GÜNAYDIN GÜZEL DOSTLARIM!

Ne güzel ayağa kalkmak ;

Güzel dileklere binlerce teşekkürler .

Tarihe gidelim yine.

ATATÜRK "GÜNEŞ DİL TEORİSİ" İLE "TÜRKÇE'nin" GELİŞMESİNİ (bir çok dile kaynak olduğunu) TANINMASINI,KONUŞULMASINI istiyordu.

TÜRK MİLLETİ OLABİLME BİRLEŞTİRİCİ ASLİ UNSURU OLAN "DİL" UNSURUNU DA KUVVETLENDİRMEYİ AMAÇLAMIŞTI.

Dil:Gönül köprülerini birleştirerek ümitle geleceğe yürümenin en önemli aracıdır.

Bugün Türkçe alfabe ile yazılan gazetenin basıldığı,1 Ekim 1928'in yıl dönümüdür.

TÜRKÇE EĞİTİM GERİ VİTESTEDİR...

MEB'nın bazı okullarında Arapça eğitim bir süredir yapılmaktadır ...

Elbette ki "yabancı dil eğitimi"önemlidir;

Lakin TÜRKÇE EĞİTİMİN ÖNÜNE GEÇEMEZ,GEÇMEMELİDİR...

Ayrıca Suriyeli ARAPLAR İÇİN AÇILMIŞ,

(ki yanlıştır)ARAP OKULLARININ MÜFREDATI VE EĞİTİM SÜRECİ YAKİNEN TAKİP EDİLMELİDİR...

KALDI Kİ YABANCI OKULLARIN ÇOKLUĞU;

TEVHİD-İ TEDRİSATI ORTADAN KALDIRMIŞTIR...

BU DURUM GELECEKTE TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN "ARAP AZINLIK"SORUNU İLE BOĞUŞMASI DEMEKTİR...

Yönetenler bu sorunla uğraşmaya başladığında;belki yine

 "KANDIRILMIŞ olacaklar";

Ama "TÜRKÇE DİLİNİN ÖNEMİ"unutulmuş ve yine "geç kalınmış olacaktır."

Buna izin vermemeliyiz...

Bir diğer uyarımda BASINA,YAYINA VE GAZETECİLERE ATATÜRK’ün sözleri ile:

“GAZETECİLER:GÖRDÜKLERİNİ,

DÜŞÜNDÜKLERİNİ,BİLDİKLERİNİ 

SAMİMİYETLE YAZMALIDIRLAR.”

Av.Tülay Bekar