TESPİTLER  ( 8 / 35 ) - ÇIBLAK  AYAĞA, İNCE  ÇORAPALR  ÜZERİNE  MESH!..  ( 3 )

Abone Ol

ÇIBLAK  AYAĞA, İNCE  ÇORAPALR  ÜZERİNE  MESH!..  ( 3 )

“  Ey  iman  edenler!  Namaza  kalkacagğınız  zaman,  yüzlerinizi  ve  dirseklere  kadar  ellerinizi,  başlarınızı  mesh  edip,  her  iki  topuğa  kadar  ayaklarınızı  yıkayın.  Eğer  hasta  veya  yolculuktaysanız  v eya biriniz  tuvaletten  gelir  veya   kadınlarla  cinsel  ilişkiye  girer de  su  bulamazsanız,  o  zaman  temiz  bir  toprağaü  teyemmüm  yapın. (  niyet  ederek)  ondan  yüzlerinize ve  ellerinize  mesh  eyleyin.  Allah’ın  muradı,sizleri  sıkıntıya  sokmak  değildir.  Ancak  O,  sizi  temizlemek  ve  size  verdiği  ni’metleri  tamamlamak  istiyor.  Belki  böylelikle  şükredersiniz.”  (  Maide / 5/ 6)

Abdest  alırken,  hangi  uzuv’ların  yıkanacağı,  hangi  uzva  mesh  edileceği, meal-i  Âlî’sini  verdiğimiz,  bu  âyet-i  Kerime’de  sarahaten beyan  buyrulmuştur.  Abdest’in  farzları  hakkında, sarîh,  zâhir, kat’î  nass,( kesin  delil) bu  âyet-i  Kerime’dir. Âyet-i  Kerime’nin,  dâl  bi’l- İbaresi, zahiri  ve  nazmine  göre, yüz’ler, alından  çene  altına,kulak  memeleri  arasında,  iğene  ucu  kadar kuru   bir  mahal  kalmamasına yıkamak,( yüzü üç  kerre  yıkamak  sünnettir.),  dirseklere  kadar ( dirsekler dahil),elleri, her  iki  topuğa  kadar  ayakları   yıkamak  farzdır.Başın  dörtte  bir  bölümünü  kullanılmamış su  ile  ıslatılmış  elle  mesh  etmek  farzdır. ( Alın’dan  enseye  kadar  üç  parmakla, şehadetd  parmaklarıyla  kulakların  içini,  baş  parmakla da  kulakların  arkasını  mesh  etmek, - ki, bu  harekete “ İsti’ab  Mesh’i,” ( tam  kaplama mesh’i)  denilir,  sünnetttir.

Ehl-i  Sünnet’in  Esas  Kavâid’inden   birisi, “  Nahn-ü  Nahküm-i  Bi’z-Zavâir,” (  Biz, nass’ların,  Şer’î   delillerin,(  âyet-  Hadis), Nazmi,  ibaresi, zahiri  ve  sarihiyle  hükmederiz. Müçtehid’ler,  hükümleri  bu  zahir’den  istihraç  ederler.  Şî’a, Batinî’ler   ve  diğer  ba’zı  Fıreak-ı  dâlle,  “  Delillerin,-  âyet- Hadis,- bâtınî   ma’na’ları  vardır; bu  ma’na’ları  ancak,  Allah  ve  rehber  imamlar  bilir,”  diyorlar.

Delillerin,nass’ların,-  âyet- Hadis,-  zahir,  sarih  ve  zahirinden  udul  edip,her  hangi  bir  zarûret  bulunmadıkrça, delalet, işaret,  iktiza, mecaz  ve kinayeye  gidilemez.

Asgarî,  Nahiv  kaidelerinin  bile  cahili,  Echel-i  Cühelâ’dan  ba’zı  sözde  İlahiyatçı,  ba’zı, mülhid, münkir, zındık  ve  dâl- Mudîl  kimseler, HâŞâ!  “  Hareke  oyunlarıyla,  âyet-i  Kerime’deki  çıblak  ayağa  veya  ince  çoraplar  üzerine  mesh  yerine  ayakların  yıkanmasına  hükmederek, müslümanlara  kolaylık  yerine  zorluğu  getiriyorlar,”diye,  tamamiyle  butlanı  ve  fesadı, hatta  küfrü  terviç  ediyorlar.

Esas bir  Nahiv  kaidesidir,ki, gerek,  ı’rab  ve  gerekse  hüküm  bakımından,  ma’tuf,( atfolunan)  ma’tufun  aleyh’in(  üzerine  atfolunduğu),  kelime’nin  hükmünü  alır. Âyet-i  Kerime’de,  “  Eydiyeküm,”  Kelimesi,” Vücûheküm,” Kelimesini  atfedildiği  için, mensub - üstün  ile  harekelenmiş,  yüzün  yıkanması  farz  olduğu  hükmü,  eller  için  de  geçerli  olduğu  için,  ellerin  yıkanması  da  farz’dır. “  Vemsehû   bi’Rü’ûsiküm,”  buradaki, “ Vav,”  Vâv-ı  Atıf  değil,  Vâv-ı  İbtidâiye’dir. “Bi’Rü’ûsiküm,”deki  (B)  harfi,  Harf-i  Cer  olduğu  için,”Rü’ûsiküm,”  mecrur  ve  esre ile  harekelenmiştir. Bu  Kelime, “ Vücûheküm  ve  Eydiyeküm,”  Kelime’lerine  atfedilmediği  için,  ı’rabı  da  hükmü  de  aynı  değildir.Ya’ni,  baş  yıkanmaz, mesh  edilir. “  Ve  Ercüleküm  il’el- Ka’beyni,” Cümlesi,  “ Vücûheküm  ve  Eydiyeküm,”  Cümle’lerine  ma’tuf  olduğu  için, hem  ı’rab  olarak  onlara  göre  harekelenmiş  mensub  üstün  olarak, hem de  aynı  hüküm  verilmiştir.Yüzün  ve  ellerin  yıkanması  farz  olduğu  gibi  iki  topuğa  kadar  ayakların  da  yıkanması  farz’dır.”  Ve  Ercüleküm,”  Kelimesi,  eğer  “ Bi’Rü’Ûsiküm,”  Kelimesini  atfedilmiş  olsaydı,  ırab  bakımından  mecrur,  esre  ile  harekelenir, hüküm  olarak  da,  ma’tufun  aleyh’in  hükmünü  alacağı  için,  o  takdirde  çıblak  ayağa,  İnce  çoraplar  üzerine  mesh  caiz  olabilirdi. Halbuki, hüküm  tam  tersinedir...

Şî’a  ve  diğer  bütün  Frak-ı  dâlle  ile Ehl-i  Sünnet  arasında   kalın  çizilmiş  kırmızı  çizgiler  vardır;Bu  kalın  çizgilerden  ba’zıları,  Ehl-i  Sünnetin  alâmet-i  Fârika’larındandır, “  Ehl-i  Sünnet  olarak  biz, her  bir  ve  fasık’ın  arkasında  namaz  kılarız,” İmam’ın  ma’zûm  olması  şart  değildir. Mü’minlere,  cemaate  namaz  kıldıran  imam  olsun, ya da, İslam  Toplumunun önderi,  lideri,Devlet  Başkanı  ma’na’sında  İmamn  olsun,  İmam’ların  ma’sûm  olmaları  şart  değildir. Ve  yine  biz,Ehl-i  Sünnet  olarak  bir ve  fasık, iyi  veya günahkâr  her  müslüman’ın  cenaze  namazını  kılarız.Ve  yine  biz,  ehl-i  Sünnet  olarak, çıblak  ayağa,  İnce  çoraplar  üzerine  değil, mes’ler  üzerine  mesh  ederiz. Mes,  deriden  veya  keçe’den  dikilmiş, yer  konulduğunda, bir  başka  nesneye  istinad  ettirmeden  kendi  halinde  durabilecek  kalınlıkta   ayak  topuklarını  da  içine  alan  bir  ayakkabı’dır.Yere  konulduğunda,  bir  başka  nesneye  dayandırmadan  duramayacak  kadar  ince  çoraplar  üzerine  veya  çıblak  ayağa  mesh  asla  caiz  değildir.

Çıblak  ayağa  veya  İrce  çoraplara  değil  de, mes  üzerine  mesh  hakkında, ayeti  Kerime  ve  Hadis-i  Şerifler,Asr-ı  Saâdet’deti  uygulama  tevâtür  derecesinde  rivayetlerle  sabittir, Hulefâ-i  Râşidîn, Ashab-ı  Güzîn,  Tâbi’în, Teb’a-i   Tâbi’în, mütekaddimîn,  müteahhirîn, ulema  ve  müçtehidîn’nin  ve  bütün  Ümmet’in  icmâ-ı  vardır.  İcmâ-i  Ümmet,  Edille-i  Şer’iyyedendir, kat’î  delildir.  Dolaysiyle kat’î   delilleri  inkar  eden  kafir  olduğu  gibi, mes’ler  üzerine  mesh’i  değil  de  çıblak  ayağa  veya  İnce  çoraplar  üzerine  mesh’i  müdafaa  edenler  kafirdirler.

İmam-ı  Ma’sum  ŞÎ’a  tarafından  ortaya  atılmış  bir  ta’riftir;  Kitab’da, Sünnette,  daha  doğrusu  İslâm  dininde  bulunmayan, eses  i’tibariiyle  bir  Yahûdî,  Abdullah  bin  Selûl  tarafından  dizayn  edilen  bir  inanç  sisteminde 12  Ma’sum  imam, Gaybûbet-i  Kübra’da  kayıplara  karışan ve  12  yışındaki  İmam-ı  Muhammed  Ma’sûm   adına  rehberlik  eden  Rehber  imamlar  ve  oınların  vazifelendirdikleri  ma’sumdurlar,  Filhakika,Sadece, Peygamber’lerin  “İSMET,”  sıfatları  veardır,  Yeryüzünde  Peygamber’lerden başka  hiçbir  kimse  ma’sum  değildir...