Seyahat Acentaları; Tatil, tur, konaklama ve ulaşım hizmetleri alanında bilgi sahibi, yerli-yabancı turistlere oluşturulan veya oluşturduğu ürünü sunmayı hedefleyen (pazarlayan) ticari kuruluşlardır.
Turizm sektörünün merkezi sayılan, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), 28 Eylül 1972 tarihinde yürürlüğe giren 1618 sayılı "Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu" uyarınca kurulmuştur. TÜRSAB, Türkiye Turizminin gelişimine yönelik çalışmalar yapmayı amaç edinmiş, sektörün, kaliteli hizmet sisteminin uygulanmasına ilişkin yetkili konumda olmuştur. 
Ülkemizde Turizm
Ülkemizin kültürel, tarihi ve doğasal yönden değerli bir konumda olduğunu biliyoruz. Dünya üzerinde ise tatil adresleri listesinde yer alması, dolayısı ile yabancı turistleri de ağırlıyor olmamız sevindirici. Bölgelerimizin arkeolojik bilgileri, kültür ve tarihsel değerleri ile ilgileniyorlar. Doğru yönde olan bu ilgi, bilgi profesyonellerinin kalitesi ile birlikte sorumluluk sahibi bir değerde olduklarını bir kez daha gösteriyor. Yabancı misafirler konaklamada tercihlerini, genelde 5 yıldızlı otel veya tatil köylerinde kullanıyorlar. Turlara katılımlarında ise yüksek ölçüde memnun kalıyorlar. Pırıl pırıl mavimiz, sağlıksal yönden yeşilimiz adeta büyülüyor.. 
Yerli turistlerin ise son dönem tatil anlayışında bir değişim sözkonusu. Bu değişim bir anlamda da bir gelişim anlamına geliyor. Misafirlerin kültür gezilerine artan ilgisi, kaliteli  bir toplum olmanın veya olmaya doğru ilerlemenin bir göstergesi oldu. Bir toplumun kalite seviyesinin yükselmesi, kültürüne ve tarihine olan merakı ile başlar. 
Seyahat Acentası Sorumluluğu
Tur operatörünün, öncelikli görevi kitle talebinin ön araştırmasını yapmaktır. Üretimin tüketiciye ulaştırılması yöntemini saptayarak, destinasyonlar oluşturmaktır. 
Tatil planlanır iken, tercihler sıralanır. Tur operatörleri yönetiminde seyahat acentelerinden bilgiler alınır. Burada yetkilinin işsel donanımı çok önemlidir. Ticari odaklılık birçok rezervasyonlarda, memnuniyetsiz dönüşü ile karşılaştırır veya tanıştırır. Misafirin kalıcılığı ancak, tur operatörünün doğru ve düzgün iş prensibinin sonucu olacaktır. Beklentiyi doğru algılamak, memnuniyet dönüşlü bir misafir kazandıracaktır..
Tur operatörü misafirin talebi doğrultusunda, yüksek kalite hizmet sunma sorumluluğundadır. İlgi ve bilgi ortaklığı prensibinde bir çalışma sistemi uygulamalıdır. En önemlisi de işini sevmelidir. Turizm sektörü, dışarıdan görüldüğü eğlenceli vitrinin yanısıra, içeride detayüstü yoğunluk sözkonusudur. Tecrübeler ile muhteşem artılar kazandıran bu sektör, belgeli ve bilgili olma koşulu ile geleceğin gelişen Türkiye turizmine önemli katkılar sağlayabilecektir.
Günün S(özü): Turizm, bir ülkenin ekonomisi ile birlikte kültürünün de gelişmesi rolündedir.!