CÂMİA’YI   SİYÂSET’E   ÂLET   ETTİ!...

Merhum,  Beyağabey’in   ebediyyete   intikalinden   sonra, Camia’nın  başına  getirilen,   Ahmed   Arif  Denizolgun,  siyâseti   bırakmadı. Elbetteki,   herkeasin   siyâset   yapma,  siyâset   yolu  ile  Vatana,  Millete, dinimize,  yolumuza,  da’vamıza   hizmet   etme   hakkkı  vardı.Ne   varki, Asrın   siyâsetini,  günü  iyi  okuyamayanlar,  ne  siyâsette   muvaffakıyyet  elede  edebilirler  ve  ne  de  Vatana,  Millete,  dinine,  da’va’sına   hizmet  edebilirler.

Günün  siyâsetini,  Memleketimizdeki   siyâsî    şart’ları   iyi   okuyamadığı  için, geçmişte   nice   bedeller   karşılığı   endisine  sunulan, çok   kısa   müddetli  Bakanlık  için  Medyûn-u   Şükran  olduğu  kişilerin   murakabesi  altında   ve  onlarla  birlikte   siyâset   yapmaya   başladı.Buraya   kadar  da  normal   kabul  edilebilir,  elbetteki  herkesin   istediği  kişilenrle   ve   istediği  partide   siyâset   yapma  hakkı  vardır. Ne   varki,  her   şartta,  Siyâsetin   dışında  ve  üstünde, Küfrün   merkezindeki  siyâsî   parti   hariç,   bütün   partilere   aynı  mesafede  bulunması  gereken, -  ki,  BİZ,  câmia  olarak,  bütün  bu  partilerin   şemsiyesi  altındaki,  insanrların   tecdidine,  ihya  ve  irşadına  talibiz,- Câmia,  siyâsete  âlet  edilmiş, muayyen   bir   partiye  yamanılmak   istenmiştir.

Deseydi  ki,   “ Ben    şu   partide   siyâset   yapıyorum,  beni   ve   partimi   desteklemek  için, perde’nin   arkasına   geçtiğinizde   yine  de   vicdanınızın   sesine  kulak  veriniz,  ama,  bana   ve   partime   rey  verirsenizi,  memnun  kalırım,”  deseydi,   bir   yere   kadar   ma’zûr   görülebilinirdi.

03   Kasım  2002’ de   yapılacak    milletvekilliği  umûmî     seçim’lerinin   propaganda   dönemi   başlamıştı. Ahmed   Arif   Denizolgun’un   namzedi   olduğu  ve   bütün   varlığı  ile   destek   verdiği  parti’nin    salon   toptantıları  ve   miting’leri   çok   sönük   geçiyordu. Partinin   liderinin,  siyâsî   i’tibarı   Halkımız   nezdinde   sıfırdı.Ayrıca, bütün   araştırmalarda,  bu  partinin  barajı  geçemeyeceği   tesbiti   yapılmıştı. Fakat,  Ahmed   Arif, “  parti’nin  %  5-6’nın   üzerinde, temsil  ettiği,  câmia’nın   da  %  sekizin   üzerinde   reyi  olduğunu, baraj   sorununun   olmadığını,   çok   rahat   barajı   aştığımız  gibi,  T.B.M.M.’sinde  önemli   sayıda   milletvekili   ile   temsil  edileceklerini   söylüyor,  parti’nin  liderini  ve  partili’leri   ikna   emiş   görnüyordu.

Yetinmedi!   Memleketimizin   dörtbir   tarafındaki,  yurtlar-  kurs’lar’daki   hoca   ve   talabeyi   seferber   etti. Hoca’lar   ve   talebe,   müntesipler,  hatta,   ahibbâ,  Tedrisatı,  tecdid,   ihya   ve   irşad   hizmetlerini,   işleri-güç’lerini  bir   tarafa   bırakıp,  bindirilmiş   kıt’a’lar    halinde,  otobüslere   doldurularak,  parti’nin   miting    tertip   ettiği,  İstanbul,   Ankara,   İzmir,   Adna,   Bursa   ve   Konya  gibi  büyük   şehirlere,  miting  alanlarına   taşındılar,  kalabalıklar   oluşturdular.

İstanbul’un   Anadolu   Yakasında,   Hinderlandı  çok   geniş,  Yurt’larımızdan   birisine   da’vet   edildik.  Civardake   bütün  kurs- yurt’ların   hoca’ları,  müntesipler,  ahibbâ     ve   hatim  grublarının  tamamı   da’vet  edilmişler.Yatsı   namazından   sonra, Yurdun   mescidi-  konferans   salonu   hınca   hınc   dolu.Yurdun,  bölgenin   idarecisi   konuşyor, “ Bu   bir   emir’dir, i’tiraza,  müzâkereye,  müşavereye  açık  değildir. Burada   bulunan   herkes,   çocukları   da   dahil, Yarın,  Cum’a  günü   Bursa’ya   gdecek,  Otobüsler,  Yurdun   önünden  Sabah  10’da   hareket  edecek...  Emir,  kat’î,  i’tiraza, müzâkere’ye, müşâvere’ye   açık   değil! Herkes   şaşkın,   bilhassa, müntesip, hatim   cemaatinden,  tacir  ve   esnaf’tan  olanlar.  “  Ayağa   kalktım, Hocaefendi,  Şahsen,  Bendeniz,  Diyânet   İşleri   Başkanlığı’nın, te’bean,  İstanbul  Müftlüğü’nün   iziniyle,  İstanbul   Cami’i’lerinde   va’az   ediyorum,  siyâsî    bir  parti’nin   toplantılarına   katılmam,  oralarda   görünmem,  dinen  de   doğru   değil,  ahlâken  de.  Zira, Cami’i’lerimize  her  siyâsî   görüşten   insanlar   geliurler,  bu  sebeble  benim  bu  kabil   toplantılara   katlımam  mümkün   değildir.  Ayrıca, Bu  Câmia’mızın   mensublarının   da  böylesine   bindirilmiş  kıt’a’ları   halinde,  Siyâsî    bir   parti’nin   miting   alanlarına   götürülmesini  de   doğru   bulmuyorum,” dedim.

Diğer   taraftan, Cum’a   günleri  ticaretle  uğraşan,  tacir   ve   esnaf’tan   kardeşlerimizin,  tahsilat   ve   te’diye   günüdür. Ticarethane’ lerinin   açık,   kendilerinin  de   işlerinin   başında  olması   şşarttır,  ki, tahsilatını  yapabilsin,  te’diyelerini  de   gerçekleştirebilsin.  Aksihalde, bütün  ticarΠ  i’tibarları  zail  olur. “  Gitmeye   mecbursunuz,”  demiyi   de, “  vakti   olanlar,  işi   müsaid  olar,  gelebilirler,” derseniz,   müsaid  olanlar  giderler,   gidemeyenler  de   vicdanen,  rahata   kavuşurlar. Nitekim,  öyle   oldu,  ben  de   gtmedim,  işi-gücü  olanlar  da   gitmedi, kıyamet  de   kopmadı...

Seçim’ler   yapıldı,  yanlış   hesablar  Bağdad’a  Bagğdad’a   bile   gitmeden   Türkiye’de   düzeltildi. Ahmed  Arif’in   namzedi   olduğu,   bütün   varlığıyla,  hatta,   arkasına   kocaman   bir  Câmia’yı  da  takarak,  ölümüne   destek  verdiği   parti,  barajaltı   kalarak,  siyâset   çöplüğüne   atıldı. Ahmed   Arif  Denizolgun   ve  destek   verdiği  parti’nin  Lideri, nisbeten,   diğer   politikacılara  nazaran   genç  oldukları   halde,  birer  siyâsî   mevta   haline   geldiler.   Türk  Siyâsi  hayatında   isimlyeri  zikr’edilmez   oldu.

Talih’in   ve  Tarih’in  bil  cilvesini   aktarayım. Siyâsî  Vesayet   dönemindeyiz. Maarif’in,  Millî  Eğitim’in   yakasını   hiç   bırkakmayan, Avdetî’ler( dönmeler), Sebetayistler, bu   dönemde, Kur’ân   Kurs’larının  tamamen,  İmam- Hatip  Okullarının  da  orta  kısmının  kapatılmasını  te’min   maksadıyla, mecbûrî   eğitimi, 4+4+4   olarak  yenieden   tanzim  etmek   istediler.  Başta  Eğitim   câmiası   olmak  üzere, bütün   Milletimizin  reaksiyonuna  sebe   oldu. Vesâyet  Dönemi  hükumetinin   Başbakanı, Mes’ud   Yılmazdı.  Sistemi,   ısrarla  müdafaa   ediyordu. Kendisiyle   yaptığım  bir  mülakaatta, “  Bu  sistemde   niçin   ısrar   ediyorsunuz? Bu  sizin  siyâsî    hayatınızın  sonunu  getirir,”  dediğimde,  bana,” Ben  bu   mevzu’uyu   Hocaaefendiyle   görüştüm.  Herhangi   bir  mahzurunun   olmadığını   söyledi. Siyâsî  Hayatımını  sonunu   getirse   dahi,  sistemi   müdafaa   etmeye  deam   edeceğim,”  demişti.  Görüştüğü   Hocaaefendi’nin  Feto  Deccali  olduğunu   anlamış  olmalısınız.

Hani,  “  Allah  Söyletir,”  denilir,ya, tam  da  öyle   oldu,  sistem’de   ısrar   etti  ve  bu  siyâsî  hayatının  sonunu   getirdi. Keşki,   ibret   alınsa!...