Türkiye ilk defa Cumhurbaşkanı seçmiyor. Basın yayın ancak nedense yazılı veya görüntülü basın yayın Kuruluşlarında mantıksız, taraflı, felaket tellallığı yapılan veya senaryolu tartışmalar bir türlü bitmiyor. Görünüyor ki bu tartışmalar bitmeyecektir. Bitirilmesi de istenmiyor. Cumhurbaşkanı seçimi Anayasanın 102. maddesinde düzenlenmiştir. Bu maddeye göre Cumhurbaşkanı seçimi dört tur olarak yapılabilir. İlk iki turda 550 milletvekilinden üçte iki olan 367 milletvekilinin evet oyunu almış aday Cumhurbaşkanı seçilmiş sayılır. Bu oyu alamayan adaylar üçüncü turda 550 milletvekilinin salt çoğunluğu olan 276 oyu alan aday Cumhurbaşkanı seçilebilir. Bu üçüncü turda salt çoğunluğu alamayan en çok oyu alan iki aday dördüncü tura katılırlar. Bu turda 276 oyu alan kişi ya Cumhurbaşkanı seçilir ya da seçilemezse Türkiye Büyük Millet Meclisi seçimleri yenilenir. Buraya kadar anlatılanlardan bir sorun yoktur. Ancak Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı eski başkanlarından Sayın Sabih Kanatoğlu Cumhurbaşkanı seçiminde toplantı sayısı ile karar yeter sayısı konusunda şöyle bir sorun ortaya atmaktadır. Anayasa da üçte iki çoğunluk ile ayrıca birde toplantı yeter sayısıda aranır ancak bu sayı Anayasanın 96. maddesindeki üçte bir sayı olan 184 rakamı değildir demektedir. Yani bir kişinin Cumhurbaşkanı seçilmesi için karar sayısı kadar ilk turda da toplantı içinde farklı çoğunluk olması gerekir demektedir. İlk turda bir kişinin Cumhurbaşkanı seçilebilmesi için evet oyları 367 olması gerektiği gibi toplantıya da enaz 184 değil daha çok çoğunluk olan en az 367 milletvekili katılması gerekir. Ona göre bu çoğunluk yok ise sonraki turlarada devam edilemez. Devam edilirse bu sakat olur. Bu sakat parlamento kararı için Anayasa mahkemesine gidilir demektedir. Halbuki Cumhurbaşkanı ile ilgili iki çoğunluktan birisi olan karar yeter sayısı açıkça belirtilmiştir. Ancak ilgili maddede toplantı yeter sayısı belirtilmemiş ise Anayasanın 96. maddesinde belirtilen toplantı sayısına bakmak gerekir. Bu madde bize ayrıca şöyle bir yol gösteriyor, başkaca toplantı sayısı 184 tür. Öyleyse Cumhurbaşkanı için 102. madde toplantı sayısını değil, kararyeter sayısı açıkça ifade etmiştir. Yani özel kararın sayısı olan 367 kadar özel toplantı yeter sayısı öngörülmemiştir. 1982 Anayasasının amacı daha ilk turda Cumhurbaşkanlığı seçimini tıkamak değildir. Bu tıkanma 1961 Anayasası döneminde yaşanmıştı. Aylarca Cumhurbaşkanı seçilememişti. Özgürlükler için aleyhe, zorlaştırıcı yorumlar yapılmaz, öneriler – düşünceler ileri sürülmez. Ayrıca Cumhurbaşkanı uzlaşma ile Pazarlık ile de seçilmez. Her uzlaşma ve pazarlık demokrasinin gereği değildir. T.B.M.M Cumhurbaşkanını seçen tek organdır. T.B.M.M. yerine geçen başkacada bir güç yoktur. Hatta Anayasa Mahkemesi bile bir güç değildir.