DÜNYACA ÜNLÜ BİR MARKA MADONNA'NIN 90LI YILLARINA ITHAFEN ÖZEL BİR KOLEKSİYON HAZIRLADI

Sivas, İstanbul’a Geldi Sivas, İstanbul’a Geldi

DERYA ÖZGÖREN

Her sene olduğu gibi bu sene de moda haftaları büyük bir hızla başladı. Dünyaca ünlü markalar yaz daha bitmeden sonbahar ve kış modası için tasarımcılariyla çalışıyor. Yaz ayında bu markalarda kışın ne giyilecegi, hangi renkler moda olacak, hangi kumaşlar ön planda olacak bunlar çoktan belirlenmiş oluyor. Ünlü markalar genellikle yine çok ünlü tasarımcılarla çalıştıkları için işleri daha kolay oluyor. Ben her zaman bu haftaları heyecanla bekliyorum çünkü neler moda olacak bunların çok sıkı takipçisiyim. Genelde kendi modamı yaratan bir tarzım olduğunu herkes bilir ve çok beğenilir ama bazı çok sevdiğim markaları özellikle takip ederim. Zaten almadan duramam ama o aldıklarımı da kendi tarzıma uydururum illa ki..... Yaz aylarını çok severim giyinmek çok daha rahat olur bir elbise bir spor ayakkabı ya da mini etekler bluzlar günü kurtarır. Ara dönemler hep sıkıcıdır çünkü ne giyilecegi hep sorundur. Sonbahar ve ilkbahar aylarını bu anlamda çok sevmiyorum yalan soylemeyeyim. Hele bir de yağmur olursa şemsiye taşımak büyük sorun

Gelelim dünyaca ünlü markalara......

Milano ve Paris bu ünlü markaların kalbinin attığı yerler. Bütün dünyadaki moda anlayışını bu markalar yönetiyorlar. Bütün ünlüler bu moda haftalarında boy göstererek aslında kendi reklamlarını da yapıyorlar. Bazıları ise bu markaların yüzü olarak markaların kıyafetleriyle canlı tanıtım yapıyorlar bence mantıklı. Dünyaca ünlü benimde çok sevdiğim ve kıyafetlerini çokça kullandığım bir marka Madonna'dan ilham aldı bu sene. Madonna gerçek bir icon olduğu için bence de çok doğru bir tercih olmuş. Madonna 1990 yılında Warren Beatty ile "Dick Tracy"de rol aldı ve film için yaptığı müzik albümü çalışması ile hem sinema hem de müzik dünyasındaki dev adımlarına yenilerini eklemiş oldu. 1990’ların başlarında "Vogue", "Hanky Panky", "Justify My Love", "Rescue Me" ve "This Used To Be My Playground" ile başarılı ilerleyişini sürdürdü. Durdurulamaz yükselişi sayesinde Time-Warner ile çalışma fırsatını yakaladı, ve şirketle albüm, film ve kitaplarının yayınlanmasını garanti eden bir anlaşma imzaladı. Yapılan anlaşmanın ardından, "Sex" adlı kitabı uzun süre en çok satanlar listesinde yer aldı. Kitabın yayınlanmasından kısa bir süre sonra çıkardığı "Erotica", pop müzik listelerine 1 numaradan girdi. Bu dönemde sahnede giydiği kıyafetler de günlerce konuşuluyordu. Madonna'nin her zaman kendi kendine ait bir tarzı vardır ve genelde de ilham alınır ve halen çoğu star isimler onun kıyafetlerini taklit ederek onun stilini yakalamaya çalışır. Yıllardır değişmeyen platin sarisı saç rengini ve şeklini hala gidip kuaförde yaptıranlar var. Hal böyle olunca da Madonna trendi olması kaçınılmaz bir son. Hatta bir dönem Vogue albümünde giydiği sivri uçlu tasarım bustiyer o kadar çok konuşuldu ki hala yankıları devam etmekte. Bu büstiyeri dünyaca ünlü tasarımcı Jean Paul Gaultier Madonna için tasarlamıştı ve inanılmaz ses getirmişti. Sık sık moda dünyasının önde gelen isimleriyle iş birliği yapan Madonna’nın gardırobu, Givenchy’den Versace’ye, Gucci’den Jeremy Scott’a kadar uzanan geniş yelpazeden oluşuyor. Jean Paul Gaultier ile olan profesyonel ilişkisi, özellikle 1990’daki Blond Ambition turnesindeki göz kamaştırıcı konik yaratım sayesinde, hepsinden daha verimli oldu. Gerçekten ikonik bir kostümdü. Terzilik cephaneliğindeki her zaman mevcut bir silah olan korse, neredeyse Madonna’nın kendisi kadar çok kez yeniden icat edildi. 2014 Christian Lacroix’nin mücevherli ve mavi versiyonu, diz üstü bağcıklı botlarla giyilirken, Jeremy Scott bunu 2009 yılında Material Girl dönemi Swarovski kristalleriyle yeniden yorumladı. Popun kraliçesi, geri dönüş single’ı Medellín’in çıkışını kutlamak amacıyla MTV Soru-Cevap etkinliği için esaret tarzı bir elbise, file çoraplar ve Swarovski kristaliyle süslenmiş bir göz bandı seçti. Burdan anlayacağimiz Madonna dünyaca ünlü markalar için çok iyi bir tercih....

Dünya devi ünlü bir marka olan Dolce Gabbana da bu sene Madonna’nın Milano Moda Haftası’nın önümüzdeki ilkbahar ve yaz sezonuna ait ağırlıklı olarak kadın giyim ürünlerinin ön gösterimininin tanıtımını yaptı. Madonna, Dolce’ye yarı gizli bir giriş yapmayı denedi ve Gabbana, 1990’lardaki altın çağına gönderme yapan ve koni sütyenleri kutlayan podyum gösterisinde siyah bir duvakla poz verdi. Sarı peruk takan modeller, Domenico Dolce ve Stefano Gabbana’nın imzası niteliğindeki korseler ve dar ceketlerle, her birinde agresif bir şekilde kadınsı koni sütyen bulunan, “ironik ve güçlü bir kadın figürüne saygı duruşunda bulunan” bir koleksiyonda boy gösterdi. Madonna için yapilan kostümleri yapan Milan tasarımcıları ve pop yıldızının yıldızları, 1993 Girlie Present turu için kostümler yaptıklarından beri aynı çizgideydi. Tur, Madonna’nın tabuları yıkan sehpa kitabı “Intercourse” ile birlikte piyasaya sürülen “Erotica” albümünü tanıttı. “İtalyan Güzeli” olarak adlandırılan koleksiyon, o anı mükemmel bir şekilde yakaladı. Konik sutyenler, kalem etekle kırpılmış ceketlerden dışarı fırladı, korselerden sarkan jartiyerler ve paltolar vücudu şekillendirdi. Çiçek desenleri geri döndü ve siyah, ten rengi, kırmızı ve beyaz renk şemasını vurguladı. Büyük çapraz küpeler görünümleri vurguladı. Topuklu ayakkabılar pişmanlık duymadan yüksekti. Tasarımcılar eğildikten sonra onur konuğunu karşılamak için podyumda yürüdüler. Hala altın ve kristal bir taçla tutturulmuş Chantilly uzun dantel duvakla örtülü olan Madonna, yine farklı tarzını da konuşturdu.