Havayolu, Denizyolu, Demiryolu ulaşımlarında zamansal yönden de garanti verebiliyor iken, Karayolu'nda rötar, stres artarak devam ediyor.
Günümüzde karayolu tercih edilenlerin en başında geliyor. Taşıtyolu üzerinde toplu taşıma araçlarının trafik akışını rahatlattığını direkt diyemiyor isek de, belirli ölçüde rahatlattığını söylemek mümkün. 
Trafik Kuralları İhlali!
Trafik kurallarına uymama cezalarının, Maliye Bakanlığı'nın onayı ile 2012 yılı yönetmeliğinde %10 oranında arttırıldığını biliyoruz. Caydırıcılık payı oldukça yüksek! 
Türkiye'de Trafik Kazaları!
Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın yaptığı açıklamada, Türkiye'nin "trafik kaza oranı yüksek" olan ülkeler arasında ilk 10'a giren ülke olduğunu ifade etmiştir. Liste sıralamasına göre, Brezilya, Kamboçya, Kenya, Hindistan, Çin, Mısır, Meksika, Rusya, Vietnam ve Türkiye'dir. 
Trafikte Yaya!
Trafikte “sürücü ve yaya" kimliğim ile belirtmek istiyorum. Yayaların sürücüleri kazaya sürükleyebileceği birçok kural ihlali yaptıklarını söyleyebilirim. Yaya, kendisinde "yeşil geç" iznini her konumda görüyor ise bu bir kural ihlali sayılmalıdır. Yayalara, haksız geçişlerinde "sürücü ya duracak, ya duracak" düşüncesinin bir kural ihlali olduğu bilinci sunulmalıdır. Fahri Trafik Müfettişi oluşumu henüz başlamamış olsa da önemli bir ışık oluşturacaktır. Manisa'da Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü'nün uygulamış olduğu denetleme çalışmasında, 2 saat içerisinde 76 yayanın kırmızı ışık ihlali tespit edilmiştir. Gerekli cezanın uygulandığını tahmin ediyorum. Bu çalışmanın, daha doğrusu gerekli uygulamanın arttırılması, kazaları önemli ölçüde azaltacaktır.
Trafik Kuralı mı, Şoför Kuralı mı?(!)
Sabah işe gidiş, akşam işten dönüş saatlerinde ise feci bir stres yükleniyoruz. Trafik kuralı yerine şoför kuralı işliyor adeta. Araç sürücülerini cinsiyete göre değerlendirmeyi de yanlış buluyorum. Cinsiyet durumu yerine şoförlük konumuna bakmak ve görmek çok daha doğru sonuçludur. Sol'lama modası geçmiyor. Sağ'lama modası ise bir başka havada esiyor. Gerekli, gereksiz öncelik hakkı psikolojisi, öne geçme telaşı! Oysa ki kırmızı ışıkta yine yanyana konuma gelmiyor muyuz, çoğunlukta sağ'layan veya sol'layan araç ile? Ama yok, biz severiz trafikte figür çizmeyi. Uçarken egomuz da uçuyordur çünkü. Sağ sinyalini verip sola, sol sinyalini verip sağa dönen araçlar ile çok karşılaşmışızdır. O kadar çok hata var ki, kimi zaman güldüren kareler, kimi zaman da üzen sonuçlar! Her 1 metrede durup yolcu toplamaya çalışan minibüsler.. Alkolden şeridi seçemeyenler. Her harekette korna çalanlar....
İş yaşamı mı yoruyor, Trafik mi sorusunun cevabını zannediyorum birçoğumuz biliyor... 
Ünlü şehrimiz İstanbul! Trafikte stresin en fazla yaşandığı ilimiz hangisi diye sorulsa, kuşkusuz İstanbul cevabı ile karşılaşırız. Nüfusun yoğun olduğu, iş ve sosyal yaşamın adresi İstanbul... Asya ve Avrupa olarak ayrılan bu dolu şehrin, telefon kodlarında olduğu gibi plakada da ayrılma zamanı gelmemiş midir? Yinelediğim bu önerim birçok okuyucuma yine enteresan gelecektir..
Ceza Pahalı, Bedel Ağırdır!
Kaza geliyorum demez'in bilincinde ve farkındayız. Kurallara uymak güvenli trafik oluşturacaktır. Güvenli trafik de sistemleşecektir. Sistemli olmak, her alanda ileriye doğru geri sayımdır! Cezaların arttırılması pahalı demeyip, caydırıcı bir politika olarak algılanmalı ve uygulanmalıdır. Kurallara uymak kaza önleyeceğinden, ağır bedeller ödetmeyecektir.
Günün (S)özü: Doğru, Sistemsiz ise Etkisizdir! Şart Olan Sistemdir!
Saygılarımla,