Anadolu Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kemal Öztürk, New York'ta düzenlenen "Kuzey Amerika Medya Buluşması"nda, AA'nın son iki yılda beş kat büyüyerek, 100. Yıl Vizyonu çerçevesinde koyduğu hedeflere doğru emin adımlarla ilerlediğini söyledi.
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM), ABD'nin New York kentinde, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren Türk medya kuruluşlarının çalışanlarına yönelik "Kuzey Amerika Medya Buluşması" isimli bir etkinlik düzenledi. Programa, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Türkiye'nin Washington Büyükelçisi Namık Tan, New York Başkonsolosu Levent Bilgen, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü Murat Karakaya, Kamu Diplomasisi Koordinatörü Cemalettin Haşimi, AA Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Erdoğmuş, AA Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Yayın Yönetmeni Ömer Ekşi, AA Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Çulcuoğlu, Türkiye Haberleri Yayın Yönetmeni Ertuğrul Cingil ve diğer davetliler katıldı.
Genel Müdür Öztürk, burada yaptığı konuşmada, AA'nın son yıllarda yaptığı atılımları ve belirlediği hedefleri anlattı. AA'nın 1920'de Milli Mücadele'nin dünyaya duyurulması amacıyla kurulduğunu ve o günden bugüne kadar yapması gereken tek şeyin aslında Türkiye'yi dünyaya tanıtmak olduğunu kaydeden Öztürk, buna karşın ilk dönemde çıkarılan İngilizce ve Fransızca bültenlerin bir süre sonra kesildiğini anımsattı. Öztürk, şöyle konuştu:
"Daha sonraki yıllarda maalesef Türkçe yayın yaparak, Anadolu'nun sesini Anadolu'ya duyuran bir kurum haline geldik. İki yıl önce Sayın Başbakanımız ve Sayın Başbakan Yardımcımız beni, göreve atandıktan sonra davet ederek şu talimatı verdiler; 'Türkiye'ye yakışır bir haber ajansı istiyoruz, yani kuruluş felsefesine de uygun, bizi dünyaya tanıtan bir Anadolu Ajansı istiyoruz, ne tür desteğe ihtiyacınız varsa hükümet olarak biz bunu karşılamaya hazırız.'"
Öztürk, göreve başladığı 2011'de dünyada rakip olarak gördükleri diğer ajanslarla karşılaştırıldığında; AA'nın günde 600 fotoğraf yayınlarken, AFP'nin 2 bin 500 ve AP'nin 2 bin fotoğraf yayınlamakta olduğunu, haber sayılarında ise söz konusu ajansların günlük 4-5 bin haberine karşın AA'nın tek dilde ve 500'e yakın personelle günlük 600 haber sunduğunu hatırlattı.
2011'den itibaren AA'nın büyük bir ivme kazandığını belirten Öztürk, bu gelişimi şu şekilde anlattı:
"2 yıl içerisinde geldiğimiz tablo, 2011'de günlük 600 haberle başlamıştık, bugün günlük bin 500 haber yayınlıyoruz. 600 fotoğrafla başlamıştık, bin 200 fotoğraf yayınlıyoruz. Tek dilde yayınımız vardı, bugün 6 dilde yayın yapıyoruz ve personel sayımız bin 250'ye çıktı. Yani ajansımız iki yıl içerisinde neredeyse 5 kat büyüdü. Şu an, ürettiğimiz materyaller açısından dünyada bir sıralama yapacak olursak Anadolu Ajansı ilk 10 ajansın arasına girmeyi başarmıştır."

Dünyanın en güçlü Arapça servisi
Öztürk, Anadolu Ajansı için yeni dönemde 100'ncü Yıl Vizyonu adı altında hedefler koyduklarını ve 2020'de bulunması gereken yeri belirlediklerini söyleyerek, "Dünyada 5 tane büyük marka ajans olacaksa, bunlardan bir tanesi muhakkak Anadolu Ajansı olması gerekir dedik. Bu projemizi hükümetimize sunduk. Hükümet bize bu konuda ekonomik ve siyasi olarak çok yoğun bir destek verdi. Kendilerine müteşekkiriz ve özellikle Sayın Bülent Arınç'ın Anadolu Ajansı'na olan katkılarını her zaman her yerde hayırla yad ediyoruz" dedi.
AA'nın Ortadoğu haberlerinin toplandığı masasının güçlü bir haber ağına sahip olduğunun altını çizen Öztürk, "Kahire'de 50 kişinin çalıştığı çok güçlü bir ofis açtık. Bu ofisimizle bölgenin tamamını yönetiyoruz ve dünyada en güçlü Arapça servisine sahip ajans haline gelmiş olduğumuzu iddia ediyoruz" diye konuştu.

Kerkük'te ofis açılacak
Öztürk, geçen eylül haber yayınına başlayan Kürtçe servisinin AA için çok önemli haber bültenlerinden biri olduğunu vurgulayarak, Başbakan Yardımcısı Arınç'ın katılacağı bir toplantı ile Erbil'de büyük bir ofis açılacağını bildirdi. Irak'ta ayrıca Kerkük kentinde de bir ofis açacaklarını ifade eden Öztürk, "Kerkük de bizim açımızdan oldukça verimli bir saha, inşallah bu ofisimizi de aynı tarihe yetiştirmiş olacağız" dedi.
Öztürk, insan kaynakları açısından bakıldığında Türkiye'de Arapça, İngilizce, Kürtçe, Boşnakça ve Rusça haber yazabilen haberci sayısının yetersiz olduğuna dikkat çekerek, söz konusu ihtiyacı gidermek amacıyla AA'nın Haber Akademisi kurduğunu, bu sayede birçok diplomasi ve finans muhabiri yetiştirdiğini sözlerine ekledi.