MÜSLÜMAN   TÜRK’LERİN  İSLÂM’A   HİZMETLERİ !...

“  Sizden   hayra   çağıran,   iyiliği   emredip   kötülüğü   men’eden   bir ümmet( topluluk)   bulunsun.   İşte   onlar   kurtuluşa   erenlerdir.” ( Âl-i   İmran/ 3/ 104)

Zaman   zaman, Sosyal   Medya  Mecra’ların  Câlib-i  dikkak  mevzu’u’lar  düşüyor.Nitekim, Merhum, Ahmed   Muhtar   Büyükçınar  Hoca’nın  hatıratından, bir-kaç  paragraflık   bir   metin   düştü

Merhum,   Ahmed   Muhtar   Büyükçınar,  1920  yılında  Gazeantep  de   doğmuş,  küçük   yaşlarında  hıfzını   tamamlamış, muhtelif   hoca’lardan, İslâmî  ilim’leri   tahsil   etmiş, Mısır’a  gitmiş, Câmiatü’l-Ezher  de   tedrisatını   tamamlamış,  yurda   döndükten   sonra   da, ilmî   çalışmalarına  devam   etmiş, bi’lhassa, İstanbul’da   ve   Yalova’da,  Yüksek   İslâm   Enstitü’sü  ve  İlahiyat  Fakülte’lerine   devam  eden  talebe’nin   noksanlarını   tamamlamak  gayretiyle,  gayriresmî    Kurs’lar   tertip   etmiş,  haricen   onları   okutmuş, ehl-i   Sünnet  akidesinden   ayrılmamaları  hususunda   telkinlerde   bulunmuştur.Ayrı   disiplinlerden   geldiğimiz   için,  kendisini  tanıma   fırsatı   bulamadım.Şunları   ifade   etmek   isterim;  Mısır’daki  Câmiatü’l- Ezher, ma’alesef,  Osmanlı’da, 1839  Tanzimat  Fermanı  ile” Gülhane  Hattı   Hümâyüyünü” masonlar,   mosonik   zihniyyet, nasıl   Osmanlı’ya   hulûl   etmiş   ise, aynı   yıllarda,  masonlar. Mısır’da  Câmiatü’l-Ezher’e   de   hulul   ettiler.  Bu   yıllardan   sonraki  bütün Ezher   Şeyh’leri( Bizdeki   karşılığı  Rektör)  hep   masonlardan   ta’yin   edilmiştir. En   meşhurları   da,  Cemalddin   Efgânî, Şeyh   Muhammed   Abduh’ dur.

Türkiye’den, 1920’li  yıllardan  i’tibaren, bi’lhassa, Osmanlı   Mederese’lerinin  03 Mart   1924  tarihiden   sonra, İslâmî   ilim’leri   tahsil   için  Mısır’a   gidenler, bunlara,SiyâsΠ  sebelerle  Mısır’a   gidip,  bir   müddet,   Ezher’de, Türk   Edebiyatı  muallimliği  yapan, Mehmed  Akif  Bey   de   dahil, hepsi,  birer  “ Ellâ   Mezhebiyye,” mezhepsizler  veya   mezhepsizlik   mezhebine   mensup  olanlar   olarak, müceddid, ( reformist) hâşâ!  İslâm’da   reform,

   dönmüşlerdir.İstiusnalar   varsaki,   varıdr, bunlar   da   ahir-i  Ömrünü  Mısır’da   geçirmek   mecburiyetinhde   kalan, Şeyhulislâm   Mustafa  Sabri  TokadΠ  Efendi’nin  etrafında  kümelenenlerdir. Bulgaristan  Türkü, Deliormanlı, Emekli   Müftü,  İstanbul  Yüksek  İslâm   Enstitüsü  sabık   müdür’lerinden,  Merhum   Ahmed   Davudoğlu   Hoca’mız  gibi. Öyle,  öyle   anlaşılıyorki, Merhum, Ahmed   Muhtar   Büyükçınar  hoca’da Merhum, Ahmed   Davudoğlu   Hoca’mız  gibi, Mustafa  Sabri  Efendi’nin   etrafında   kümelendiği   için, ehl-i  Sünnek  akidesini   muhafaza   ederek,  ilim   tahsil  etmiştir.

Merhum,   Ahmed   Muhtar   Büyükçınar’ın  İnternet   vasatına   düşen  hatıratından  bir   bölüm   şşeylediur: “ Ezher’de, Fakümte’de,  derse   başladığımızın 3.  Günü,  İlm-i   Kelâm   dersine   girmiştik. Sınıfta   ben   başka   Türk   yoktu.   Hoca’mız,  Prf.Dr.   Ali   Câbir,   derse   başlamadan   önce,   kısa   bir   konuşma   yaptı: “   Çocuklar!   Okuyacağımız  kitap, “ Mevâkıf,”  ve   başka   bir  hoca’nızın   okutacağı “ Şerh-i   Akâid’”dir.   Bu   değerli   kitapların   yazarları   Türk’tür. “ Şerh-i   Akâid”’in   üzerine  19   şerh   ve  hâşiye   yazılmış!   Bunların  17’si  Türk  Uleması’nın   eseridir.   Kur’ân-ı   Kerim’e  ilk   tefsir   yazan,   Allâme, Zemahşerî,   Türk’tür.   Burada   okuyacağınız   Nesefî    ve  Ebussuûd   tefsirleri   vedaha   pekçok   önemli   tefsirler   Türk   Uleması’nın   eserleridir. Kur’ân-ı   Kerim’den   sonra  İslâm  dini’nin   ikinci   kaynağı   olan   hadis   kitaplarından, “  Kütüb-ü   Sitte’” nin,   başta   Buhârî   olmak   üzere, 5’i   de  Türk   eseridir.   Dinimizle, geçmiş   Peygamberler   ve   kavimleriyle  alakalı   pekçok   kıymetli   eser’in yazarı   da   Türk’tür.  Biz   Arap’lara   ve   bütün   müslümanlara,   Arapça   kelime’lerin   ma’na’larını   anlatan   ve   bu   alanda   ilk   def’a   kaleme   alınan   en   büyük   kaynak,   Türk   âlim’lerinden  Fîrûzâbâdî’nin   yazdığı, “ Kâmûs” kitabının   ismi  nedir?  “ Okyanus,” tur.   Sadece   bunlar   mı? Türk’lerin   başka   husûsiyyetleri   de   vardır;   Türk’lerde  Mezhep   ve   inanç  birliği   de   vardır;   Dünya’nın   neresinde   olurlarsa   olsunlar,   Türk’lerin   tamamı,   amelde   Hanefî  Mezhebine, i’tikad’da   Mâtürîdî    Mezhebi’ne   bağlılar.   Hiç   bir   zaman   Türk’ler   Ehl-i   Sünnet   ve’l-Cemaat’in   yolundan   ayrılmamış,   yanlış   yollara   sapmamış,(  Frak-ı   Dalle’ye   meyl   etmemiş),   bâtıl  mezhep’lere   yönelmemişlerdir.

Türk’ler   tarih   boyunca,   Yüce   İslâm   Dini’nin   savunucusu,  dünya’daki   bütün   müslümanların   hamisi,(   koruyucusu)   olmuştur.”   Hoca’mız   Ali   Câbir’in  Ecdadımız   hakkında  konuştukları   beni   duygulandırdı, Okuluma   bağlılığımı  ve   ilme   karşı   iştiyakımı   artırdı.

Cemaleddin   Efgânî,   Şeyh   Muhammed   Abduh   gibi,  azılı   masonların   işgali   altındaki,  Câmiatü’-Ezher’in   çatısı   altında,   demekki, Prf.Dr.  Ali  Câbir   gibi,   insaflı, Ehl-i   Sünnet  Akidesine   sımsıkı  sarıldığı   ve  asla   ta’viz   vermediği   için, Devletimize   ve   Türk  Milleti’ne   düşman   olan   mason  ve   mezhepsiz,  meslekdaş’larına   rağmen,  Türk  âlimlerine  hürmetini,  Osmanlı’ya, Aziz  Türk   Milleti’ne  sevgisini  muhafaza   eden,   Merhum,   Prf.Dr.  Ali   Câbir  Hoca’ya  Rabbi’min  vâsî    rahmetini   niyaz   ederim.