“ BENHİM ŞEHRİM - BENİM ÜLKEM” !...

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’mız için, bir slogan üretmiş, “BENİM ŞEHRİM,” Bu slogan Şehr’in her tarafına, herkes tarafından görünür bir şekilde yazılmış, ayrıca, Belediye’nin bütün hizmet vasıtalarına da işlenmiştir. Aynı zamanda, Dünya Beleadiye’ler Birliği, Türk Dünyası Belediyeler Birliği, TarihÎ Şehirler Birliği, Uluislararası Tarım Şehirleri Birliği, Anadolu Medeniyetleri Belediyeler Birliği ve Konya Belediyer Birliği Başkanlığını da deruhte etmekte olan, Uğur İbrahim Altay, bu sloganla, bütün Konya’da yaşayan ya da Konyalı olup da başka ülkelerde ve şehirlerde yaşayan bütün Konya’lı’ların Şehir’lerinin taşına, toprağına, suyuna, havasına sahip çıkmalarını istemiştir. Devletimizin Osmanlı döneminde Belediye reis’lerinin unvanları Şehremini idi. 8 Şehir’de yaşayan bütün ferd’lerin, güvendiği, şerrinden emin olduğu, ihtiyaç duyduğunda kendisine her hususta yardım edeceğini umduğu kimselerdi. Konyalı’lar da, Şehremini, Uğur İbrahim Altay’a güvendiler, seçtiler, tavsiyelerine uydular Şehir’lerine sahip çıktılar.

Aslına bakılırsa, Konya Belediye Reis’leri, Şehreminleri b.akımından çok şanslı bir İl’imizdir; 1963-1969 yılları arasında Konya Belediye Reisliği, Şehreminliği yapmış, Ahmed Hilmi Nalçacı’dan i’tibaren, seçilen, bütün Belediye Reis’leri, Şehreminleri, Yılmaz Kulluk, Mehmed Keçeciler, Lütfi Tunçel, Ahmed Öksüz, Halil Ürün, Mustafa Özkafa ve Tahir Akyürek, hep biribirlerini tamaladılar, hizmetlere yeni yeni hizmetler ilave ettiler. Konya, Türkiye’deki bütün şehirler, bi’lhassa, Büyükşehir’ler arasında Gecekondusu olmayan tek Şehir’dir. Geniş Konya Ovasında, ArazÎ’ler, imara açılmış, kooperetiflere, neredeyse yok pahasına devredilmiş, Şehr’in civarında, modern Uydu Şehir’ler, Site’ler inşa edilmiştir.

1963-1969 yılları arasında Belediye Reisliği yapan, Ahmed Hilmi Nalçacı Fransa’da Şehir Plâncılığı eğtimi görmüş, bir Şehir Plâlamacısıydı. Adını taşıyan, Nalçacı Caddesi, Konya’da tiucaretin kalbinin attığı, modern, en geniş ve uzun Caddesidir. Yeni Konya’nın modern Şehircilik anlayışı hiç duraksamadan, kendisinden sonra gelen Belediye reisleri tarafından da devam ettirilmiştir. Geniş Ana Caddeler, kavşakları, her biri birer san’at eseri niteliği taşıyan, alt ve üst geçitleriyle, Tematik uçsuz- bucaksız park’larıyla, Konya, trafik çilesinin bulunmadığı ender Büyükşehir’lerden birisidir.. Çevre Temizlik, sıfır atık uygulamalarıyla Avrupa Ülkelerine nümune-i İmtisal olmuş bir Şehir...

Büyükşehir Statüsündeki İl’lerimizde, artık, köyler, il ve ilçe’lere bağlı taşra mahalleleridir. Batı Toros’ların zirvelerindeki taşra mahallelerinde bile çöp konteynerleri bulunmakta, çöpleri günübirlik, ilçe Belediyeleri tarafından toplanmaktadır. Taşra mahalleler dahil, ulaşım, Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanmaktadır.

Uğur İbrahim Altay’ın “ Benim Şehrim,” sloganından kinaye olarak, Bendeniz, Konya için, “Benim Ülkem,” dedim. Konya’mız, Ankara yakınlarından, Kulu, Isparta, Şarkîkaraağaç’a, Cihanbeyli plato’sundan Akdeniz derinliklerine, bir il’in çok ötesinde, Holanda dahil, Avrupa’nın pekçok ülkesinden büyük bir Ülke’dir. Türkiye’mizin yüzölçümü, 783.562 KM2, Türkiye’nin en kalabalık Nüfusuna sahip, İstanbul’un, 5.461 KM2 İKEN Konyanın yüzölçümü, 38.873 KM2 dir. Doğu ve Güneydoğu Anadolu illerinden, Ege Bölge’sine, İzmir’e giden otobüs’ler, Adana- Ankara sapağından i’tibaren, Konya, Ibparta, Denizli , Aydın ve İzmir’e Benim Ülkem’den Konya’dan geçer... Konya’dan Antalya’ya, Akdenize, şimdilik, üç ana hattan, yakın bir gelecekte dördüncü yolda açılacaktır, Konya, Beyşehir,Cevizli, Akseki, Manavgat, Serik ve Aksu’dan Antalya’ya ulaşan yol, 1950’li yılların ortalarında, Konya, Seydişehir, Alacabel üzerinden Akseki, Manavgat, Serik ve Aksu’dan, Antalya’ya ulaşan bu 1980’li yıllarda, Konya, Beyşehir, Derebucak, Gembos Ovasından geçen, Beşkonak, Serik ve Aksu’dan Antalya, 2023 yılında ulaşıma açılmıştır. Bu yolda, 5 km çift Demirkapı Tünelinden geçenler, 5 dakika içinde Ilıman Akdeniz ikliminden, sert Anadolu Bozkırı iklimine, ya da, Sert Anadolu, Bozkırı ikliminden Akdenizin yumuşak, ılıman iklimine geçilmektedir. Zaman zaman Tünelin iki yakasınrda sıcaklık farkı 10 dereceyi bulmaktadır. Bu yol, diğer yollara nazaran hem 30 km. daha kısa, hem de 12 ay 7/24 ulaşıma elverişlidir. Halbuki diğer yollar, Ekim ayından Mayıs ayına kadar, iklim şartları dolaysiyle zaman zaman, ulaşıma kapatılır, haberlere konu olur. Yalnız, bu yolun büyük bir bölümü, ma’alesef “Bölünmüş Yol,” değildir. Tek taraflı bu yol artık, Konya- Antalya arasındaki, yoğun, Tır, Kamyon küçük vasıta tarafiğini taşımıyor...

Türkiye’nin yüzölçümü bakımından Van Göl’ünden sonra ikinci büyük gölü, Ankara, Aksaray ve Konya’mız üçğenindeki Tuzgölü Konya’mız Coğrafyasında bulunmaktadır. Türkiye’nin üçüncü büyük gölü ve enbüyük İçilebilir, Tatlısu Gölü, Beyşehir Gölü de Konya’mızdadır.

Konya’mız, TarihÎ ve Turistik, Tarih öncesi ve tarihle yaşıt yerleşim yerleriyle, Coğrafik güzellikleri, müze’leriyle, ma’nevî dinamikleriyle tam bir cazibe Merkezidir.