BASEL  - Dünyanın önemli saat ve takı üreticileri, İsviçre'nin Basel kentinde düzenlenen Baselworld2012 Saat ve Takı Fuarı'nda bir araya geldi.

Kapılarını 8 Mart'ta ziyaretçilere açan fuara 40'ın üzerinde ülkeden 2 bin kadar marka katıldı. Rolex, Chopard ve Omega gibi ünlü markaların yeni modellerini vitrine çıkardığı fuarı, 100 bin ziyaretçinin gezmesi hedefleniyor. 

Dünya saat endüstrinin barometresi olarak kabul edilen fuarda en dikkat çeken stand, Tissot ve Omega gibi markaları bünyesinde barındıran ve 7,4 milyar dolarlık cirosuyla Swatch Group oldu.

Jaquet Droz Üst Yöneticisi (CEO) Marc Hayek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, fuara ilginin geçen yıla oranla çok fazla olduğunu söyledi. Satışlardan hiçbir zaman memnun olamayacağını belirten Hayek, Swatch Group bünyesinde bulunan ve 1831'de kurulan Jaquet Droz markası hakkında bilgi verdi. Jaquet Droz'un dünyanın en prestijli, el yapımı saatlerinden biri olduğunu kaydeden Hayek, saatlerini değerli kılan şeyin altın değil, el işçiliği olduğunu belirtti. ''Ben altın koymasam da fiyatımız yüksek'' diyen Hayek, Jaquet Droz'un dünya pazarındaki yerinin piramidin en üstündeki yüzde 10-15'lik yer olduğunu ifade etti.

Omega Başkan Yardımcısı Jean Claude Monachon da mekanik saatin kullanıcısına güven verdiğini vurgulayarak, ''Elektronik teknoloji eskiyor. Ama bir mekanik saat ölümsüzdür, çocuklarınıza ve torunlarınıza bırakabilirsiniz. Yıllar içinde, Omega Everest'in tepesinden, denizin dibine indi'' dedi.

-Omega'nın kadın saati Ladymatic-

Bir saatin üretiminin 2-7 yıl sürdüğünü ifade eden Monachon, ''mekanik saatler bitecek'' diyenlerin yanıldığını belirtti. Monachon, Türkiye pazarına Rotap Saatçilik ile girdiklerini ifade ederek Omega'nın Ladymatic modeli hakkında bilgi verdi.

''Ladymatic dünyanın en iyi mekanik movementi, 2008 yılında yaratıldı. Normalde önce erkek saati yapılır. Sonra küçüğü kadın için. Güzellik ve tekniğin bir arada olduğu bu saat sadece kadınlar için üretildi'' diyen Monachon, endüstrileşmenin yıllar aldığını, yeni bir saatin tasarımdan itibaren nihai üreticiye 18 ayda ulaştığını söyledi.

Monachon, 2010'da pırlantanın 3 kat pahalanmasına ve altının yükselmesine rağmen 2011'de pırlantalı saatlerin satışında patlama yaşandığını ifade etti. 

-5 milyon dolarlık saat tanıtıldı-

Baselword'ün merakla beklenen etkinliği ise Hublot'un 1.282 pırlantayla kaplı ve ayrıca 3 karatlık 6 taşın daha bulunduğu 5 milyon dolarlık saatin tanıtımı oldu. ''En pahalı'' olarak vitrine çıkan saatin yapımı 17 ay sürdü. Hublot Başkanı Jean-Claude Biver daha pahalı bir saat yapmanın imkansız olduğunu söyledi. Hublot, dünyanın en büyük lüks gruplarından LVMH çatısı altına bulunuyor

-Türkiye'den katılım-

Fuarda aralarında Rotap Saatçilik, Efe, Kozan Jewellery, Akın Kozan, Arış Jewellery, Alo Jewellery, Golden Line, Boğaziçi, Raffi, Atasay, Efna ve Favori'nin de bulunduğu Türkiye'den gelen firmalar da temsil edildi.

Rotap Saatçilik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Bal da saat sektörü açısından Türk müteşebbislerin dünya  gerisinde olmadığını belirterek, geçen yıl hedeflerinin üzerine çıktıkları için bu yıl Baselworld Saat ve Takı Fuarı'nda daha fazla sipariş verdiklerini ifade etti.

Fuara 7 yıldır katıldıklarını ve bu yolla her yıl yeni ticari bağlantılar kurduklarını belirten Mehmet Ali Bal, Baselworld Saat ve Takı Fuarı'nın İsviçre devleti tarafından desteklenen geleneksel bir fuar olduğunu kaydetti.

Bal, Omega'nın Türkiye'de 2'si butik olmak üzere 47 noktada satışının yapıldığını belirterek geçen yıl olduğu gibi bu yıl da hedeflerinin üzerine çıkmayı amaçladıklarını ve bu doğrultuda sipariş verdiklerini kaydetti.

-Rotap İsviçre'de saat markası satın aldı, Maranello, Rotap Maranello oldu-

Mehmet Ali Bal, İsviçre'de üretilen Maranello markasını satın aldıklarını belirterek, şöyle devam etti.

''Biz İsviçre'de bir saat markası satın aldık. Şu anda üretime de başladık. Yakında bunun Türkiye'de tanıtımını yapacağız. Rotap olarak Maranello markasını satın aldık. Şu an İsviçre'de Bien kentinde üretim yapıyoruz. Yakında bunu tanıtacağız. Bu marka 30 yıllık ama buna Rotap'ı ekledik. Rotap Maranello oldu diye. Bu markanın Türkiye mümessilliğini biz yapıyorduk. Markanın ortakları anlaşamadıkları için satışı gündeme geldi. Biz de talep ettik. 1,5 yıl flörtten sonra satın aldık. Rotap Maranello orta üst sınıf bir üründür. 2 ana ilkesi vardır. Geleneksel ve modern karışımı. Spor modelleri daha ağırlıklıdır. Aynı zamanda spor modelleri klasik olarak da kullanılabiliyor. Çünkü klasik ile modern arasıdır. Hız tutkunu, güç tutkunu anlam ifade eder. Türkiye'de tutacağını ümit ediyoruz. Hedefimiz sadece Türkiye pazarı değil, Hedefimiz dünya pazarı. Gerçekten büyük Türk markasını yaratmaktır.''

Mehmet Ali Bal, Rotap Maranello'nun marka kimliği oturduktan sonra Baselworld vitrinlerinde yerini alacağını belirtti. 

Saat ve mücevher sanayi için dünyanın en büyük ve en önemli etkinliği kabul edilen Baselworld fuarını 15 Mart akşamına kadar 100 bin profesyonelin ziyaret etmesi bekleniyor.