Önce, geçen hafta gazetelere düşen, tek sütunluk bir habere beraberce bir göz atalım; Resimli olarak verilen haber şudur:

 

"Dünyanın en büyük 3. kruvaziyer şirketinden biri olan Amerikan Oceannia Cruises'ın filosuna kattığı "M/SNAUTICA" adlı gemi için İstanbul'da 3 dinin temsilcisinin katıldığı isimlendirme ve vaftiz töreni düzenlendi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı ve Türkiye'de ilk kez yapılan tören için ABD ve Avrupa'dan gemiyle konuklar getirildi. Dini töreni Katolik Papaz Anton Bulai gerçekleştirdi. ŞİŞLİ MÜFTÜSÜ RECEP ÖZTÜRK VE Haham Mendy Cbitrik de dualarıyla eşlik etti. Türk ve Amerikan Millî marşlarının okunmasıyla başlayan törende," diye haber devam ediyor.

 

Vaftiz: Hıristiyanların inancına göre, ilk günahı silmek ve hıristiyanlaştırmak amacıyla yapılan işlem, her hıristiyanın bir vaftiz adı vardır, bir de normalde kullandığı adı vardır, vaftiz adı, vaftiz edilen kimseye verilmiş küçük ad'dır.

 

Katolik öğretisinde vaftiz, (hâşâ) İsa tarafından kurulmuş bir kutsallaştırma âyinidir. Bu âyinin başlıca metodu, su ve şarap dökmek; Katoliklerde Papaz'ın vaftiz edilene "seni baba, oğul ve kutsal ruh adına vaftiz ediyorum", Yunan kilisesi usulüne göre ise, "Bu kimse ..... adıyla vaftiz edildi", sözleriyle teslisin üç kişiliğine başvurmasıdır.

 

Vaftizde kullanılan madde, sözümona, ruh temizliğinin sembolü olan gerçek ve tabiî sudur. Bu su törenlerde üç şekilde kullanılıyor;

 

1- Vaftiz edilen kimseyi önce tamamiyle, sonra kısmen (Doğu kilisesinin tatbîkatı) suya daldırarak,

 

2- Vaftiz edilenin başına su dökerek, 15. yüzyıldan beridir, Batı kiliselerinde umûmû tatbikat.

 

3- Vaftiz edilenin üstüne su serpmek.

 

Katoliklere göre vaftiz niçin yapılır?

 

Vaftiz ilk günahı ve vaftiz gününe kadar yapılan kusurları ortadan kaldırır, vaftiz edilen kimseyi, tanrının mağfiretinden yararlandırır; Tanrıya inancı geliştirir ve vaftiz edilene silinmez bir nitelik kazandırır. Onların inançlarına göre vaftiz, gerek çocukların gerek büyüklerin kurtuluşu için vazgeçilmez nitelikte ve yenilenmeyen bir işlemdir.

 

Çocuklar, erişkin yaşlarına gelinceye kadar ve ailelerinin rızalarıyla vaftiz edilirler. Vaftiz törenlerinde bir vaftiz babası, 6. ve 7. yüzyıldan beri de birer vaftiz anasının da bulunması kabul edilmiştir. Böylece, vaftiz babası ve vaftiz anasıyla vaftiz edilen çocuk arasında manevî akrabalığın ortaya çıktığına inanmaktadırlar. Büyüklerin ve diğer inançlara dönüp hıristiyanlığı kabul edenlerin vaftizi ise tevbe ettikten sonra yapılmaktadır.

 

DİĞER HIRİSTİYAN MEZHEPLERİNDE VAFTİZ:

 

1- Martin Luther'ci kiliseye göre vaftiz, Tanrı kelâmıyla suyun mistik birleşmesine dayanır; bu birleşmeyle günahlar bağışlanmış, ruh tâzelenmiş olur. Bu bakımdan çocukların vaftiz edilmeleri zorunludur, bu tören teslisçi usûle göre ve genellikle de tek veya üçlü su serpme biçiminde yapılır.

 

2- Protestan kilisesine göre, Zwingli'ye göre vaftiz kiliseye kabul edilmek için yapılan dinî bir tören ve Tanrı mağfiretinin bir sembolüdür.

 

3- Anglikan kilisesinde, çocukların ruh temizliğinin vaftiz yoluyla sağlanması kabul edilmiştir. Haç çıkarmak usûlü de vardır.

 

4- Protestanlığın Amerika'daki bir kolu olan Quaker'ler vaftizin dış ayinini uygulamazlar. Liberal Protestanlara göre ise vaftizin ancak pedagojik bir değeri vardır...

 

Buraya kadar verdiğimiz bilgiler, herhangi bir ciddî ansiklopedide bulabileceğiniz bilgilerdir.

 

Hıristiyan mezhepleri arasında bazı ufak farklar bulunsa da, vaftiz ritüeli hepisinde vardır ve bir şirk ritüelidir, insanların yaratılıştan itibaren günahkâr oldukları ve günahlarından arınmaları gerektiği inancına dayanmaktadır.

 

Yüce İslâm dini açısından bu meseleye bir atf-ı nazarda bulunacak olursak; "Doğrulmuş olan her çocuk İslâm fıtratı üzerine doğar. Sonra onların ebeveynleri (anne-babası) hıristiyanlaştırır, yahûdîleştirirler." Bu Hadis-i Şerife göre, dünyaya gelen her çocuk, mâsum, (günahsız) manevî kirlerle mülevves olmadan doğar. Büluğ çağına gelmeden anneleri, babaları tarafından müdahalelere-Hıristiyanlarda, doğar-doğmaz vaftiz edilerek, daha sonraki zamanlarda ellerinden tutulup kiliselere götürülerek, sevdikleri pahalı oyuncaklar alınarak, bunların papaz ve râhiplerin hediyesi olduğu yalanlarıyla ve yoğun bir telkinle-mâruz kalmasalar,

 

Yahûdî'ler, dünyanın en sıkıcı tâkibiyle tâkip etmeyip çocuklarını serbest bırakmış olsalardı, tüm Hıristiyan ve Yahûdî çocukları aslî fıtralarına uygun olarak, İlâhî ve Hakk din olan İslâm Dini'ni tercih ederlerdi.

 

"(Yahudiler ve Hıristiyanlar Müslümanlara;) Yahudi ya da Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız, dediler. De ki; Hayır! Biz, hanîf olan İbrahim'in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi."

 

"Biz, Allah'a ve bize indirilene; İbrahim, İsmail, İshak, Ya'kup ve Esbût'a indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlere Rableri tarafından diğer peygamberlere verilenlere, onlardan hiç birisi arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk" deyin."

 

"Eğer onlar da sizin inandığınız gibi inanırlarsa doğru yolu bulmuş olurlar, dönerlerse mutlaka anlaşmazlık içine düşmüş olurlar. Onlara karşı Allah sana yeter. O işitendir, bilendir."

 

"Allah'ın (verdiği) rengiyle boyandık. Allah'tan daha güzel rengi kim verebilir? Biz ancak O'na kulluk ederiz (deyin). (Bakara 2/135,136,137,188)

 

Yukarıda görüldüğü gibi Hıristiyanlar vaftizle yeni doğan çocukları, bir su ile boyarlar ve "işte şimdi Hıristiyan oldu" derlerdi ve bunu o çocuk için manevî bir temizlik sayarlardı. Âyet-i Kerime'de Müslümanların buna karşılık "Allah'ın boyası ile boyandık" demeleri emredildi. Allah'ın boyası ise, İslâm fıtratı, İslâm ve iman temizliğidir.

 

Renklerin en güzeli, kâinattaki tabiî ve fitrî renklerdir. Tıpkı bunun gibi maneviyatta din ve ahlakta dahî böyledir. Din, dini fıtrî; iman, imanı fıtrî, taharet (temizlik) taharet-i fıtriyye; cemal (güzellik) cemal-i fıtrîdir. Ayet-i Kerime'deki "Biz ancak O'na kulluk ederiz." cümlesinden anlaşılan vaftiz ritüellerinin teslis akîdesi istikâmetinde yapıldığı için şirk olduğunda, şirk ritüeli olduğuna delâlet vardır.

 

Hıristiyanlıkta, vaftiz benzeri "Kutsama ritüelleri" pek çok sahaya yaygınlaştırılmıştır. Yeni yapılmış bir gökdelen, köprü, ilk defa uçacak uçaklar, denize indirilen gemiler için, vaftiz benzeri kutsama ritüelleri yapılıyor.

 

Anlaşıldığına göre denizlere yeni indirilmiş bir gemi için vaftiz benzeri bir kutsama ritüeli, İstanbul'da düzenlenmiştir. (devamı var.)