bitirmişlerin yüzde 56,76'sı memnun. Çeşitli ülkelerde yapılan yaşam kalitesi araştırmalarında hoşnutlukla ilgili sonuçlara baktığımızda: İtalya'da komşularla, yakın akrabalarla ilişkilerin hoşnutlukla ilişkisi varken Belçika'da gelir, sağlık ve kişisel tasarruf öne çıkıyor. Almanya'da komşularla ilişkiler, nüfus yoğunluğu, sağlık. Fransa'da yaş, sağlık, yakın akrabalarla ilişkiler önde geliyor. Danimarka'da ise gelir, yakın akrabalarla ilişkiler, sağlık, medeni hal. İrlanda'da cinsiyet, yaş ve gelir. Hollanda'da ise medeni hal, komşularla ilişkiler, sağlık. İngiltere'de de yakın akrabalarla ilişkiler, uzun süreli hastalık, cinsiyet faktörleri memnuniyeti etkiliyor.