Metrobüs İstanbul’da trafiği rahatlatması amacıyla D 100 karayolunda kendisine ayrılan yolda gidiş ve geliş olmak üzere seferler  yapmaktadır. 

Yol çalışmalarına Mayıs 2006'da başlanan sistem, dört farklı etap sonunda günümüzdeki şeklini aldı. 

Topkapı-Avcılar arasında olması planlanan ilk etap, Avcılar'a giden kısımdaki düzenlemelerin tamamlanamaması sebebiyle Topkapı- Küçükçekmece arasında 17 Eylül 2007'de faaliyete girdi. 12 Ekim'de Avcılar'a giden kısmın açılmasıyla ilk etap tamamlandı. 

8 Eylül 2008'de yapılan törenle Avcılar-Zincirlikuyu arasında hizmet vermeye başladı. 

3 Mart 2009'da tamamlanarak hizmete giren üçüncü genişletme sonrasında Asya Yakası istikametinde, Avrupa Yakası'ndaki son durak olan Zincirlikuyu'dan ileriye, Asya Yakası'na seferler başladı ve sistem Söğütlüçeşme'ye kadar uzatıldı. 

Son genişletme çalışması sonrasında Avrupa Yakası istikametinde bir kez daha uzatılan Metrobüs, 19 Temmuz 2012'de Beylikdüzü'ne sefer düzenlemeye başladı. 

Günümüzde Metrobüs, yaklaşık olarak günde ortalama 800.000 kişi taşımaktadır. Fakat İstanbul’da çoğu vatandaş metrobüs sisteminden hala şikayetçi olmakta. Özellikle sabah ve akşam iş gidiş-dönüş saatlerinde yaşanan büyük yoğunluğa hala kalıcı bir çözüm bulunamamıştır. 

Yoğunluk yaşanan duraklara yoğunluğu azalması için gönderilen boş metrobüsler bir nebze yoğunluğu azaltsada vatandaşlar hala metrobüs beklemekten şikayetçi olmaktadır. 

Öte yandan aracın içinde oluşan büyük yoğunluk da İstanbul ‘lu vatandaşların şikayet konularından biridir. 

Vatandaşlar metrobüsten ne kadar şikayetçi olsalarda İstanbul’da en çok kullanılan toplu taşıma araçlarından biri metrobüstür.