1-İLETİŞİM NEDİR?

İletişim, bir kaynaktan(kişi, kişiler veya organizasyon), bir araçla(yazılı, sözlü, görsel veya beden dili ile),  bilgi,  haber, düşünce, durum, duygu veya  kültürün bir başka insan veya insan topluluklarına dağıtılmasıdır. Değişik kaynaklarda iletişim ile ilgili değişik tanımlamalar mevcuttur. Bunlara bir göz atarsak, şunları görmekteyiz:

A. Duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme…
B. Telefon, telgraf, televizyon, radyo gibi aygıtlardan yararlanarak yürütülen bilgi alışverişi, bildirişim, haberleşme…
C. İnsanın varlık sürdürme biçiminin bir ürünü ve insanın varlık sürdürme biçimindeki gelişmelere göre değişimlere uğrayan insana özgü bir olgudur.
D. İnsanların birbirlerini dinlemeye ve anlamaya değer görme ve farklılıkları arasından aynılıkları oluşturabilme becerisidir.
E.Toplum için yaşamsal süreçtir.

Verici ——-> Mesaj  ——-> Araç ——-> Alıcı

2-İletişim kelimesinin Kökeni nereden gelir?
Fransızca ve İngilizce Communication kavramı Latince Communicatiodan gelir. Latince Communicatio, “birçok kişiye ya da nesneye ait olan ve ortaklaşa kullanılan”
Yazılı kaynaklar taranınca sözcüğün 4560 kullanımı derlenmiş ve daha sonra 15 anlamı belirlenmiştir. Bu 15 anlam şöyledir:
a. Düşüncenin sözel olarak değiş dokuşu,
b. İki kişinin birbirini anlaması ve insanın kendini karşısındakine anlatabilmesi
c. Organizma düzeyinde bile olsa ortak davranışa olanak veren etkileşim;
d. Bireyde benlikle ilgili olarak belirsizliğin azaltılması;
e.Yaşayan bir evrenin parçalarının ilintilenmesi, bağlantılarının kurulması süreci;
f. Askeri dilde iletinin gönderilmesi ile ilgili araç, usul ve teknikler;
g. Kaynağın karşı tarafı etkilemeyi amaçlayan davranışı;
h.Bir kişinin tekelinde olanın başkalarıyla paylaştırılması, başkalarına da aktarılması süreci;
ı. İletiyi alanın belleğinin iletiyi gönderenin beklentisine uygun yanıt verecek biçimde uyarılması;
i. Güç kaynağı olarak kullanılan mekanizma;
j. Organizmanın ortamdaki uyarıya verdiği farkedilir yanıt, ortamdaki değişime; uyarlanma yanıtı; bu yanıtla diğerini etkileme;
k. Kaynaktan çıktıktan sonra iletiyi alanın için uyaran olan davranış
l. Belli bir konumdan, yapıdan bir diğerine geçiş süreci;
m. Duyguların, düşüncelerin, bilgi ve becerilerin aktarılma süreci;
n.Bir kişi ya da bir şeyin başka bir kişiye/bir şeye içinden aktarımla, değiş-dokuşla dönüşme, değişme süreci.

3-İletişim kaç çeşittir?
İşaretlerle iletişim (Sözsüz iletişim)
Konuşarak iletişim (Sözlü iletişim)
Yazılı iletişim
Basılı materyallerle iletişim
Kitle iletişim araçları ile iletişim
Elektronik ortamda iletişim

4-İletişimde etkinliği neler oluşturur?
İletişimde etkinliğin sağlanabilmesi noktasında oranlar şöyledir:
İletişimde kelimelerin payı % 10,
Ses tonunun payı % 30,
Beden dilinin payı % 60

5-Sunuşta etkinliği neler oluşturur?
Bir sunuş sırasında etkinlik sunuşun yapılış şekline göre şöyle değişmektedir:
Salt kulak% 20
Salt göz% 30
Kulak + Göz% 50
Kulak + Göz + Tartışma% 70
Kulak + Göz + Tartışma + Deneme % 90

6-Sporda kurumsal iletişim neleri içerir?
Sporda kurumsal iletişimi iki ana başlık altında toplayabiliriz. Bunlar;
a.Kurumiçi İletişim
b.Kurumdışı iletişim

7-Sporda kurumiçi iletişim nedir?
a-Yönetim-Yönetim iletişimi
b-Yönetim-İdari/Teknik Kadro İletişimi
c-Yönetim-Üyeler iletişimi
d-İdari Kadro-İdari Kadro İletişimi
e-İdari Kadro-Üyeler İletişimi
f-Teknik Kadro-İdari Kadro İletişimi
g-Teknik Kadro-Teknik Kadro İletişimi
h-Teknik kadro-Ssporcu itişimi
ı-İdari kadro/yönetim-Sporcu iletişimi

8-Sporda kurumdışı iletişim nedir?
Bu konu paydaşlarla olan iletişimi kapsar.
Bir spor kulübünün paydaşlarını şunlardır:
a.Eski yönetici ve kurucular
b.Eski sporcular
c.Federasyon
d.Medya
e.Hakemler
f.İzleyici
g.Taraftarlar
h.Tedarikçiler
ı.Saygı duyulan rakipler
(Devam edecek)