30 Haziran 2009 tarihinde çıkan 5897 Sayılı yasa ile, yabancı bayraklı YATLAR, Türk Bayrağı’na geçerse KDV %1, ÖTV (sıfır) olarak uygulanacak dendi. Sadece 3 aylık süre tanındı. Tekne sahipleri şaşırdı, anında karar veremedi. Ülkemizde bulunan 46 bin tekneden 15 bin yatın 5 bini yabancı bayraklıydı. Sağlanan yasal imkânla, ancak 2 bin tekne Türk Bayrağı’na geçti. 3 bini kararsız kalarak, verilen süreyi de geçirdi! Böyle önemli durum için tanınan süre yetersizdi! Liman Başkanlıkların’nda izdiham yaşandı, muamelelerin bitirilebilmesi zaten imkânsızdı. Türk tersanelerinde, yerli olarak üretilen Özel Yatlarda KDV %18, ÖTV %8, Ticari Yatlarda KDV (sıfır), ÖTV ise %8 olarak uygulanmaktadır. Yerli sanayinin desteklenmesi gerekmez mi? Yerli yat yaptıran girişimciler neden cezalandırılıyor? Söz konusu uygulama sadece özel yatlar için değil, turizm amaçlı kullanılacak olan ticari yatlar için de geçerlidir. Yabancı bayraklı Türk Yatları ABD’de Delaware Eyaleti Limanı’na bağlanarak, yıllık 350-1000 USD arası ücret ödeyip ruhsat alabiliyor. Bu nedenledir ki, marinalara girişte gözümüze bir hayli yabancı bayrak çarpmaktadır. Sayın Başbakan’ın ve Maliye Bakanı’nın olaya çözüm getirmesini dileriz. Akdeniz’de barınak arayan onbinlerce yatı Türk Bayrağına geçirmek için neden çare aranmaz? Akdeniz’de 850 bin yat bulunmaktadır. Yat vergisi almayabilirsiniz ama turizmimize katacağı milyarlarca döviz göz ardı edilmemelidir.