EGZERSİZ YAPARSAM İŞTAHIM AÇILIYOR

- Egzersizi yaşantınızdan çıkarmak için sığınılacak bir görüş de bu olabilir.

- Egzersiz yerine, siz spor yapmaya kalkarsanız o zaman iştahı körüklersiniz.

- Yüksek tempolu yapılan egzersizler (koşma) iştahı açar.

- Düşük tempolu yapılan egzersizler (tempolu yürüyüş) iştahı kapar.

- Egzersiz yaparken yanınızdaki partnerinizle konuşmada güçlük çekiyorsanız. 

- Konuşurken nefes nefese kalıyorsanız unutmayın ki egzersiz sonrası kesinlikle iştahınız açılacaktır.

- Dakikada attığınız adım sayısı çoğalacağından dolayı, kalori harcamanız artacaktır.

- Ama 370 gram olan karbonhidrat depolarınızı hızla boşalttığınız zaman, kan şekeri düşümüne bağlı olarak, değişen hormon düzeni iştahınızı yani fiziksel açlığınızı tetikler.

   SERİN SUDA YÜZERSENİZ İŞTAHINIZ AÇILIR AMA TELAFİSİ VAR !

- Serin suda yüzme; vücut ısınızın düşmesine ve ciltteki kan damarlarının büzülmesine neden olur.

- Bunun da iştahı bastıran bazı hormonların salgılanmasına engel olduğu sanılmaktadır.

- Havuzda serin suda yüzdükten sonra, 10-15 dakika da hızlı tempoda yürürseniz, bu yürüyüş ile vücut ısısını arttıracağınızdan açlığı erteleyebilirsiniz.

   SONUÇ

- Yüksek tempoda (koşma) yapılan egzersizler sonucu düşen kan şekeri, glukagon hormonunu arttırır.

- Artan glukagon da insülinin artmasına neden olur, bu da sizi mutfaktaki buzdolabına yönlendirir.

    ÇÖZÜM

- Koşma yerine yapılan tempolu yürüyüşler; iştahınızı açmayacak, aksine iştahınızı kapatacak sistemin çalışmasına katkı sağlayacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.