Bu sporda yapılan egzersizler her gün farklıdır ve her sporcunun hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için değiştirilmiştir. Crossfit egzersiz programı, herhangi bir yaş ve kondisyon seviyesindeki insanlar için uyarlanabilir. Peki nasıl ? 

Crossfit halatları taşınması oldukça kolay ürünlerdir. Çünkü çok fazla bir ağırlığı yoktur. Sporcular istediği zaman kendisi için alıp istediği herhangi bir alanda kullanabilir. Yani dışarıda çalışabilirsiniz. Bu halatın sağlık açısından en önemli özelliği ise kilo kaybına olan desteğidir. Özellikle zayıf kas gruplarını güçlendirmede yardımcı olan bu halat sayesinde daha güçlü bir bedene sahip olabilirsiniz. En hızlı yağ yakımı bu halatlar sayesinde gerçekleşir. Çünkü bu sporu yaparken vücudunuzdaki bütün kaslar çalışmaktadır. Yani bir yandan kaslarınız büyürken bir yandan da yağ yakımınız hızlanır. Bu sayede ideal kilonuza daha kolay ulaşabilirsiniz. 

Sporun her alanı sağlıklıdır. Fakat crossfit özellikle hızlı bir şekilde kilo vermek isteyen kişiler için oldukça ideal bir spordur. 

En iyi yağ yakan 5 Halat Egzersizi; 

1. Vurma Egzersizi… Halat ile yana vurma egzersizi, diğer bilinen adıyla side slams en sık uygulanan halat çalışmalarından biridir. Halatı iki elinizde tutarak başlamalısınız. Sağ ayağınızı bir adım öne atarak ve bedeninizi sağa döndürerek, iki elinizi başınızın üzerine kaldırmalısınız. Sonrasında halatı hızlı bir şekilde yere vurmalısınız. Ve halatları aynı şekilde kendinize çekmeyi unutmamalısınız. Her bacak için 10 tekrar yaparak çalışmayı tamamlamalısınız. 

2. Jumping Jacks… En çok tercih edilen bir diğer halat çalışması ise jumping jacks. Fitness için yapılan zıplama ile halat çalışmasını bir araya getirerek yapılan egzersizdir. İki elinize halatı ters tutarak, bilinen zıplama hareketini yapmalısınız. Kollarınızı yukarı, aşağıya hareket ettirirken, ipin içine ve dışına yanal zıplamalar yapmaya çalışmalısınız. Bu çalışma kolların ve omuzların gelişmesinin yanı sıra tüm vücut kaslarını da çalışmada oldukça etkilidir. 

3. Omuz Halkaları… Omuz kaslarını kuvvetlendirmek için oldukça bir çalışma olduğunu belirtelim. Ayakta ve dizleriniz hafif kırık olmalı. Avuç içleri aşağıya bakacak şekilde halatı tutarak, omuzlarınız ile dairesel hareketler yapın.  Saat yönünde olacak şekilde daire çizmeye devam edilmeli ve sonrasında 30 saniye boyunca aksi yönde daireler çizmeye çalışmalısınız. Kardiyovasküler fitness ve kas geliştirmenin beraberinde yağ yakımını da hızlandıran halat çalışmaları, düzenli yapılması durumunda hızlıca kilo vermenize de yardımcı olacaktır. Omuz halkaları çalışmasının bilinen diğer isminin shoulder circles olduğunu da belirtelim. Pek çok fitness salonunda karşınıza çıkabilecek halat egzersizleri, başka şekillerde uygulanabilmektedir. 

4. Geniş Halkalar… En temel halat egzersizi çalışmasıdır. Kalp atış hızını arttıran, kol ve omuzların çalışmasını da sağlamaktadır. Halatın üzerinde baş parmaklarınız kalacak şekilde, avuç içleriniz birbirine bakmalıdır. İki kolunuzu ileriye uzatın ve dizlerinizi hafifçe kırın. Sırayla kollarınızı omuz hizasında kaldırmalısınız. Tüm çalışma boyunca squat pozisyonda kalmaya özen göstermelisiniz. Bu şekilde vücudunuzun alt bölesindeki kasları da aktif bir şekilde çalıştırmış olacaksınız. 

5. Yanal Dalga Hareketi… Ayakta iken iki eliniz ile halatı tutarak, omuz hizasında kaldırmalı ve dizlerinizin hafif kırık olmasına dikkat etmelisiniz. Sağ elinizi kaldırarak omuz hizasında sol elinizi indirmeli, halatı kalça hizasına getirmelisiniz.  Halatı aksi yönde döndürerek sağa doğru beş adım atarken, kollarınızı hızlı bir şekilde hareket ettirmelisiniz. Kol hareketine ara vermeden devam edilmelidir. Yön değiştirerek dalga hareketine devam ederken sola doğru da beş adım atmalısınız. Her yöne 3’er kez bu çalışmayı uygulayarak sonlandırabilir ve sayede çok çabuk hızlı kilo verebilirsiniz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.