...dünden devam Birleşmiş Milletler`in 25. Kuruluş Yılı’nda Birleşmiş Milletler tarafından oylamaya sunulmadan kabul edilen, 24 Ekim 1970 tarih ve 2625 sayılı Birleşmiş Milletler Genel Kurulu Kararı’nın “ Birleşmiş Milletler Antlaşması Doğrultusunda Devletler Arasında Dostça İlişkiler ve İşbirliğine İlişkin Uluslararası Hukuk ilkeleri konusundaki Bildirge’nin Başlangıç kısmının 4 numaralı paragrafında , “Uluslararasında hukukun üstünlüğünün teşvik edilmesinde Birleşmiş Milletler Antlaşmasının üstün önemini de akılda tutarak, Devletlerarasında dostça ilişkiler ve işbirliğini gözeten uluslararası hukukun ilkelerine sadakat ile itaat edilmesinin ve Antlaşmaya uygun olarak “ yer almaktadır, 5 numaralı paragrafta  “Devletlerin üzerlerine aldıkları yükümlülüklerinin iyi niyet çerçevesinde yerine getirilmesinin uluslararası barış ve güvenliğin sürdürülmesi ve Birleşmiş Milletler`in diğer amaçlarının yerine getirilmesi için en üst derecede öneme sahip olduğu göz önünde tutarak” yer almaktadır.   Aynı Birleşmiş Milletler Genel Kurulu Kararının “ Devletlerin, Antlaşma Doğrultusunda Üstlendikleri Yükümlülükleri İyi Niyet Çerçevesinde Yerine Getireceklerine İlişkin İlke” başlığının 4 numaralı paragrafında “ Uluslararası Antlaşmalardan kaynaklanan yükümlülüklerin, Birleşmiş Milletleler Antlaşması’nın, Birleşmiş Milletler Üyelerine getirmiş olduğu yükümlülüklerle çeliştiği durumlarda, Antlaşmanın getirdiği yükümlülükler üstün olacaktır” yazmaktadır.   Avrupa Birliği’nin Kıbrıs Sürecinde Birleşmiş Milletler İle İşbirliği Yapma Yükümlülüğü 24 Ekim 1970 tarih ve 2625 sayılı Birleşmiş Milletler Güvenlik Kurulu kararının, Devletlerin Antlaşma Doğrultusunda Birbirleri ile İşbirliğinde Bulunma Yükümlülüğüne İlişkin İlke başlığının D bendinde “Birleşmiş Milletler” üye Devletlerin, Antlaşmanın ilgili hükümleri doğrultusunda, birlikte ve ayrı hareket ederken, Birleşmiş Milletler ile işbirliği içinde olma yükümlülükleri vardır.” yer almaktadır.  Avrupa Birliği Adalet Divanı’nın, Orams davası için ilgili Avrupa Birliği Tüzüğünü kabul etmesi, mülkiyet sorununda Birleşmiş Milletler`in Müzakere sürecinde dışarıdan müdahale olduğu için bu paragraf ile de çelişmektedir. Birleşmiş Milletler ile işbirliği yükümlülüğünü, Birleşmiş Milletler hukukunda devam eden süreç için çiğnemiş bulunmaktadır.   Birleşmiş Milletler Genel Sekreterinin Görev Tarifi   Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin verdiği yetki ile iyi niyetli arabuluculuk görevini Kıbrıs Adası’nda, Toplumlararası Görüşmeler yolu ile sürdüren Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin konumu;   Birleşmiş Milletler Antlaşması İlgili Maddeleri   Madde 97 Sekretarya, bir Genel Sekreter ile örgütün gerek duyabileceği memurlardan oluşur. Genel Sekreter, Güvenlik Konseyi’nin tavsiyesi üzerine Genel Kurulunca atanır. Genel Sekreter örgütün en yüksek memurudur.   Madde 98 Genel Sekreter, Genel Kurul`un Güvenlik Konseyi’nin, Ekonomik ve Sosyal Konsey`in ve Vesayet Meclisi’nin bütün toplantılarında bu sıfatla hareket eder, bu organlar tarafından kendisine verilen bütün öteki görevleri de yerine getirir. Örgütün çalışması konusunda Genel Kurul’a yıllık raporlarını sunar.   Madde 100. 1.      Genel Sekreter ve memurlar, görevlerini yerine getirirlerken, herhangi bir hükümetten ya da örgütün dışındaki herhangi bir makamdan ne talimat isterler ne de talimat alırlar. Genel Sekreter ve memurlar, uluslararası memurluk durumları ile bağdaşmayacak herhangi bir davranışta bulunmaktan kaçınırlar ve yalnızca örgüte karşı sorumludurlar. 2.      Birleşmiş Milletler’in her üyesi, Genel Sekreter ile sekretarya memurlarının salt uluslararası nitelikteki sorumluluklarına saygı göstermek ve görevlerinin yerine getirilmesinde onlara etki etmeye çalışmamakla yükümlüdür   Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin Kıbrıs  Adası’nda Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin kendisine vermiş olduğu yetki ile yaptığı Toplumlararası Görüşmeler`de İyi niyetli Arabuluculuk faaliyetleri her yıl düzenli olarak Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’na sunar ve Genel Kurulunca onaylanır. Kıbrıs müzakere surecinin her yıl raporunun onaylanması, Birleşmiş Milletler Hukuku’nun Kıbrıs Adası’nda sorunun çözümünde devam ettiğinin göstergesidir. Kıbrıs Adası’nda yer değiştirenlerin mülkiyet sorunu da Kıbrıs sorununda bütünün bir parçasını oluşturmaktadır.   Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin İyi Niyetli Arabuluculuk Faaliyeti İle Görevlendirilmesinin Hukuki Temeli   Birleşmiş Milletler Antlaşmasının 33 Maddesi Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Adası’nda İyi niyetli Arabuluculuk faaliyetleri için Güvenlik Konseyi’nce görevlendirilmesinin maddi hukukunun temelidir. 33.Madde Uyuşmazlıkların Barışçı Yollarla Çözülmesi başlığındadır. 1 numaralı bendinde “ Süregitmesi uluslararası Barış ve Güvenliğin korunmasını tehlikeye düşürebilecek nitelikte bir uyuşmazlığa taraf olanlar, her şey den önce görüşme, soruşturma, arabuluculuk, uzlaşma, hakemlik ve yargısal çözüm yolları ile, bölgesel kuruluş ya da antlaşmalara başvurarak veya kendi seçecekleri başka yollarla buna çözüm aramalıdırlar,” 2 numaralı bendinde ise “ Güvenlik Konseyi gerekli gördüğünde taraflar aralarındaki uyuşmazlığı bu gibi yollarla çözmeye çalışır” yer almaktadır. Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi, kendi antlaşmasının 33 numaralı  Maddesi’nin 2 Numaralı Bendi’nin kendisine verdiği yetki ile Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’ni Kıbrıs Adası için İyi niyetli Arabuluculuk faaliyeti yapması için görevlendirmiştir.   SON CÜMLE   Birleşmiş Milletler Antlaşması’nın 33. Maddesi’nin 2 numaralı bendine göre Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi tarafından görevlendirilen Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Adası’nda yaşanan Kendi Kaderini Tayin Hakkı bulunan Kıbrıs Türk ve Kıbrıs Rum Toplumları arasında yaşanan sorunun İyi niyetli Arabuluculuk faaliyetleri ile çözüm metodolojisine ve devam eden sürece karşı, 3. bir ülke veya birliğinin sorunun bir parçası olan herhangi bir konuda alacağı karar, hukuken geçersizdir.