Çerçevesi genel olarak çizilen bu özelliklerin spordaki tüketici davranışları için de genellenebileceği söylenebilir.
Sporda tüketiciler iki ana grup altında sınıflanmaktadır. Bunlar; spor yapmak amacıyla spor faaliyetlerine katılan kişiler ve sporu seyreden kişilerdir. Bunun yanında ortak ilgi tüketimi de mevcuttur. Bu da; spor karşılaşmalarını izleyen kişiler aynı zamanda ilgili spor dalının farklı düzeylerinde spor yapabilirler demektir. Amerikada yapılan bir araştırmaya göre; % 81 oranında kişinin hem basketbol seyircisi hem de bu sporu yapan kişilerden oluştuğu ortaya çıkmıştır. Aynı ilişki üniversite basketbol seyircileri için  geçerli değildir. Araştırmaya göre kolej basketbolunu hem yapan hem de seyredenlerin oranı % 43 tür. Hem profesyonel basketbol seyircisi olup aynı zamanda kolaj basketbol seyircisi olanların ( ortak seyirci grubu ) oranı ise % 36dır.
7-Spor Ürünü nedir?
Burada temel ürün “oyunun kendisidir”. Yani maç, yarışma veya bir rekreatif etkinliktir. Ama bu temel ürünün; devre arası gösterileri, molalardaki gösteriler, yarışmalar, fast food, bando gibi yardımcıları da vardır.  
8-Spor Pazarlaması Süreci neleri kapsar?
Spor Pazarlaması bir tanımlama ile  pazarlama etkinliklerinin oluşturulmasının, koordinasyonu ve bir anlamda organizasyon hedeflerinin başarılma yöntemidir. Bu noktada pazarlama etkinliklerinin koordinasyonu altı temel süreci içerir:
a.Müşterilerin ilgi ve gereksinimlerinin araştırılarak ortaya konulması
b.Bu ilgi ve gereksinimlere yanıt verebilecek bir spor ürünü, ya da program paketinin tanımlanması
c.Ortaya konulan spor ürünü, ya da program paketinin fiyatlandırılması
d.Ürünün dağıtımına ya da programın ne zaman, nerede uygulanacağına karar verilmesi
e. Ortaya konulan spor ürünü, ya da program paketi hakkında insanları bilgilendirmek ve insanların katılımları ya da satın almaları için bir plan oluşturup, uygulamak
f.Ortaya konulan ürün ya da program paketini satmak
9-Spor Pazarlamasındaki Önemli Noktalar nelerdir?
Spor Pazarlamasında dört önemli nokta her zaman göz önünde bulundurulmalıdır. Bu noktalar “Ürün, fiyat, yer ve tanıtım”dır. Günümüzde bu noktalar 5P olarak da adlandırılmaktadır. (Product=ürün, Promotion= promosyon, Price: fiyat, Place=yer, Public Relation-Halkla İlişkiler) Bu kavramları şöyle açabiliriz:
 a.Ürün:
Spor ürünleri karşımıza değişik şekillerde çıkabilir. İki takım arasında oynanacak bir basketbol maçı bir program, yüzme ve aerobik dersleri bir hizmet, bir takım, kulüp(bunlar ürün=product) veya bir organizasyon için yaptırılmış promosyonel ürünler(promosyon)(anahtarlık, t-shirt v.b) bir tanıtım olabilir. Bunlar bir noktada ana ürünlerdir. Bunların yanı sıra yiyecek, program broşürü, meşrubat servisi gibi yan/yardımcı ürünlerde vardır.
b.Fiyat:
Burada ürünün bilet fiyatı (price) olarak ortaya çıkan değeri söz konusudur. Bu fiyatlandırma ürünün maliyeti, ürüne olan talep, kazanmak istenilen para, yönetimin sübvansiyon oranı gibi kriterler göz önüne alınarak hesaplanır.
c.Yer:
Burada ürünün sunulacağı yer(place) söz konudur.
d.Tanıtım:
Tanıtımda dört unsur değerlendirilmelidir. Bu unsurlar bireysel iletişim, basılı ilan, görsel ilan ve de ödüllendirme.(PR/Public Relation-Halkla İlişkiler)  
Temelde Spor Pazarlaması işi “son kişilerle ilişki kurma” işidir. Müşterilerle, tüketicilerle, sporcularla, şirketlerle, işverenlerle ve medya kuruşları ile doğrudan ilişki gerekir.
Bunları sağlayacak kişi  yeterli eğitime ve bilgiye, ikna etme yeteneğine, yönetme yeteneğine ve en önemlisi kendisini geliştirme yeteneğine sahip elemanlar olmalıdır.
(Devam edecek)