LİYÂKAT   VE   EHLİYET   BİR   TARAFA   BIRAKILINCA!...

Aziz   Kardeş’lerim.   Bu   çalışma’da.  Çok   ehem   tespitlerde   bulunacağım.  Bu   tespitlerde   anlatacaklarım,  bizzat,    aktörleri   arasında    bulunduğum,   ya   da,  anlatacaklarım    fitnelerin   zuhurunda,  bizzat,   hedef   olduğum,   hedefleri   arasında   bulunduğum,   hâdisat’dır.   Kasdım,   birilerinin   yaptığı   gibi,   fitne’lerin    zuhurunda,   bizzat,   aktörlük   yapan,  fitne   ateşine   behzinle   giderek,  fitnelerin   zuhuruna    sebebiyyet  verdikleri   halde,  vebal’den     sıyrılmak   için,  birilerini,   Ahmed’i,   Mehmedi   günah   keçisi   göstermek    değildir.   Hele   hele,   ebediyyete   intikal   etmiş,   hesabını    Ruz-i   Mahşer’de   Rabbi’ne    verecek,  haklarında   söylenen,   yazılan,   çizilen   iddia’lara   artık   cevap   veremez   durumdaki   insan’ların   ruhlarını   ta’ciz   etmek   hiç   değil!..

Birilerinin,  “  Kıpt-i   Merdî,  Şecaat   arz’ederken,  Sirkatin   söyler,”   misali   geçmişte   kimlere   ve   nasıl   kumpas   kurduklarını,  kimlere   ve   nasıl   oparasyon   çektiklerini   balllandıra   ballandıra   anlattıkları   gibi   masal   anlatmak   hiç   değil!...

Bu   tespitler, Tarihe   not   düşmek,   geleceğin   tarihcilerine   belge   bırakmak,   gelecek   nesil   İmam-ı   Rabbânî   Evladı’na,   neyin   nasıl   yapılması,  nelerden   kaçınılması   hususlarında   ibret   almaları   için   yol  göstermektir.

Geçmişin   çok  iyi   anlaşılması,   iyi   değerlendirilmesi,   iftira   ve   buhtanlar   ma’ruz  kimselerin  töhmetlerden   halası   için,   zaman   zaman,   zülfiyare   dokunulma   zarureti   doğabilir.

Almanya’ya   ve   Avrupa’nın   diğer   ülkelerine,   irşad,   ihda   ve   tecdid   için   ilk   gönderilenlerde,  ehliyet,   liyâkat,   rantabil,  beşerî    münasebetleri   uygun,  diksiyonları   düzgün   olma   şart’ları   aranırken,   daha   sonraki   yıllarda,    “  Ahbapçavuş   münasebetleri,”   öne   çıkarılmış,   ehliyet   ve   liyâkat   yerine,  “   Bölge   İdarecisine   bağlılık   ve   sadakat,”   öne   çıkarılmıştır.

Avrupa’da   çalışan,   ekserîsi   imanı   bütün   Anadolu   çocuğu   işçilerimiz,   kazançları   da   yerinde   olduğu   için,   Türkiye’ye,   Merkezî   Otorite’nin   kontrolündeki   Beytü’l-mâle   ulaştırılmak   üzere,  buradaki  hoca’lara,   temsilcilere,  zekat,   kurban   ve   teberru’   olarak,   bol  miktardaki   meblağı   emanet   ediyorlardı.Buralardaki   İşçi   Kardeşlerimizin   yardım   hususndaki   gayretleri   Türkiye’miuzdeki    müslümanlardan   kat  be  kat   fazlaydı.  Çalıştıkları   firmalarda,   hıristiyan   olanların   maaş’larından   önemli   miktarda   kilise   vergisi   kaynağından   kesiliyordu. Fakat,   bunlar   müslüman   oldukları   için  kilise   vergisinden   muaf   tutuluyorlardı. Bunlar   da  maaşımızdan   bir   miktarı,   zekat,   kurban   ve   teberru’   olarak   gönderelim,”   diye  seferber   olmuşlardı.  Hoca’lara   ya   da,   temsilcilere   emanet   edilen   bu   meblağlar   ilk   zamanlarda   şeffaf   bir   şekilde,   Merkezî   Otorite’ye   ulaştırılıyor,  Türkiye’de   nerede   ihtiyaç   varsa   oraya   gönderiliyordu.

1970’li   yılların   sonundan,  1980’li   yıllarının   başlarından   i’tibâren, Bölge  İdarecileri   ve   emirlerin   tercihi   ile,   Avrupa’ya   gönderilenler,  kendilerine   emanet   edilen,   yşardımları   doğrudan   Merkezî  Otorite   yerine,   kendisinin   sadakatle   bağlı   olduğu,  bölge   idarecisi   ve   emir   vasıtasıyla,  Merkezî   otorite’ye  ulaştırılması   cihetini   tercih   etmeye   başladılr.  Şeffaflık   da   yoktu.

Zaman   zaman,  bu   Avrupa   ülke’lerinden   ziyaret   maksadıyla,   İstanbul’a   gelenler,  Ziyarethane’ye  de   uğrayıp,   devrin   idarecisini  de   ziyaret   ederlerdi. Bu   ziyaretler   esnasında, sohbet   sırasında,  “  Efendim, bu   sene   Ramazan   ayında,   eski   Ramazan   aylarına   göre  fazla   yardım   toplayamadık,  ancak,   şu   miktarda,  Mark  ya   da,  Avro   toplayabildik,”   diyorlardı.   Halbuki,  O   Eyaletten   vev  Ülke’den,  bölge   idarecisi   ve   emiri   tarafından,  bilvasıta, Merkezî   Otorite’ye   ulaştırılan   miktar,   söylenen   miktarın  %  10’nu   bile   değildi.

Bu   arada,ba’zı   bölge   idarecisi   vev  emir’lerin    maaşları   ve    diğer    kazançlarıyla,   mütenasip   olmayan   mal   varlığkları   ortaya   çıkmaya   başladı. Apartmanlar,  İstanbul’da,   Ankara’da  mu’tena   semt’lerde   süper   Lüks   Apartman   katı   daireler, Mandıra  ve   Mobilya   Mağzalar   zinciri...  Durum,   çok   ciddî     rahatsızlıklara,   hasede   fesada   sebep   oldu.

Hazreti   Üstazımızın Ebediyyete   intikali,   Üveysî    olarak,  Tasarruf-u   ma’nevî   VE   Tasarruf-u   Hakîkî’ye   geçişinden  15   yıl   sonra,   zuhur   eden   ilk   büyük   fitne de, - bu   fitne’ye,  “   Gazeteciler   Fitnesi,”  diyebiliriz.- 1980’lerin    ilk   yıllarında  ilk   zuhur   eden   fitne  de,-birinci   fitne’ye   nazaran   ma’alesef,  çok   daha   tahibkâr   olmuştur.-  hizmette,   hayırda   müsabaka   için   zuhur   etmemiştir.   Oysaki, Hazreti   Üstazımızın   Sûrî,   zahirî,   tasarruf,   tecdid   yıllarında   ve  ebediyyete   intikalinden   sonraki   ilk   15   yılda,   1976  yılına   kadar,  bizler,   İmam-ı   Rabbânî   Evlâdı,   kin,  buğuz,   adavet,   hased   nedir,   bilmezdik. Küçükler   büyüklerine   herdaim,   hürmette,   büyükler   de   küçüklere   herdaim,   şefkatte    ve   merhamette   kusur   etmezdik.  Hep   hayırda   ve   güzel   ahlak’da   müsabaka   ederdik.  Ne   olmuştu   da, darb-ü   Şetm’e   kadar   uzanan,   kin,   buğuz,adavet  ve   hased   gfirdabının   içinde   kendimizi   bulmuştuk...