Nasıl da kurnazdır!

İnsanın aklını alır.

En zor anınızda sizi kurtarır.

Ortaya çıkacak olan kötü bir şeyin üstünü kapatır!

Kapatılır.

O an rahat bir nefes alınır.

Öyle sanılır!

İnsanoğlu işte burada yanılır!

Yalan, söyleyenin ayağına dolanır.

Hatta eline yüzüne bulaşır.

Bunu bile bile çoğu kişi sarılır.

Zengin de, alim de bazen kendini bilen de…

Söylenen bir yalanın, yaşattığı durumlar ve insanı getirdiği nokta!

İşin içinden çıkılamadığında; yaşananları ve yapılanları ortaya koyuyorlar!

Madalyonun bu yüzünden, olguların ve birçok duygu prizmasının gerçeklerinden sızanlar kadar hayata dahil olan güzel bir dönüşümün de hikayesi var karşımızda, şık bir tango gibi baş döndüren ve zaman zaman gülümseten!

Her biri rolüyle o kadar birebir kaynaşmış ki, üniversitede sahne sanatları, tiyatro, dans eğitimini alan en genç oyuncular bile (ki Şilan Makal, Köksal Ünal, Kerem Gökçer isimlerini not edin hafızanıza çünkü bu isimleri daha çok duyacaksınız. Evet, Şilan ve Köksal mesleklerinde yeniler ama zaman onlara sahne tozundan yıldız tozlarına dokunuşunu yapacak, vakti geldiğinde!) auralarını öyle güzel yansıttı ki...

Ankara ve Bursa Devlet Tiyatrosu, Kocaeli Şehir Tiyatrosu’nda hayat verdiği rollerdeki başarılı performansıyla Engin Benli’nin yıllarca oyunlarda oynamasının profesyonelliği, Ercüment Aydın’ın komedideki yetkinliğini bu oyunda da izleyenlerin yüzüne kondurduğu tebessüm ve kahkahalarla başarısını pekiştirmesi, Azra Akın’ın yeteneğinin ışıltısı hepsi bir araya gelince, izlemesi keyifli bir romantik komedi, gözlerimizle ve gülüşlerimizle buluştu.

Bu arada en son 2017’de Haldun Dormen’in yönettiği ‘Daha Neler’ oyununda rol alan ve şu an üçüncü oyunu olarak ‘Kaktüs Çiçeği’ ile sahnelere dönen Azra Akın’ın 2009’da ilk kez izlediğimiz, SAKM’nin sahnelediği ’72. Koğuş’ oyununun yönetmeni de Kemal Başar idi.

Kemal Başar oyuncuları, eserdeki karakterlere öyle uygun seçiyor ki, başarı kaçınılmaz oluyor haliyle; vizyonunu deneyimleriyle harmanlayıp, gerek metaforları gerekse klasiğe yaslanmak ve kolaya kaçmak yerine düşündüren, sorgulatan bakış açısıyla söz ettirdiği, yönettiği tüm oyunlarda olduğu gibi.

Engin Benli, Azra Akın, Şilan Makal, Ercüment Aydın, Köksal Ünal, Kerem Gökçer ve İsak Behar’ın rol aldığı ‘Kaktüs Çiçeği oyunundaki sahne geçişlerinde, Kemal Başar’ın, Kalan Müzik etiketiyle çıkan albümündeki şarkıları, sözlerin ve melodilerin ahengiyle ayrı bir şıklık katmış.

Oyunun dekorunda Murat Gülmez, kostümde Zeynep Yaylıcıoğlu, ışıkta ise Şahin Timur’un imzası var.

Barillet ve Gredy'nin pek çok ülkede sahnelenen ve Hollywood'da film uyarlamaları da yapılan dünyaca ünlü ‘Kaktüs Çiçeği’ni Kemal Başar’ın yönettiği oyunun dikkat çeken koreograflarında, dünyanın sayılı koreograflarından Nikolay Manolov, oyuncuların kendilerini gösterebildikleri dansları, izleyenlerin gözlerine ve aklına nakşetmeyi çok iyi başarmış.

Hayatın dönüşüm gerçeği, gerekli ve dokunaklı.

Tıpkı;

Kaktüsün çiçeği gibi mücadeleci ve dayanıklı!