Son zamanlarda en sık yapılan hareketlerden biri de squattır. Herhangi bir alet veya spor merkezine ihtiyaç duyulmadan evde yapabileceğiniz kolay bir harekettir. Peki squat nasıl yapılır faydaları nelerdir bu yazımda sizlere bahsedeceğim.

Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla beraber özellikle kadınlarda gördüğüm kadarıyla kısa süre içerisinde vücudum toparlansın istiyor fakat durum sandığınız gibi kolay değil fakat düzenli yapılan fiziksel aktiviteler sonucu ve beslenme programıyla fit bir vücuda kavuşmanız mümkündür. Egzersizleri yanlış bir şekilde yapmanın faydadan çok zarar verebileceğini unutmayalım ve bu bağlamda yardım alacağınız kişiler fizyoterapistler olmalı. Bu konunun altını çizmek isterim. Egzersizlerden bahsettik şimdi egzersiz örneği olan ve popüler bir hareket olan squat hareketinden bahsetmek istiyorum. Egzersiz videoları için instagram hesabından @necdetdoner hesabımı takip edebilirsiniz.

Squat bir çömelme hareketi olarak bilinmektedir. Farklı squat çeşitleri bulunmaktadır. Squat hareketinde çalışan en önemli kas grubu kalça ve diz kaslarıdır. Ayakta durma pozisyonundayken yere doğru eğilip kalkma hareketine squat denir. Vücut ağırlığı ile yapılan ve kalça ,diz bölgesini çalıştıran güzel bir harekettir. Doğru squat hareketi yapmak çok önemlidir aksi takdirde faydadan çok zarar görebilirsiniz.Doğru squat hareketinde eğilebildiğiniz kadar eğiliyorsunuz ve ardından yavaşça ayağa doğru kalkıyorsunuz. Hareketi hızlı bir şekilde yapmaktan kaçının. Yavaş yaparak kasların daha etkin çalışmasını ve yaralanma riskini aza indirebilirsiniz.

Squat nasıl yapılır?

Squat hareketinin birden fazla çeşidi vardır ben size en kolay olan ağırlıksız olanı tarif edeceğim. Squat ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve ayaklarınızın yönünü 30 derece dışarıya olacak şekilde çevirin. Ellerinizi öne doğru uzatın ve yavaşça eğilebildiğiniz noktaya kadar eğilin başımız daima dik ve karşıya bakacak şekilde olmalı ardından yavaşça ayağa doğru kalkın. Eğilip kalkma esnasında nesef alıp verişinizi düzenli bir şekilde yapmakta fayda var. Aynı zamanda nefes egzersizi de yapmış oluruz. Bunu gün içerisinde birkaç set olarak yapabilirsiniz.

Squat hareketinin Faydaları Nelerdir?

Square egzersizin vücut sistemleri üzerine birçok faydası bulunmaktadır. Genel olarak faydalarından bahsedecek olursam

1-Kalça adalelerini güçlendirir.

2-Kalp damar rahatsızlıklarını önlemede yardımcı bir harekettir.

3-Postürünüzü düzeltmeden yardımcıdır.

4-Bacak bölgesini normal eklem hareketini iyileştirir.

5-Metabolizmayı hızlandırır böylelikle kilo vermenizde yardımcıdır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.