Tatil sözcüğü mutlu ve keyifli bir ışık parıltısını çağrıştırıyor. Genelde yaz döneminde planlanan tatil, beklentiler karşılanmadığında ise yüksek sesli bir alarmı çağırıyor. Bu haklı daveti kabul eden misafir, mağduriyetinin sesini, kendisi ile ilgilenen, rezervasyonundan sorumlu olan seyahat danışmanına duyuruyor. Burada düzeltilebilesi bir sorun var ise, yardımcı olunabiliniyor.. Kurumsallaşmış, TÜRSAB kaydı olan ve direkt sorumlunun hatasından ise etik kurallar çerçevesinde mağduriyet giderilebiliniyor. Fakat "sezonluk acenta" ünvanı ile isimlendirdiğimiz bu sahte kuruluşlardan ise, düzeltilmesinde yetkili değildirler. Belki birkaç toparlayıcılık (kendisini savunma) politikası ile cümlecikler kuruluyor. Sorun ise artarak devam ediyor.. 
Turizmcilik - Önşartlar!
Kabul edilmelidir ki, turizmci olmak kolay değil. Öncelik ile başarılı bir iletişimci olmak gerekiyor. Misafirin beklentisini doğru anlayabilme yeteneği önşartlardan sadece biri. Sunulan ürünün tüm detaylarına hakim olma ve iletme sürecinde düzgün bir diyalog kurabilmek.. Sabır seviyesinde sınırsız olmak gerekiyor. İletişim bilgilerinin zamansal kısıtlama olmadan ulaşılabilir olması.. Özet ile tüm departmanların, iş öncesi - süreci - sonrasında üst kalite, üst sorumluluk taşıması gerekiyor.. Tabii öncelikle işi sevmek önemli. Belgeli, bilgili ve ilgili olmak yine önceliklerden...
Misafirin (tatilcinin) Dikkat Etmesi Gereken Önemli Ön-Unsur!
Misafirin öncelikle, danıştığı Seyahat Acentesinin, (TÜRSAB) Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nde kaydı olup olmadığını kontrol etmelidir. Kayıt bilgilerine ulaşmak zor değil! TÜRSAB'ın kendi sayfasından sorgulanabiliniyor.
Rezervasyon işlemi sürecinde tur, bilet, otel ile ilgili program, güzergah veya konsept detayları teyyid edilmeli. Örnek; Otel Confirme (rezervasyon onayı) bilgisi, konaklanacak otelden kesinleşmiş garanti alınabilinir..
Rezervasyon belgesinin, şirket antetli Voucher (Rezervasyon Formu) olmasına dikkat edilmeli. 
Ürün bedeline uygun ödeme koşulu seçilmeli ve ödemenin dekontu istenmeli..
Toplum olarak güvenen ve güvenmeyen iki ayrı kitleye sahibiz.. İkna edebilene kanan masum bir kitle hala daha var. İşte onlar için tatil hem güç, hem de lüks oluyor. Hatta suç oluyor. Hayal ettiği tatilinin gerçekleşeceği tarihte, hayali yine hayal kalmaya devam ediyor.. Bir taraftan da, tecrübesinden veya ön araştırmacı kimliğinden beklentisinin karşılığında profesyoneller istiyor. Sezonluk acenteciliğe müsade vermemek için insanların duyarlı, bilinçli ve dikkatli olmaları da gerekiyor...
Haritada baktığımızda Türkiye, o kadar şık bir coğrafyada ki.. Muhteşem mavinin, yeşile dokunuşu ile doğasal değeri çağın bize sunmuş olduğu bir armağan.. Turizmin gelişimi, bir dünya vizesidir. Gelişim için sistemli çalışmak, büyümek için yürümek lazım! Teknolojik çağın, bilgilere ulaşımı yönünde önemli ölçüde artılar getirir iken, eksikler de getiriyor kuşkusuz. Fakat seyahat sektörü bir pazar formatıdır. Ürünü donanımlı, sunumu güvenilir olan her acente, kalıcılık ilkesinde ilerleyecektir...

Günün S(özü): Ön araştırma her koşulda garantilemektir!