Medya Takip Merkezi (MTM), mesleğimizin çatı örgütü, Türkiye Spor Yazarları Derneği (TSYD) için, geçtiğimiz günlerde bir araştırma yapmış. O araştırmanın sonuçlarına göre, 2018 yılında medyada en fazla Fenerbahçe’den söz edilmiş.

Doğrusu, bu araştırma yapılıp raporu yayınlanmadan önce bu soru bana sorulsaydı, kesinlikle ben de Fenerbahçe derdim. Çünkü, geçtiğimiz yıl yani 2017 - 2018 futbol sezonunu 72 puanla, Galatasaray’ın ardından üç puan farkla ikinci sırada tamamlayan Fenerbahçe, medyanın en önemli malzemesi oldu. Tüm medya Sarı Lacivertli takımın neden ikincilikte kaldığını, Aykut Kocaman’ın takımı, istenen düzeyin altında bıraktığını ve göze hoş gelmeyen bir futbol sergilettiği üzerine adeta destanlar yazdı. 

Bu duruma, 3 Haziran 2018 tarihinde, yirmi yıllık Aziz Yıldırım iktidarını ezici bir üstünlükle deviren Ali Koç’un başkanlığa geliş öyküsü de katılınca, tüm medya araçları Sarı Laciverde büründü.

Bu önemli konu başlıklarına, bir de 10 Ağustos’ta start alan 2018 – 2019 sezonunun ilk yarısında tarihinin en kötü süreci eklenince, Fenerbahçe’nin medya için en önemli malzeme olması kaçınılmaz hale geldi.

Fenerbahçe’nin bu olumsuz tablo içinde, medya malzemesi olması kuşkusuz camiayı ve de Sarı Lacivert renklere gönül veren taraftarını mutsuz etti. Ancak ortada bir gerçek var ki, o da her büyük camianın tarihinde böylesine şok dönemlerin olması. Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor’un geçmişlerine baktığımızda, benzeri tablolar görebiliyoruz.

Bu arada Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor demişken, aynı araştırmada Fenerbahçe’den sonra Galatasaray Beşiktaş ve Trabzonspor’un da medyada yer alma sıralamasında birbiri ardına geldiğini görüyoruz.

Aslına bakarsak, gazete sayfalarının, televizyon programlarının ve diğer medya mecralarının hedef kitlesinin, ağırlıklı olarak bu kulüplerin taraftarlarından oluşması da doğal olarak bu kulüplerin haberlerini yoğun kılıyor.

Kuşkusuz herkes; kişi, kuruluş ve camialar ya da bir başka deyişle, tüm kulüpler adından söz ettirmek, medyada yer almak ister. Ancak önemli olan medyada yer almak değil, iyi şekilde yani başarılarla yer almaktır. Maalesef Fenerbahçe’nin bu yıl medyada en fazla yer alış nedeni, pek de iyi haberlerle olmadı. Zaten camianın en büyük üzüntüsü de olayın bu şekilde gerçekleşmesi.

Hoşçakalın…