Günkar Tekstil A.Ş. 1979 yılından bugüne SUNSET markası ile mayo giyim sektörüne farklı bir tarz getirdi. 10 kardeşin kurucusu olduğu şirket, önemli işlere imza atarak mayo giyim sektörüne dünya çapında bir marka yarattı. Bir çok başarıyla birlikte gelen yükseliş ile Türkiye'nin ve dünyanın önemli markaları konumunda olan Sunset 'in yönetim kurulu üyesi Sayın Uğur GÜNEŞ ile söyleşi yaptık. Başarılı bir iş adamı, iyi bir yönetici ve iyi bir aile babası ... - Sayın Uğur GÜNEŞ sizi tanıyabilir miyiz ? - Aile hayatına inanan biriyim. Düzenli bir aile babasıyımdır. Evinizde düzeniniz olmadığı zaman işinizde de başarılı olmanız mümkün değil, ben buna inanıyorum. Her sabah çocuklarımı okula ben bırakırım. Onlarla sohbet ederim ve bu da çok hoşlarına gidiyor. Birlikte zaman geçirmemiz güne iyi başlamamı sağlıyor. - Çok güzel... Çocuklarınız kaç yaşında? Biri 10 diğeri 14 yaşında. İkisi de ilkokuldan beri Bahçeşehir Koleji’nde okuyor. Güzel bir hayatımız var. Ondan sonra işimize düzenli bir şekilde başlıyoruz. Yoğun bir tempo tabii ... Burada yaklaşık 1300-1400 kişi çalıştırıyoruz. Onların verdiği yükümlülük çok fazla, onlara sürekli iş ve para imkanı sağlamak durumundayız. Sorumluluklarını taşıyoruz uzun zamandır. Yine Adıyaman'da yaklaşık olarak 250 kişilik bir fabrikamız üretim tesisimiz var. 9 yıldan beri orada da çalışıyoruz. Adıyaman ve yurtdışı seyahatları derken yoğun bir tempo içersinde çalışıyoruz. - Yoğun tempodan size zaman kalıyor mu? Evet, zaman ayırıyorum. Güne erken başlıyorum. Sabah 6:00 gibi kalkıyorum. Haftada 3-4 kez Bahçeşehir’de yürüyüş yapıyorum. - Güne keyifli bir başlayış yapıyorsunuz. Özellikle havaların güzel olduğu zamanlarda hakikaten göletin etrafında yürüyüş yapmak çok güzel ve çok keyifli. Kaya Ramada'da spor salonuna gidiyorum. - Sağlığa önem veriyorsunuz. Tabiiki, çünkü sağlık olmadığı zaman istediğiniz kadar başarılı olun hiçbir şey olmuyor. - Başarılı olmanızı neye bağlıyor sunuz? Ben başarılı olmayıidisiplinli çalışmaya bağlıyorum. Biraz önce de söylediğim gibi aile hayatınız ve iş hayatınız da disiplininiz ve kendinize göre kurallarınız varsa, başarılı olmamanız için bir neden yok. - Şirketiniz bünyesinde kumaş ve tekstil ürünlerinizi üretiyor ve kullanıyorsunuz. Ürünlerimizin üretimi tamamen kendi bünyemizde gerçekleşmektedir. Avrupa'nın en büyük tam entegre mayo firmasıyız. 1200 kişinin istihdam ettiği kesimden, dikime, baskı, nakış, boya ve ütü pakete kadar tüm süreçleri kendi içimizde gerçekleştirdiğimiz bir tesisimiz bulunmaktadır. Plaj aksesuarlarına ise ayrıca özen göstermekteyiz. Zira bu ürünler şifon, tül veya ipek gibi daha hassas ve zor kumaşlardan oluşmaktadır. Dolayısıyla baskısı, nakışı, işlemesi ekstra özen gerektirmektedir. - Globalleşen dünya ile sektörde oluşan hızlı büyüme ve değişimleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Türkiye bu noktada nasıl bir yol çiziyor? Özellikle son 2-3 yıldır dünyada trendsetter olarak adlandırılan ünlü kişilerin plaj kıyafetlerine ağırlık vermeleri plajda adeta “podyumdaymış gibi” boy göstermeleri bu akımı tetikleyen birinci unsur oldu. Aynı şekilde Türkiye'de de özellikle cemiyet hayatının tanınmış simaları, mayo ve plaj aksesuarlarını stilize ederek taşımaya başladılar. Türkiye ile dünya piyasasını karşılaştırdığımızda, ülkemizin gerek trendler gerek üretim gerekse tüketim açısından gerilerde kalmadığını söyleyebiliriz. Türk kadını, modayı yakından takip ediyor ve popüler olan trendlere ilgisini sürdürüyor. - Marka terndlerinizi hangi kriterlere göre belirliyorsunuz ? Bu konuyla ilgili tasarımcılarımız var. Dünyada trendler neyse onu taşıyoruz. Sunset olarak Türkiye'den çok dünyaya açılan bir markayız. Bu yıl ki trendler neyse onları takip ederek onlar belirliyor. Tabiiki herkese göre güzellik kavramı farklı oluyor. Benim çok güzel dediğim şey, bazı insanlar çok beğenmiyor maalesef. Trendleri modacılarımız, tasarımcılarımız belirliyor. - Sunset zaten çok beğeniliyor ve takip ediliyor. Teşekkürler.