Limanda Gemi
Her şeyi tekmil
Kalkışa hazır
Ama kalkamıyor
Çünkü Kaptansız
Garajda Taksi
Her şeyi tamâm
Harekete amâde
Fakat hareket edemiyor
Zira Şoförsüz
Alanda Uçak
Eksiği yok
Uçuşu beklemekte
Lâkin havalanamıyor
Nedeni Pilotsuz

Kaptan Gemi’nin
Şoför Taksi’nin
Pilot Uçağın
Değil parçaları
Ama onlarsız
Ne Gemi suda
Ne Taksi karada
Ne Uçak havada
İmkânsız kımıldamaları

Tıpkı İnsan’ın
Eli varken tutmaz
Ayağı varken yürümez
Dili varken konuşmaz
Gözü varken görmez
Kulağı varken işitmez
Olduğu gibi
Hem de
Yerli yerindeyken uzuvları
Çünkü
Kalır ilgisiz rûh
Uykudayken insan
Beklenmez bu durumda Beden’den
 Devinim denebilecek bir şey
Zira Rûh
Çekmiştir el etek
Olmuştur Beden’e bigâne
Alıkoymuştur kendini zuhûrdan

Evet olmayınca
Harekete geçirici Rûh
Beden bir hiç ve mecrûh
Nitekim
Kaptan, Şoför, Pilot ve saire
Rûhu sayılır araçların
Olmayınca içlerinde onlar
Gemi, Taksi ve Uçak gibiler
 Hasret kalırdı harekete
Geçse de  nice seneler

Demek ki Rûh
Değil Beden’den ama
 Onunla kaim Beden
Derseniz neden?
Çünkü
Olmasaydı Rûh
Olmayacaktı
Madde ve Beden
Anlaşıldı ki Mânâ
Önceliklidir Madde’den

Nitekim
 Olmasaydı Uçak
Yapılır mıydı Alan?
Olmasaydı Çocuk
Açılır mıydı Okul?
Çünkü
Değil Uçak Alan için
Alan Uçak için
Değil Çocuk Okul için
Okul Çocuk için

Velhâsıl
Her şeyin öncesinde
Var
 Mânâ ve Rûh
Mânâ ve Rûh denebilen Zemzem
Zuhûr için Maddeye ihtiyâcı elzem
Zira Su’ya kap gerek
Aksi takdirde
Mânâ’nın kelimeye
 Rûh’un zuhûra
 Gereksinimi
 Yok demek