Düğün ve lüks turizminde yeni strateji

Kültür ve Turizm Bakanlığınca düzenlenen "3. Turizm Şurası"nın sonuç raporunda düğün ve lüks turizme yönelik yeni önerilere yer verildi.

Düğün ve lüks turizminde yeni strateji

Kültür ve Turizm Bakanlığınca düzenlenen "3. Turizm Şurası"nın sonuç raporunda düğün ve lüks turizme yönelik yeni önerilere yer verildi.

23 Şubat 2018 Cuma 12:03
530 Okunma
Düğün ve lüks turizminde yeni strateji

Kültür ve Turizm Bakanlığınca 15 yıl aradan sonra düzenlenen, turizmin yeni yol haritasında belirleyici olacak "3. Turizm Şurası"nın sonuç raporunda, düğün ve lüks turizmi ile ilgili atılması gereken adımlara ilişkin öneriler sıralandı.

Edinilen bilgilere göre, 1-3 Kasım tarihlerinde yapılan ve turizm sektörü temsilcilerinden akademisyen ile bürokratlara kadar geniş bir katılımla gerçekleştirilen "3. Turizm Şurası"nın sonuç raporu tamamlandı.

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş'un, "Turizmde 3. hamle dönemi" olarak tanımladığı ve belirlenen önerilerin de yeni stratejik hedefler olarak ön plana çıkacağını vurguladığı şuranın sonuç raporunda, konu alanlarına göre 13 ayrı komisyondan çıkan kapsamlı önerilere yer verildi.

Yakın dönemde kitap olarak basılması planlanan raporda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl "Komşunu Al Gel" kampanyası ve gurbetçi vatandaşları düğün, nişan, sünnet gibi özel törenlerini Türkiye'de yapmaya davet etmesiyle gündeme gelen "düğün turizmi" başlığı da yer aldı.

Hint düğünleri için "Bollywood" önerisi

Bakanlık bürokratları, turizm sektörü temsilcileri ve akademisyenlerin ortak görüşleriyle hazırlanan raporun "düğün turizmi" bölümünde, önde gelen düğün organizatörlerinin Türkiye'de ağırlanması ve bu yolla yerinde tanıtımın yapılması gerektiği ifade edildi.

Düğün turizmine yönelik kapsamlı bir tanıtım programının oluşturulması önerisi getirilen raporda, başta Hindistan olmak üzere Pakistan, İran, Lübnan, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinin düğün turizminde hedef pazarlar olarak değerlendirilmesi önerisinde bulunuldu.

Bakanlık koordinasyonunda Türkiye ve Hindistan'dan firmalar ile Hindistan'da bu konuda reklam ve ilan çalışması yapılması, bölgelerin sadece düğünde turizmi odaklı tanıtım filmlerinin ve materyallerinin hazırlanması, Bollywood ve Hindistan'ın popüler sporlarından kriket yıldızları ile tanıtım etkinliklerini düzenlenmesi de rapordaki öneriler arasında yer aldı.

Makul fiyat önerisi

Düğün turizminin geliştirilmesi için tarifeli ve charter tipi uçak seferlerinde yaşanan sorunların çözülmesi, Hindistan'dan catering firmalarıyla anlaşma yapılması ile saray ve benzeri alanlara yönelik düğün talepleri kapsamında düğün mekanları tarafından makul fiyat istenilmesinin sağlanması gerektiği kaydedildi.

"Lüks Türkiye" imajı

Raporun "lüks turizm" ile ilgili bölümünde de bu destinasyonlarda yerli ürün ve markaların desteklenmesi, yerel yönetimlerle birlikte çalışılması, bölge halkı ve esnafın bilgilendirilmesi, eğitilmesi üzerine çalışmalar yapılması gerektiği önerisi ön plana çıktı.

Ayrıca hedeflenen destinasyonlara THY tarafından doğrudan uçuşların konulması, lüks turizme hizmet edebilecek rehber ve elemanlara ilave eğitim verilmesi, "lüks araç" ile ulaşıma düzenleme getirilmesi ile Türkiye'nin sanatçı ve oyuncularının katılımıyla "Lüks Türkiye" imajının yaratılması önerisinde bulunuldu.

AA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.