Melih Bey, Başkent Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na 1994 Yılı yerel seçimlerinde aday oldu. Seçimi kazandı. Başkentimiz on üç yıldır onun tarafından yönetiliyor. Yönetmeye başladığından bu yana ne değişti? Hangi önemli projeler uygulandı? Başkentliler’in yaşamını kolaylaştıran neler yapıldı? Melih Bey, hakkında kendi yaşamını kolaylaştırmak ve mal varlığı edinmekle ilgili çokça söylenti çıkmasına da neden oldu. Söylentiler ilginç! Örneğin, bir söylentiye göre, “Dünyanın en zengin belediye başkanları arasında” deniliyor. Öyle midir, değil midir? Bilmiyorum. Umarım kendisi, gerçeği kamuoyuna açıklama gereksinmesini duyar. Topluma mal olmuş insanların her şeyinin şeffaf olması gerektiğini kendisi de biliyordur sanırım. METRO’NUN EK İNŞAATI Melih Bey’in makyaja yönelik çalışmalarının dışında elle tutulur bir önemli projesine ne yazık ki rastlayamıyoruz. Başkent’in trafiğini çözen metro Melih Bey’den önceki dönemde yapıldı. Melih Bey, ek metro inşaatını başlattı. Ama ne yazık ki, ek projenin yapımı yıllardır sürüyor, bir türlü sonuçlanamıyor. 2004 Yerel Seçimleri öncesinde sıkça sözü edilen metro çalışmaları neredeyse unutturuldu. Seçimin üzerinden üç yıl geçti, hâlâ tık yok! Herhâlde, 2009 Yerel Seçimleri’ne kısa bir süre kala ek proje inşaatını tamamlayarak rantını iki seçimde de kullanmak istiyor. Çağdaş, gelişmiş şehirciliğin öncelikli özelliklerinden biri toplu taşıma yolu ile trafik sorununu çözmektir. Bunu, bütün dünya âlem bilir. Ama Melih Bey, kendisinden önce başlayan toplu taşıma sistemini bütün Ankara’ya yaygınlaştıramamıştır. Melih Bey’in çok övündüğü Dikmen Projesi de kendi döneminden önce başlatılmıştır. Ama yıllardır bitirilememiştir. ALT GEÇİTLER Yurdumuzun neresine giderseniz gidin AKP’li belediyelerin, şehircilik anlayışına ve estetiğe uymayan alt geçitler inşa ettikleri görülmektedir. Melih Bey de Başkentimize çokça alt geçit yapmaktadır. Ama alt yapısı yeterli olmadığı için en küçük bir yağmurda bu geçitler dolmakta, ulaşım aksamaktadır. Güçlü bir yağışta yağmur sularıyla dolacak bu alt geçitlerde insanlarımız inşallah suda boğulmazlar. Uzunca, tünelvari yapılan alt geçitlerde inşallah trafik kazası sonucu yangın filan da çıkmaz. Yoksa felâket olur. Samsun yolu üzerinde havaalanına dönüş öyle biçimsiz yapılmış ki, Samsun yönünde seyreden bir aracın havaalanı yoluna dönüş yapabilme riski bulunmaktadır. Umarım ve dilerim ki, bir kaza çıkmaz. Sürücülerin çok dikkat etmeleri gerekir. Çünkü küçük bir dikkatsizlik çok büyük bir kazaya sebep olabilir. Cinnah Caddesi uzunca süren çalışmanın sonunda yeniden trafiğe açıldı. Açılır açılmaz da peşi sıra trafik kazaları yaşanmaya başladı. Dünya tatlısı, can dostumuz, yürekli insan İsmail Aşcıoğlu arkadaşımızı Cinnah Caddesi’nde kötü şehircilik anlayışı ve trafik kurallarına uymayan yapılanma sonucu kaybettik. Sorumluların vicdanları rahat mı? BUBİ TUZAKLARI GİBİ Melih Bey, acaba Devlet Mezarlığı’nın bulunduğu Atatürk Orman Çiftliği’nden geçen yoldan (Çiftlik Caddesi) hiç geçti mi? Yolun sağlı sollu trafik akışını sağlayan yönlendirici işaretlerin üzerlerindeki koruma mikaları kırıldığı için çiviler uzun süredir bubi tuzakları gibi yol ortasında duruyor. Gelip geçen araçların lastikleri yarılıyor. Melih Bey, ya o yoldan hiç geçmiyor, durumu görmüyor ya da çivileri çok seviyor. Yönlendiricileri yenileme gereksinimi duymuyor. Melih Bey’in çivileri araba lastiklerini yaralamaya devam ediyor. Lastikçiler de kazanmaya devam ediyor. Allah kolaylık versin sürücülere! [email protected]