Yaşım küçük ama düşlerim büyük

Bursa İl Milli Eğitim ve Final Kültür Sanat Yayınları 2022 yılında başladığı Beni’m Yazarım projesi ile ilgili mini röportajımızı sizinle paylaşıyorum. Projeyi daha iyi tanımanız için amaçlarını, hedeflerini Bursa İl Milli Eğitim Arge Bölümünden Pervin Hazar anlattı. Kendisi benim kıymetli öğretmenim, çözüm ortağım. Diğer yazılarımda beraber yaptıklarımızı sizinle paylaşmaya devam edeceğim.

Değerli öğretmenim Projenin adı neden Benim Yazar’ım?

PROJENİN ADI: Benim Yazar’ım 

Instagram: benim_yazarm_proje

“Nobel Edebiyat Ödülüne Adayız!” sloganıyla çıktığımız yolda,proje atölyelerine katılan çocukların kendilerini geleceğin yazarı olarak hayal etmeleri ve son atölyede gerçek çocuk edebiyatı yazarıyla tanışmalarının birleşiminden dolayı bu isim seçildi.

PROJENİN AMACI:  Anasınıfı öğrencilerinin ilköğretim kademesine hazırlanması, ilkokul birinci kademe öğrencilerinin okuma sevgisi, okuma alışkanlığı, masal veya hikaye temel yazma becerilerini edinmeleri, çizgi filmlerle değerleri benimsemesi, sürdürülebilir kalkınma hedefleri kapsamında dünyanın ve çevreyi koruma bilincinin oluşturulması, çocuk kitabı yazarlarıyla buluşma atölye çalışmalarının  yapılması ve çocukların hayal dünyalarını harekete geçirerek, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını amaçlamaktadır.

PROJE HEDEF KİTLESİ: Tüm illerimizde olan bağımsız anasınıfı ve ilköğretim 1.kademe öğrencileri.

PROJEYİ UYGULAYANLAR: Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi Proje Koordinatörü  Pervin Hazar, Final Kültür Sanat Yayınları temsilcisi Banu Kırgız.

PROJENİN İÇERİĞİ:Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi bünyesinde, Bursa ve tüm illerimizde çevrimiçi olmak üzere, anasınıfı ve ilköğretim 1. kademe öğrencilerine yönelik uzman kişilerin görüşü ışığında anasınıfı-birinci sınıf-ikinci sınıflar birinci hedef grup; üçüncü sınıf-dördüncü sınıflar ise ikinci hedef grup olmak üzere, masal- hikaye yazma teknikleri atölyesi, çizgi filmlerle değerler eğitimi atölyesi, sürdürülebilir kalkınma hedefleri kapsamında dünyanın ve çevrenin korunması atölyesi, yazarla buluşma atölyelerinin düzenlenmesiyle öğrencilerin okuma sevgisinin, temel yazma teknikleri bilgi ve beceri düzeylerinin artırılmasını kapsamaktadır.

    Gerçekleştirilecek olan yüz yüze ve online atölyelerle anasınıfı ve ilköğretim 1. kademe öğrencilerinin 

- okuma-yazma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirebilmek,  

- okuma sevgisi pekiştirmek, 

- temel yazma tekniklerini kazandırmak, 

- yazan ve okuyan nesiller yetiştirmek, 

- merkez ilçelerdeki öğrencilerle birlikte özelliklede uzak ilçelerdeki öğrencilere okul saati dışı atölyelerle ulaşmak 

Anasınıfı öğrencilerinin ilkokula hazırlanmaları, ilköğretim 1. kademe öğrencilerinin okuma-yazma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirebilmek,  okuma sevgisini pekiştirmek, temel yazma tekniklerini kazandırmak,  yazan ve okuyan nesiller yetiştirmek için özellikle de uzak ilçelerdeki öğrencilerin bu atölyeye katılmalarına ihtiyaç olduğu öngörülmüştür.

PROJENİN DAYANDIRILDIĞI KANUN MADDELERİ:

●       24/06/1973 tarih, 14574 sayılı, 1739 nolu Milli Eğitim Temel Kanunu

●       12/01/1961 tarih, 10705 sayılı, 222 nolu İlköğretim ve Eğitim Kanunu 

●       26.07.2014 tarih ve 29072 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

LOGO: Kalemin gücü,kelimelerin etkisini temsil etmekte.

Pervin Hazar: 16 yıllık sınıf öğretmeni. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi  “Benim Yazar’ım Projesi” , “Yarınlara Işık Ol Projesi” , “Masallarla Şifa Projesi” koordinatörü.

Yarınlara Işık Ol Projesi; hastanelerde tedavi olurken 3-18 yaş çocuk hastaların  eğitim öğretimlerine devam edebilmeleri için çocuk yataklı hastanelerde hastane sınıflarının açılması,açık olan hastan sınıflarının yenilenmesi, evde tedavilerine devam edn çocuk hastaların eğitim öğretimlrine evde devam etmeleri,refakatçilere yönelik eğitim,çocuk -refakatçi el sanatları atölyeleri düzenleyerek süreç içerisinde iyileşmlerin destek ve eğitim öğretimlerine devam etmelerini amaçlamaktadır.

Diğer Projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Instagram: @yarinlara_isik_ol

Masallarla Şifa Projesi; Masallar, büyülü bir dünyanın kapılarını açan bir anahtardır. Masal dinleyerek büyüyen çocuklar, masallardan çıkardıkları derslerle gerçek hayattaki zorluklarla baş etme gücü bulurlar. Eğer bir çocuk düzenli bir şekilde masal dinliyor ya da okuyorsa dikkati, hafızası, dil becerisi, kelime dağarcığı gelişir. Masal stresle başa çıkma yollarından biridir. Masalın içindeki metaforlar kişinin yolunu aydınlatır, aklındaki sorulara yanıtlar bulmasına yardım eder.  En önemlisi de masallar hep mutlu sonla biterler, o yüzden umut vericidirler. Masalların sonunda kara bulutlar dağılır, en güzeli de herkes sonsuza kadar mutlu yaşar. Masalların şifası masal çemberinde gizlidir. Az gidilir, uz gidilir şifa yolda bulunur düşüncesiyle Bursa ilçelerindeki ilköğretim çağındaki çocuklar arasında Covıd-19 hastalığı sebebiyle 1.derece ve 2. derece yakınını kaybeden çocukların rehber öğretmenlerin ve uzman kişilerin görüşleri ve önerileri ışığında seçilen masallarla psikososyal açıdan olumlu duygular geliştirmelerini sağlamak, çocukların kendilerini ifade edebilecekleri, iyi hissedecekleri ortamlarda masal çemberinde buluşarak, benimsenen değerlerle birlikte masal ve atölye çalışması yapılarak çocukların normal hayat sürecine olumlu adaptasyonunu sağlamak amaçlanmaktadır.Pandemi sürecinden sonra heedef kitle genişletilerek okulların rehberlik risk haritasında yer alan öğrencileri eklendi,2023 şubat ayında ise ülkemizde yaşanana deprem felaketinden etkilenen ve ilimize gelen ilkokul 1.kademe öğrencileri hdef kitleeye eklndi.

Instagram:masallarla_sifa