Alayıvala ile törenler yapılıyor. T.C. Ekonomi Bakanlığı ve TİM İhracatçılar Meclisi 1,5 yıldır çalışmış, 140 görüşme, 24 toplantı ve 3 çalıştay yapmış, yeni Türkiye markası için bula bula yine “Turkey” adını bulmuş. Motifler, eskizler, renkler tamam, bunlar olabilir. Ama 1,5 yıllık çalışmanın sonucu bu olmamalıydı.
40 defa yazdık, çizdik, İngilizce ’de Turkey adı Hindi demektir. Gene İngilizce de Turkey dediniz mi, mecazi anlamda aşağılayıcı bir tabirdir. Bu toplantılarda ifade ediyorlar. Acaba dışarıda Türkiye’nin imajı nasıl görülüyor. Ben söyleyeyim, iyi algılanmıyor. Yabancı basında sık sık görüyoruz. Bazı uluslararası toplantılarda, Birleşmiş Milletlerde Devlet Adamlarımız, diplomatlarımız önlerinde “Turkey” yazılı masalarda oturuyorlar. Türkiye ile uğraşan basın, bizim temsilcilerimizin fotomontaj ile kafaları yerine hindi kafası koyup, Türkiye’yi hafife almak istiyorlar. Türk takımları spor müsabakalarını kaybettiklerinde, yabancı basında “Hindiyi kızarttık/we toastted Turkey” diye dalga geçilir.
Bu nedenle, Turkey kelimesi yerine, ülkemizi ifade eden ve adımız Türkiye’dir kelimesini yerleştirmek gerekir. Bunun için Dışişleri ve Turizm Bakanlığının öncülüğünde bir kampanya açılması şarttır. Hatırlarsanız eskiden Habeşistan diye bir ülke vardı. İsimlerini değiştirdiler, şimdi Etopya oldu ve yerleşti. Maalesef bana göre 1,5 yıldan beri yapılan toplantılar ve sarf edilen emek yanlış sonuç vermiştir. Gene gele gele Turkey/Hindi ifadesine geldik. Bu durumu içime sindiremiyorum.