2006-2007 eğitim-öğretim yılı 18 Eylül Pazartesi günü başladı. Başta yavrularımız olmak üzere öğretmen ve velilere hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. İlköğretim ve ortaöğretimde okuyan yaklaşık 14 milyon öğrenci ve 595 bin öğretmen ders başı yaptı. İlköğretim ve lise öğrencilerine, yaklaşık 138 milyon adet ders kitabı ücretsiz dağıtılacak. Öğrencilerin, ders kitapları okulların açıldığı gün sıraların üzerinde hazır bulundurulacak. Milli Eğitim Bakanlığı, 2006 yılı sonuna kadar 18 bin 500 yeni dersliği hizmete açacak. 2005-2006 eğitim-öğretim yılı verilerine göre, Türkiye'deki 34 bin 989 ilköğretim okulunda, 5 milyon 468 bin 422'si erkek toplam 10 milyon 408 öğrenci öğrenim görüyor. İlköğretimde 665 bin civarındaki öğrenim taşımalı eğitimden yararlanıyor. 7 bin 435 lisede, toplam 1 milyon 855 bin 741'i erkek toplam 3 milyon 258 bin 254 öğrenci okuyor. Bu eğitim-öğretim yılında 17 bin yeni öğretmen öğrencilere ders vermeye başlayacak. İlköğretim ve ortaöğretim okullarında 595 bin civarında öğretmen görev yapıyor. Öğretmen, bir toplumun geleceği olan, ülkeyi daha ileri noktalara götürecek olan bireyleri yetiştiren, çocukları hayata hazırlayan kişidir. Öğretmene toplumun şekillenmesinde, geleceğin oluşturulmasında önemli görevler düşmektedir. Bu önemli görev öğretmenin daha yeterli ve birçok niteliğe sahip olmasını gerekli kılmaktadır. Öğretmen, mesleğinin getirdiği özellikler itibariyle toplumu önemli derecede etkileyen, toplumsal yükümlülüğü son derece yüksek olan bir insandır. Öğretmen niteliği çalışması, olumlu-olumsuz yönleri ve etkisi ile toplumsal öneme sahiptir. 'Çağdaş Öğretmen Profili'nin oluşmasından Milli Eğitim Bakanlığının yeterli olduğunu söylemek güç. MEB öğretmenlerin yeni yayınları takip etmede, hizmet içi eğitimde, yabancı dil öğretiminde, gelişen ve değişen teknolojinin kullanılması konusunda öğretmenlere gereken desteği vermekte yetersiz kalmaktadır. Bu konu iyi planlama ve finansal yatırım yapmakla da doğrudan ilgilidir. On dakikada bilgisayar yoluyla atama yapmak ne pedagojik ne psikolojik bakımdan doğru değildir. Geleceğimizi emanet ettiğimiz yavrularımızı yetiştiren öğretmenlerin ataması için çok ciddi kriterler konularak seçici davranılmalı ve öğretmenler atanmadan önce sözlü mülakattan geçirilmelidir. Harp okullarına nasıl öğrenci alınıyorsa öğretmenler daha titiz bir elemeden sonra görev verilmelidir. Aksi taktirde geleceğimize güvenle bakamayız. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çağdaş öğretmen günümüz eğitim ihtiyaçlarına cevap verebilecek, 21. Yüzyılın bilgi teknolojisi toplumunda öğrencileri geleceğe hazırlayabilecek yeterlikte değil. Öğretmen, birçok niteliği bünyesinde bulundurabilmelidir. Öğretim stratejileri boyutunda çağdaş bir öğretmen, öğreteceği konunun özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilmeli, eğitim ortamını daha verimli hale getirmek için kendine özgü taktikler geliştirebilmeli ve bilgi iletişim teknolojisinden yararlanabilmelidir. Çağdaş bir öğretmen, öğrencilerine bilimsel yöntemi öğretmeli ve onları, karşılaştıkları problemleri bilimsel yolla çözebilecek duruma getirebilmelidir. Sınıf içi etkinliklerde çağdaş bir öğretmen öğrencileri ile sağlıklı iletişim kurabilmeli, öğrenme ortamını öğrencilerin ve konuların özelliklerine uygun hale getirebilmeli, öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayabilmelidir. Ayrıca, ders sırasında etkili ve akıcı bir konuşmaya sahip olmalı, zamanı, tahtaya ve eğitim öğretim araç-gereçlerini verimli ve etkili bir biçimde kullanabilmeli, jest, mimik ve vücut hareketlerinde ölçülü olabilmelidir. Ayrıca, öğrenci ve velilerle ilgili özel bilgileri gizli tutmalıdır. 21. yüzyılın ihtiyaç duyduğu çağdaş öğretmen, sosyal ve çevresel boyutla ilgili olarak, okuldaki sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin hazırlanmasında etkin rol almalı, okul ile diğer kurumlar arasında koordinasyonu sağlamalı ve eğitim sistemindeki aksaklıkları belirlenerek çözüm yolları önerebilmelidir. Bilgi toplumunun ihtiyacını karşılayacak öğretmen sosyal duyarlılığa sahip olmalı, yeniliklere, gelişmeye ve eleştiriye açık olmalıdır. Çağdaş öğretmen serbest zamanını verimli bir biçimde değerlendirebilmeli, sürekli okuma alışkanlığına sahip olmalı, kültürel değerlerimizi koruyup geliştirebilecek ve güncel sorunları ulusal ve uluslar arası boyutta algılayabilecek bilince sahip olmalıdır. Bunların yayında, çağdaş bir öğretmen mesleğini ve çocukları sevmelidir. 21. yüzyılda Türk eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu çağdaş öğretmen, çevresindekileri etkileyebilmeli, yönlendirip, ikna edebilmeli ama fikir ve ideolojilerin esiri olmamalıdır. Çağdaş öğretmen; alçakgönüllü, cesaretli, genel kültür sahibi, insan sevgisine sahip ve iyi bir eğitim almış olmalı. Öğretmen, kişisel sorunlarını derse yansıtmamalı, hiddet ve şiddet gibi unsurlardan uzak durmalı, öğrencilerine bir psikolog gibi yaklaşmalı, güzel konuşmalı, toplumda saygın olmalı, iyi bir eğitim almalı ve bilgisayar kullanmalı. Hâsılı çağdaş bir öğretmen çağın getirdiği yenilik ve gelişmeleri takip ederek, çocuklarımızı bedensel ve zihinsel yönden geleceğimizi hazırlama müktesebatına sahip olmalıdır.