Mavi tik, son görülme, çevrimiçi…

Bu yazıyı okuyorsanız; internet kullanıyorsunuz demektir. O zaman yukarıdaki kelimelere aşikârsınızdır. Hatta arkadaşlarınıza "yazdığımı gördün neden cevap vermedin, hatta daha sonra kaç kere çevrimiçi oldun" tribi atmışsınızdır.

Anlık mesajlaşma hizmetini dünyada en iyi sağlayan yazılım: Whatsapp

Akıllı telefon ve internetiniz varsa artık mesaj paketini ayda en fazla 30 kere kullanıyorsunuzdur.

Bu teknoloji 2009’da eskiden Yahoo’da çalışan Brian Acton ve Jan Koum tarafından kurulmuştur. Türkiye’de 2013’ten sonra popüler oldu. Hatta ben 2012 söylemiştim internet üzerinden mesajlaşma, resim gönderme hatta dünyanın her yerine sadece telefon numaraları aracılığı ile haberleşme olsa… Zaten adamlar benden önce düşünmüşler hatta en önemlisi bunu uygulamışlar.

Facebook tarafından 19 Şubat 2014’te 4 Milyar USD nakit para, 12 Milyar USD hisse senedi ve 3 Milyar USD sınırlandırılmış hisse senedi karşılığında satın alınmıştır.

En önemlisi tamam whatsapp gerçeği var ve çok kullanışlı bir yazılım. Yakında telefon ile konuşma da gelecek. Ama hiç reklam görmedim, nasıl para kazanıyor bu adamlar. Facebook o kadar para verip almış ama nerede geliyor kârlar?

Whatsapp’ın kendi internet sitesine baktığımızda: "Biz, insanlara kullanışlı ve onlara zaman kazandıracağı, küçük bir şekilde hayatlarını daha iyi yapabileceği bir hizmeti yaratabilmek icin uğraşmak istiyorduk. Biz biliyorduk ki, bütün bunları yerine getirdiğimizde, o zaman ücretini doğrudan halk'tan alabilirdik. Biz herkesin önlediği ve istemediği reklamları  ortadan kaldırabileceğimizden inanıyorduk." açıklamasıyla yazılımın kullanım ücreti 0.99 USD’den bahsediyor. Şahsen ben bu ücreti ödeyen 1 kişi gördüm, o da ilk çıktığında kullananlardan. Facebook satın aldıktan sonra hiç ücretli olduğundan bahsedilmedi ve bu ücret istenmedi. Özellike birçok anlık mesajlaşma paketi içinde insanların alternatif mesajlaşma uygulamalarına  kayabileceği için bu paranın istenmeyeceğine inanıyorum.

Whatsapp’ın sitesinden ayrıca reklam ile ilgili : "Reklam sadece estetiğin bozulması, zekâ hakareti ve düşüncelerin kesilmesi değildir. Bütün reklam satan firmalarda, mühendislik ekiplerin önemli bir bölümünün görevi, tüm kişisel verileri toplamak, daha iyi kod yazmak, tüm veri sunucuları yükseltmek, verileri harmanlamak, dilimlemek, paketlemek, vs. ve sevk... Ve bunun tüm sonucu, bilgisayar veya cep ekranınızda biraz farklı bir reklam afişin olması." sözlerini de ekliyorlar.

Ve whatsapp blog’ta neden reklam almıyoruz kapanış cümlesi : "Bize WhatsApp için neden ücret talep ettiğimizi sorduklarında, biz "alternatifi düşündünüz mü?" diye soruyoruz

.

Bunlar whatsapp cehpesi. ABD firmaları bu tarz pazarlamayı çok severler. 500 milyon kullanıcısından ücret talep etmeyen ve reklam almayan bir firma nasıl ayakta kalır?

Hatta Facebook bu yazılıma neden 19 Milyar USD öder?

Öncelikle Whatsapp’ın kendi internet sitesinden bulunan ortalama 11 sayfa Word belgesi tutan Kullanım Şartları. Whatsapp bilgilerimizin üçüncü taraflar ile paylaşabileceğini, firmayı satın alacak firmanın bütün bilgiler ile devir yapılacağını belirtiyor. Asıl amaçlardan birisi aslından Whatsapp’ı kıymetli kılan 500 Milyon kişinin bilgisi.

İkinci olarak ise  Facebook’un özellikle genç nüfus üzerinden büyüme hızı yavaşladı. Bunun için yeni yazılımlar ile canlanması gerekmektedir. Facebook’un sahibi Zuckerberg daha önce 1 milyar $’a aldığı Instagram’ı satın aldı. Geçtiğmiz yıl ise 19 Milyar dolara whatsapp’ı satın aldı. Aslında  Whatsapp için ödenen bedelin %63’ü zaten kâğıt üzerinde bir değer olan Facebook hissesiyle ödendi. Hızla büyüyen mesajlaşma da popülerliği arttırmak ve elde tutmak için whatsapp çok önemli bir firma. Whatsapp herkese hükmetti ve bunun sonucunda bütün  kişisel hakları ve bilgi mahremiyetini elinde tutuğu için herkesin özeli onda.