MAHŞERİN ESRARI
İlesam Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız; Türk Edebiyatında Ağıt Yakma Geleneği ve Ağıt-Destanlar, Şiir-Kültür ve Edebiyata Dair Denemeler, Kelebek Ömrü ve Süveyda’ya Mektuplar isimli kitaplarından sonra ‘Mahşerin Esrarı’ isimli romanı ile edebiyat dünyasındaki yerini sağlamlaştırdı. Akçağ Yayınları arasında çıkan Mahşerin Esrarı’nda Şeyh Galib ile Beyhan Sultan’ın aşkı anlatılıyor. 
Şeyh Galib, klasik Türk şiirinin zirvedeki isimlerinden biri. Beyhan Sultan’a haber gönderiyor:   
‘Sevgiliye söyleyin her şeyi alıp gelsin, gönül tahtımı O’na elimle vereceğim. Bakışlarıyla beni durmadan yakıp delsin. Aşkıyla o sonsuza, mahşere ereceğim.’ 
Böylece vuslatı mahşere erteliyor. Yazılası bir hikâyedir. 
Şeyh Galib’i yazmak: ancak usta bir kalemin, güçlü bir edebiyatçının altından kalkabileceği zor bir işti. ‘Yazmak benim için bir ihtiyaç’ diyen Mehmet Nuri Parmaksız; İlhan Akın ile birlikte ‘aşk, ‘esrar’ ve ‘mahşer’ derken edebiyatımıza bir ‘şaheser’ kazandırıyor. 
Şeyh Galib; ‘Senin aşkınla şad olan gönlüm, sensizliğe mahkûm olsa da, mahşere kadar, içinde bulunduğum ahvalden müşteki değilim zerre kadar…’ Diyor. Mehmet Nuri Parmaksız da zerre kadar yorulmadan, Şeyh Galib ile Beyhan Sultan’ın aşkını, birincisinin devamı olan sonraki iki romanla tamamlayacak. 
İçerisinde bulunduğumuz dönemde, yayınevlerinin ticarî açıdan beklenen ölçüde verimli olmayan çalışmaları, son dönemlerde okuyucuya sunulan roman türündeki kitaplarla ümit verici gelişmelere doğru yol alıyor. Mahşerin Esrarı, kısa zamanda yeni yeni baskılar yapması beklenen başarılı bir ürün. Görünen odur ki; okuyucuya kalıcı şekilde kitap okuma alışkanlığı kazandırmasının yanında, yayınevlerine de kazandıracak…  
Mehmet Nuri Parmaksızın şair yönü ile şiire, edebiyatçı yönüyle düz yazılara yatkın üslûbu, romana da yansımış. Mahşerin Esrarı, şiir ile nesir arasında bir üsluba sâhip. Bu bakımda kolayca ve ‘bir yudumda’ denilebilecek kadar kısa sürede okunabilecek bir kitap. 
Bir de devrik cümle kullanmadan da edebiyat yapılabileceği gerçeğine katkıda bulunulabilseydi… ‘Kusursuz kadı kızı’na âşık olacakların sayısı yıldızlar kadar çoğalırdı.    
Mahşerin Esrarı, 200 yıl önce yaşanmış bir hayat üzerine kurgulanmış olmakla birlikte, günümüz insanı tarafından yadırganmıyor. Hatta okuyucu romanda kendinden, kendi hayatından kendi aşkından birşeyler bulabiliyor. Kendini bulabiliyor. Şeyh Galib’le aynı şehirde, aynı sokakta veya aynı evde yaşamakta olduğunu düşünenler bile çıkabilir. Yazar kendisini Şeyh Galib’le özdeşleştirmeyi düşünmüş ise, okuyucu neden düşünmesin ki? 
Aşkı; flörtle özdeşleştiren günümüz gençleri, engin ufuklara kanat, sonsuz gibi görünen okyanuslara yelken açmak, kâinatta kaybolurken var olmak istiyorlarsa Mahşerin Esrarı’nı okumalılar. Mehmet Nuri Parmaksız ve İlhan Akın, yaşanmış bir hayatı romana aktarırlarken, yaşanacak hayatları da ustalıkla şekillendiriyorlar. 
AKÇAĞ BASIM YAYIM PAZARLAMA ANONİM ŞİRKETİ: Tuna Caddesi Nu: 8/1 Kızılay-Ankara 
Telefon: 0.312-432 17 98 
Belgegeçer: 0.312-432 28 52 
www.akcag.com.tr  e-posta: [email protected] 

ŞEYH GALİB
İstanbul’da 1758 yılında doğdu, 04 Ocak 1799 tarihinde 41 yaşında iken İstanbul’da vefat etti. ‘Galib Dede’ olarak da anılır. Tahsiline babasının yanında başladı. Feyzini ve ilâhî aşk cezbesini de Mevlevî Dergâhı’na mensup olan babasından aldı. İyi derecede Farsça ve Arapça öğrendi. Çevresinin de etkisiyle çok küçük yaşta tasavvufa yöneldi. Kısa bir süre sonra Divan-ı Hümâyun’da kâtip olarak devlet memuriyetine intisap etti. Şiirdeki üstünlüğünü pek erken kabul ettiren Şeyh Galib, daha 24 yaşında iken Dîvân’ını düzenledi. 26 yaşında iken Hüsn-ü Aşk isimli eserini bitirdi. 2041 beyitten oluşan bu eserinde tasavvuf düşüncesinin bütün unsurlarını yansıtır, yüksek seviyeli bir aşka ulaşmanın güçlüğünü anlatır. Diğer bir eseri de Şerh-i Cezire-i Mesnevi’dir. 
1787’de Galata Mevlevihânesi’ne şeyh oldu.  Hayatının sonuna kadar burada kaldı.  
Şeyhliği sırasında Sultan Üçüncü Selim Han’ın ve kız kardeşi Beyhan Sultan’ın dostluğunu kazandı. Sık sık saraya dâvet edildi ve sanat sohbetlerine katıldı. 
Sabırla kemâl mertebesine ulaşan Galib Dede olgunluk ve kudreti ile zamanının bir kutup yıldızı olmuştur.  Galata Mevlevihânesi, o dönemdeki İstanbul’un âdetâ bir fikir, şiir ve musikî merkezidir. Saraylılar, devlet adamları, şeyhler, bilginler, şâir ve bestekârlar, bu genç şâirin etrafında toplandılar. 
Vefât ettiğinde zavallı babası, oğlunun nâşına kapandı: ‘Bu siyah sakal ile beyaz kefen, biri birine hiç yakışmadı.’  Diyerek kendisini de etrafındakileri de hıçkırıklara boğdu.  Mezarı, İstanbul’un Beyoğlu İlçesi’ndeki Tünel semtinde bulunan ve ‘Galata Mevlevihânesi’ veya Dîvân Edebiyatı Müzesi ‘ olarak bilinen, 01 Mayıs 2011 tarihinden bu yana, ‘Tasavvuf Kültür Merkezi’ olarak anılan mekânın haziresinde, Mesnevî’yi şerh eden Ankaralı Rusûhi İsmâil Dede’nin yanında medfundur. 
Galib Dede’nin ruhuna fâtiha okuyanların -Emr-i hak vâki olanda- fâtiha okuyanları bol olsun.
Aşk-u niyaz ile…


TANINMIŞ ROMANCILARIMIZDAN BÂZILARI VE ESERLERİNDEN ÖRNEKLER

Nâmık Kemal (1840-1888): İntibah (1876), Cezmi (1880), Celaleddin Arzem Şah (1885).
Hüseyin R. Gürpınar (1864-1944): Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç (1909), Gulyabani (1912), Kaderin Cilvesi (1914). 
Hâlid Ziya Uşaklıgil (1866-1945): Nemide (1905), Mai ve Siyah (1889), Aşk-ı Memnu (1900).  
Mehmet Rauf (1875-1931): Eylül (1901), Aşkın Yarını (1913), Son Yıldız (1927).
Hâlide Edip Adıvar (1884-1964): Yeni Turan (1913), Ateşten Gömlek (1923), Sinekli Bakkal (1936).
Refik Hâlid Karay: (1888-1965): Sürgün (1941), Nilgün (1959), Karlı Dağdaki Ateş (1956). 
Yakup Kadri Karaosmanoğlu (1889-1974): Kiralık Konak (1922), Yaban (1936), Hep O Şarkı (1956). 
Reşad Nuri Güntekin (1889-1956): Harâbelerin Çiçeği (1915), Çalıkuşu (1922), Yaprak Dökümü (1944). 
Nâhid Sırrı Örik (1895-1960): Kıskanmak (1946), Sultan Hâmid Düşerken (1947), Yıldız Olmak Kolay mı? (2006). 
Peyami Safa (1899-1961): Şimşek (1923), Mahşer (1924), Yalrızız (1951). 
Hâlide Nusret Zorlutuna (1901-1984): Sisli Geceler (1922), Aralık Kapı (1974), Büyükanne (1971). 
Ahmet Hamdi Tanpınar (1901-1962): Huzur (1949), Saatleri Ayarlama Enstitüsü (1962), Aydaki kadın (1986). 
Hüseyin Nihal Atsız (1905-1975): Bozkurtlar (Ölümü ve Diriliyor) (1946 ve 1949), Deli kurt (1958), Ruh Adam (1972). 
Abdullah Ziya Kozanoğlu (1906-1966): Gültekin (1936), Kızıl Tuğ (1947), Bozkurtun İntikamı (1963). 
Kemal Tâhir (1910-1973): Esir Şehrin İnsanları (1956), Yorgun Savaşçı (1965), Devlet Ana (1967). 
Feridun F. Tülbentçi (1912-1982): Tarihe Şan Veren Türk (1945), Barbaros Hayreddin (1947), Cem Sultan (1950).
Orhan Kemal (1914-1970): Baba Evi (1949), Murtaza (1952), Gurbet Kuşları (1962)
Târık Buğra (1918-1994): Küçük Ağa (1954), Siyah Kehribar (1955), Osmancık (1973).
Atilla İlhan (1925-2005): Sokaktaki Adam (1953), Kurtlar Sofrası (1963), Dersaadette Sabah Ezanları (1981)
Mustafa N. Sepetçioğlu (1932-2006): Can Ocağında (1959), Kilit-Anahtar-Kapı.. (1962-1980), Çanakkale (1986).

MEHMET NURİ PARMAKSIZ
İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini İstanbul’da tamamladıktan sonra, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Türkiye’nin çeşitli okullarında edebiyat öğretmeni olarak çalıştı. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Halk Edebiyatı alanında master yaptı.
Şiir üzerine yazdığı makaleleri ve şiirleri Erciyes, Sarmaşık, Kümbet, Töre, Türk Dili, Çağrı başta olmak üzere pek çok dergide yayınlandı.
30 Mart 2010 tarihinde İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği (İLESAM) Genel Başkanlığına seçildi. Bu görevi hâlen devam etmektedir. Çok sayıda bilgi şöleninde tebliğ sundu, konferanslar verdi, ‘Gönül Köprüsü’, ‘Kültür Köprüsü’ ve ‘İmbikten Damlalar’ adlı radyo programları hazırlayıp sundu. Mamak Şiir Okulu’nda ‘Şiir Yazım Teknikleri’ üzerine dersler verdi. Birçok Belediye için şiir-edebiyat ve kültür konulu söyleşi ve programlar hazırladı. 2011 yılında TRT Belgesel’de yayınlanan ‘Canlı Yayınlar Odası’ adlı programın kültür-sanat danışmanı olarak görev yaptı. 
Kitap hâlinde yayınlanmış eserleri: *Mektuplarıyla Cahit Sıtkı, *Türk Edebiyatında Ağıt Yakma Geleneği ve Ağıt-Destanlar, *Şiir-Kültür ve Edebiyata Dâir Denemeler, *Türkiye’de ve Dünyada Telif Hakları, *Kelebek Ömrü, *Kelebek Ömrü ve Süveydâ’ya Mektuplar, *Mogan Şiir Akşamları, *Mogan Şiir Akşamları (2008) *Anne Konulu Şiirlerden Seçmeler.

İLHAN AKIN
1963 Yılında Düzce’nin Muncurlu Köyü’nde doğdu. İlkokulu aynı köyde bitirip Orta öğrenimini Düzce’de tamamladı. Gazi Eğitim Fakültesi Kastamonu Eğitim Yüksek Okulu’ndan mezun olduktan sonra, aynı yıl öğretmenlik görevine başladı. Diyarbakır’ın, Hani İlçesi, Merkez Veziri Okulu’nda beş yıl süreyle sınıf öğretmenliği yaptı. Manisa Batıkışla’da askerliğini yaptıktan sonra, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Lisans Tamamlama Programı’nın Türkçe Bölümü’nü bitirdi. Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Sınavı’nı kazanarak, Uzman Öğretmen unvanını aldı.
Düzce’de çeşitli okullarda sınıf öğretmenliği ve Türkçe öğretmenliği yaptıktan sonra, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Düzce Meslek Yüksek Okulu’nda Türk Dili Dersi verdi. Ayrıca Düzce Meslek Yüksek Okulu’nda on bir kişilik öğrenci gurubuyla ‘Tabelalardaki Dil Kirliliği’ adlı proje çalışması yaptı. Düzce Üniversitesi Dil, Tarih, Kültür Araştırma Merkezi’nde, (DÜK-MER) yerel kültürleri araştırmak üzere görev aldı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü’nde açılan Yazarlık Atölyesi’nde Yaratıcı Yazı Dersi verdi. 
Evli ve iki çocuk babası olan İlhan Akın’ın yayınlanmış eserleri: *Üçüncü Hayat: Roman. Sarmal Yayıncılık, 2010. *1944 Arabat Türkleri: Roman. Parşömen Yayıncılık, 2010. *Ganj’ın Gözyaşları: Roman. Parşömen Yayıncılık, 2011. *Güneşin Efendisi: Roman. Parşömen Yayıncılık 2012. *Sılada Gurbet: Roman. 2012. 


KUŞBAKIŞI
İMPARATORLUK ÇAĞININ OSMANLI SULTANLARI -1
Prof. Dr. Feridun M. Emecen, 163 sayfalık eserinde İkinci Beyazıd, Yavuz Sultan Selim Han ve Kanunî Sultan Süleyman’ı anlatıyor. Bu üç pâdişâhın yaşadığı 16. yüzyıl, ‘Osmanlı Türk asrı’ olarak anılır.  
Fâtih’in devleti dönüştürmeye yönelik hızlı atılımları İkinci Beyazıd döneminde yavaşlamış, ‘Yavuz’ lakaplı Sultan Birinci Selim Han’ın Doğu siyaseti ile farklı bir boyuta ulaşmıştır.  
‘Kanûnî’ unvanıyla anılacak olan Sultan Birinci Süleyman Han’ın Orta Avrupa’ya ve Akdeniz’e ağırlık veren batı politikaları ve imparatorluğun uzak sınırlarına yönelik yeni ilgilerle Osmanlı gücünün zirvesine ulaşmıştır. Kitapta, bu konuların detayları verilmektedir.  
İSAM-İSLAMÎ ARAŞTIRMALAR MERKEZİ YAYINI. 
0.216-474 08 50 [email protected]  

ESKİ YUNAN’DA MİT VE TRAGEDYA
Oresteia, Kral Oidipus, Philoktes ve daha fazlası... Bütün bu eserler tam anlamıyla ne anlatır okuyucusuna? Bu sorunun cevabını,  Jean-Pierre Vernant ve Pierre Vidal-Naquet tarafından kaleme alınan Eski Yunan’da Mit ve Tragedya isimli kitapta detaylı olarak açıklanıyor. 2 ciltten oluşan çalışmanın ilk cildinde, 5. yüzyıl tragedyasının geneli, metinlerle çağlarının politik ve sosyal kurumlarıyla olan diyalogları ve ilişkileri anlatılıyor. İlk bakışta birbirine benzemeyen incelemelerin derlemesi gibi görünen bu cilt, Louis Gernet öğretisi ışığında edebiyat sosyolojisinden tarihî antropolojiye kadar farklı disiplinlere yelken açıyor. İkinci ciltte ise konular 5. yüzyıldan çok fazla uzaklaşmadan veriliyor. Eski Yunan’da maske şekilleri, ‘Aşil’ diye bildiğimiz Aiskhylos’un geçmişi, şimdisi ve daha fazlası var. Mitoloji ve tragedya ile ilgilenenlere hitap eden kitap, 2012 yılında basılmış, 579 sayfa.  
KABALCI YAYINEVİ: Gülbahar Mahallesi, Cemal Sâhir Sokağı Nu: 16 Çelik İş Merkezi D Blok Mecidiyeköy, İstanbul. 
Tel: 0.212-34754 51 
Belgegeçer: 0.212-347 54 64 
e-posta: [email protected], www.kabalci.com.tr    


YAZARINI KURŞUNLATAN YAZILAR
238 sayfalık kitapta, Türkiye’yi 12 Mart 1971 muhtırasına getiren olaylarla ilgili olan ve yazarın ifâdesiyle ‘Size bu kitapta sunacağım makaleler dizisi böyle asap bozucu bir mücadele içinde yazılan ve genellikle 12 Mart sonrasında kaleme alınan yazılardır.” cümleleriyle tanıtılan,  Bizim Anadolu gazetesinde yayınlanmış yazılar yer alıyor. Bu yazılardan dolayı Necdet Sevinç’e 264 yıl hapis ve 130 yıl sürgün cezası istenmişti. 
BİLGEOĞUZ YAYINLARI: Bilgeoğuz Yayınları.  Alemdar Mahallesi Molla Fenarî Sokağı Nu: 35/B Cağaloğlu, İstanbul. 
Telefon: 0.212-527 33 65 
Belgegeçer: 0.212-527 33 64  
e-posta: [email protected]  www.bilgeoguz.com.tr  


SABAHLEYİN BİR TANTANA
Genç kuşağın dikkat çeken hikâyecilerinden Yılmaz Yılmaz, Sabahleyin Bir Tantana isimli kitabı ile okurlarının karşısına çıkıyor. 1980 doğumlu Yılmaz, Dil ve Edebiyat Dergisi başta olmak üzere Edebiyat Ortamı, Dergâh, Yedi İklim ve Hece Öykü gibi dergilerde eserleri yayımlanmış bir hikâyecimiz. Aynı zamanda bir eğitimci olan Yılmaz’ın ilk hikâye kitabı Sâlik Yola Düşünce de Okur Kitaplığı tarafından yayımlanmıştı.
‘Yaşayan, nefes alan, tanıdığımız insanlar var’ ifâdeleriyle okuyucular hikâyelere dâvet ediliyor. Yılmaz’ın öykü evreninin insanın sâhip olduğu güzel hasletlerin bütünleşmesinden oluştuğu söyleniyor ki karamsarlığın dağılıp umudun yeşermesi için bu tür hikâyelere ihtiyacımız ortada.
Sabahleyin Bir Tantana da; Tükürük Meselesi, Gardiyanın Oğlu, İki Hayat Bir Öykü ve Yalnızlık Zamanında İç Dökmeler gibi dokuz hikâye yer alıyor. Yazar kısa hikâyelerini hayâle dayalı anlatımlarla genişletiyor.
OKUR KİTAPLIĞI-METAMORFOZ YAYINCILIK: Süleymaniye Mahallesi, Siyavuşpaşa Sokağı Nu: 8, Şirin İş Merkezi Kat: 3 Süleymaniye, Fatih-İstanbul. 
Telefon ve Belgegeçer: 0.212-522 45 05 
e-posta: bilgi@okurkitaplıgi.com  www.okurkitapligi.com  


İKİ DÜNYA ARASINDA
Mütefekkir-Yazar Mehmed Niyazi bu romanında gurbet insanını anlatıyor. Diyor ki; ‘Gurbet; insanın kendisiyle boy ölçüştüğü yerdir. Aşk ise orada bir başkadır. Yalnız olan insanın bütün ümitleri o sihirli ilişkide gizlidir. Ona bir adım daha yaklaşmak heyecanıyla gam dehlizini andıran gecelerde sabahlar iple çekilir; ne yazık ki kaderde talihsizlik varsa, her doğan gün aradaki duvarı biraz daha örer. Bu durum hisli ve içli gurbeti yürek ağrılarıyla dokur; ah ne o ağrılara tahammül edilir, ne de onlardan kopulur…’ 
ÖTÜKEN NEŞRİYAT: İstiklal Caddesi Ankara Han Nu: 65/3 Beyoğlu 34433 İstanbul.  0.212-251 03 50  www.otuken.com.tr   
e-posta:  [email protected]