Yumurta dıştan bir güçle kırılırsa yaşam son bulur; içten bir güçle kırılırsa yaşam başlar;zîrâ sahih dönüşümler hep içten gelir..

İbn Rüşd çok doğru bir tespiti çağlar öncesinde yapmış.

İçten yapılan dönüşümler sağlıklı sonuclar verirken.

Dıştan yapılan her müdahale sakıt ve eksiktir.

Dış müdahaleler kısa vadede istenen faydayı veremez ve tarihin çöplüğünde yer bukurken.

İç müdahale ile yapılan değişimler ve düzenlemeler her zaman için uzun ömürlüdür.

##

Günümüzde teknolojinin gelişmesine bağlı olarak, şartlar her daim gelişmekte ve değişmekte. Bizler bu değişen ve evrilen dünyanın kurallarına uygun bir tarzda hareket edersek, var olabilme sansına erişebiliriz.

Tabi ki bu söylediklerim kurumsal şirketler ve önemli büyük kurumlar. Bu tarz kurumlar kendini anlatmak için seçtiği yollardan biriside hiç şüphe yok reklam ve PR çalışmaları, günümüzde de PR denilince aklımıza gelen en önemli öge sosyal medya dediğimiz kavram.

Sosyal medya danışmanlığı Türkiye'de son birkaç yılda hızla yüklesen bir sektör haline gelmiştir. Geleceğin pazarlama yöntemi olarak da adlandırılan soysal medyanın popüler olmasının en önemli nedeni dünyadaki internet kullanıcı sayısının her gün daha da artmakta olmasıdır. İnsanların en hızlı bilgiye ulaşma yolu internet üzerinde ki sosyal paylaşım siteleri, forumlar ve geniş kapsamlı arama sayfalarıdır.

Sosyal medyayı klasik pazarlamadan ayıran en büyük özellik, marka ve takipçilerin karşılıklı iletişim kurabilmesidir. 1 milyarı geçen kullanıcı sayısı ile Facebook’un ve benzeri sitelerin iletişim gücünün artık dünya markaları da farkında. Markanızın bilinirliğini artırmak ve geniş kitleler ile iletişim içerisinde olabilmek için sosyal medyada mutlaka yer almalısınız. Yapacağınız tüm çalışmalar marka konumlandırmasının yanı sıra marka sadakati ve güvenini de oluşturacaktır. Ayrıca sosyal medya ve dijital pazarlama ile klasik pazarlamaya kıyasla daha düşük bütçeler harcayarak markanız için pazarlama etkinlikleri ve dijital reklamcılık yapabilirsiniz

Hiç küçümsenmeyecek, kadar önemli bu argüman yeni yeni keşfedilmekte, artık insanların eğlencelik olarak gezdiği fotoğraflarını yükleyip anı tazelediği, efkarlanacak müzikler dinlediği mekanları çoktan geçti. 

Artık şirketler ve kurumlarda özel olarak sosyal medya departmanlığı diye birimler kurulmaya başlandı ve artık önemine binaen profesyonel kişiler bu departmanlarda çalışmakta.

Facebook, twitter, instagram vb. Sosyal medya ağlarını kullanmak bugün düne göre daha önemli. 

NEDEN Mİ? 

Firmanızın sunduğu hizmet ve ürün sosyal medyada ne kadar bahsedilirse, marka gücünüz de o doğrultuda artar. Firmanız sosyal medyada profesyonel olarak aktif bir şekilde var olduğunda bilinirliğiniz artar ve kullanıcılar sizin hakkınızda sürekli konuşarak, sizi tavsiye ederler. Dolayısıyla sosyal medyadaki bu etkinliğiniz firmanızın marka gücünü arttırarak, itibarınızın daha da güçlenmesini sağlayacaktır.

Sosyal medyanın değişmezlerinden biri de sürekli canlı olmasıdır. Sürekli canlı olan bir alanı sürekli beslemek gerekmektedir. Markanın değerlerine ve vaatlerine uygun bir sosyal medya içerik planı kullanıcıların markayı daha iyi anlaması sağlar ve onu özümseyeceği anlamına gelir. Yapılan içerik planları sosyal medyada markanızın temsilidir ve sizi doğrudan temsil edeceğinden, kullanılan dil, bahsedilen konular ve hatta imla kuralları bile marka imajınızı doğrudan etkileyebilecek durumdadır, kesinlikle profesyonel bir ekiple çalışılması gerekmektedir.

İnsanlar siz sosyal medyada yer almasanız da sizin hakkınızda konuşur! Önemli olan sizin onlara ne kadar yakın olduğunuz ve onları ne kadar dinlediğinizdir!

Geleneksel medyada yıllardır çok sık kullanılan ‘medya takip’ hizmetinin internet ve sosyal medya üzerinden takip edilmesi artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Yakın bir dönemde klasik takip sistemlerinin degişeceğinden şüphe yoktur.

Diğer yandan sosyal medya ile hedef kitlenizi daha yakından tanıyabilir, direkt hedef kitlenize yönelik çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz. Sosyal medya danışmanlığı hizmetinden faydalanan firmalar markaları hakkında neler konuşulduğunu kolayca tespit edebilirler. Sosyal medyada var olan firmalar müşterilerinin markaları hakkında olumlu olumsuz eleştirilerini öğrendiği için ürün ve hizmetlerini onların istek ve taleplerine göre iyileştirerek daha fazla müşteriye, daha fazla ürün satışı gerçekleştirebilirler.

SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI BİR LÜKS MÜDÜR ?

Sosyal medya danışmalığı günümüzde bir lüks değil ihtiyaçtır. Çünkü teknoloji ve internet çağının gelişmesi ile iletişim ve reklam mecrası da farklı bir sektör alana doğru yönelmiştir. Sosyal medya ajansları adı ile markaların reklam ve pazarlama tanıtımları artık internet ortamına taşınmıştır. Reklam amaçlı gazete ve TV yayınları herkes tarafından keşfedilmeyebilir ama internet ortamındaki durum ise daha da çok reklam yapma olasılığı sağlamakta ve bu sayede milyonlarca kişiye ulaşma imkanını size sunmaktadır.

Sosyal medya uzmanın amacı nelerdir;

1) Şirketinizin misyonu ve vizyonu doğrultusunda şirketinizin sosyal medyada ki yerini belirlemek,

2) Sizi sosyal medyada etkin hale getirmek,

3) Şirketinizin potansiyel müşteri kitlesine ulaşmasını sağlamak,

4) En hızlı ve doğru şekilde reklam, tanıtım vb görevleri sizin yerinize üstlenmek,

5) Aktif bir şekilde müşteri kitlesinin isteklerine uygun cevapları bulmak ve onları yanıtlamak,

6) Sektörde ki gelişmeleri takip edip sürekli olarak yenilenmenize yardımcı olmaktır.

Sosyal medyada bulunmanızı gerektiren en başlıca neden hedef kitleye direkt ulaşabileceğiniz, kolay ve düşük maliyetli bir platform olmasıdır.