Atatürk kurduğu THK'na, Türk Halkı'nın desteğiyle 351 uçak satın alarak Türk Silahlı Kuvvetlerine bağışladı. 5 Ağustos 1925 tarihinden itibaren kamu yararına çalışan dernek, 23 Nisan 1926'da teknik personelin eğitilmesi amacıyla Tayyare Makinist Mektebini açtı. Aynı yıl Alman Junkers Tayyare Fabrikasıyla işbirliği yaparak "Kayseri Uçak Fabrikasını" kurdu. Alman Junkers lisansıyla A-19 ve A-20 uçaklarını üretti ve bu uçakların bakım ve onarımlarını yaptı. Fabrika, 1929 yılında Milli Savunma Bakanlığına devredildi.

1931 yılında, Pilot Vecihi Hürkuş kendi atölyesinde ürettiği uçakla Ankara'dan havalanarak Türkiye turu yapmayı başardı. 1932 yılında Cemiyetin yurt dışında eğittiği mühendislerden Selahattin Reşit Bey ve ekibi motor ve pervanesi dışında tüm parçaları Türk malı olan ilk ulusal tipteki uçağımızın (MMV-1) prototipini üretti.

 1935'de kurulan Türkkuşu, aralarında Atatürk'ün manevi kızı ve dünyanın ilk kadın savaş pilotu Sabiha Gökçen’in de bulunduğu, birçok değerli eleman yetiştirdi. Türkkuşu öğretmenlerinden pilot Emrullah Ali Yıldız, 1938 de 14 saat 20 dakika süren bir planör uçuşuyla dünya rekorunu kırdı.

THK'nin planör eğitimleri için gerekli olan planörler, Kurumun Akköprü atölyesinde 1940 yılına kadar yüzlerce planör üretimi, motor ve planör onarımları yapıldı. Atölye daha sonra fabrika haline getirildi. 1939-1941 yılları arasında kurulan Etimesgut Uçak Fabrikası 1944 yılında üretime başladı. Burada İngiliz Miles Magister eğitim uçaklarının seri montajı ile THK planörleri ile eğitim, sağlık ve nakliye uçakları üretildi.

Türkiye’deki ilk motor fabrikası THK tarafından Gazi Orman Çiftliğinde kuruldu. Bu fabrika 1951 yılına kadar çalışmalarını sürdü ve Makine ve Kimya Endüstri Kurumuna devredildi. Bu fabrika da 1952'de tamamen kapatıldı, hâlen Türk Traktör Fabrikası olarak işletilmekte ve üretimini sürdürmekte. 1992’de bütün kamu hisseleri Koç topluluğuna devredildi, fabrikanın yüzde 37’si yabancı kuruluşa aittir.

THK'nin yetiştirdiği havacı gençler, 1974 Kıbrıs Harekatında paraşütçü olarak katıldı, kurumun uçak ve pilotlarına da önemli görevler verildi. THK, sportif havacılık konusunda büyük gelişmeler kaydetti. Mevcut olan planör, paraşüt, uçuş okulu  ve model uçak okuluna ilave olarak bünyesinde balon, yelkenkanat ve yamaç paraşütünün bulunduğu Çok Hafif Hava Araçları Okulu kuruldu.

Dünya Paraşüt Şampiyonası, Dünya Hava Oyunları Test Yarışmaları, Türkiye Hava Oyunları gibi yarışmalar düzenledi. Teknofest'de uçan THK,  temsili bir yangın söndürme uçuşunda yer alarak saatte 200 kilometre hızla 5,5 ton suyu işaretlenen alana başarı ile bıraktı.

Türk Hava Kurumu yangın söndürme dışında, hava taksi uçaklarıyla hasta, yaralı ve organ nakli uçuşu görevlerini gerçekleştirirken, Ege bölgesinde 2008 yılı başından itibaren havadan kuduz aşılaması yaptı. Kayyum atanan kurumun geçmişte aldığı krediler neticesinde 10 bankaya 1.5 milyar lirayı aşkın borcu bulunuyor. Kuruma ait yüzlerce gayrimenkul, taşınmazlar ihale ile satılmaya devam ediyor.