Yıllanmış ve müşterinin göz aşinalığı kazandığı bir sitenin tasarımını yenilemek, göründüğünden çok daha zor bir iştir. Öncelikle mevcut tasarıma alışmış ve hatta site ile özdeşleşmiş sayan ciddi bir ziyaretçi sayısı vardır – site yöneticileri de bu gruba dahildir. Bunun yanı sıra, bu site bir online alışveriş sitesi ise gözden geçirmeniz ve kontrol etmeniz gereken binlerce satır kod bulunmaktadır; tek bir harf hatası dahi tüm siteyi işlemez duruma getirmeye yeter. Yani öncelikle site yöneticilerini, sonra müşterileri ikna etmeniz ve sıfır hata ile üstlendiğiniz işi tamamlamanız gerekir, dünya devi markaların dahi kolay kolay altından kalkamayacağı bir iştir bu. Ancak hepsiburada.com, bu etkileyici (ve yapan kişi bakımından korkutucu) işi layıkıyla tamamlamayı başarmış. Nitekim, bugünlerde hepsiburada.com’a girerseniz sizi epey şaşırtacak yeni bir tasarıma geçildiğini göreceksiniz.

Yeni tasarımın sizi şaşırtmasını normal karşılamak gerekiyor, zira oldukça cesur –hatta radikal- bazı tasarım değişiklikleri yapılmış. Eski tasarıma alışık kişiler, ilk başlarda görsel bir şaşkınlık yaşayacak elbette ancak çok kısa süre içerisinde de alışacaklar. Zira yeni tasarım, öncelikle kullanım kolaylığı ile dikkat çekiyor. Hepsiburada.com, sektördeki en eski online alışveriş sitesi olarak oldukça klasik bir görünüme ve kullanıma sahipti: Kategori menüleri sol tarafta yer alır, ana sayfa üzerinde de yoğun miktarda ürün tanıtımı yapılırdı. Kimi bu tarz tasarımı sevse de, zaman zaman oldukça karışık göründüğünü ve özellikle de kullanımı giderek artan küçük ekranlı mobil cihazlar üzerinde pek iyi görünmediğini kabul etmek gerek. Sitenin yeni tasarımı, bu nedenle özellikle küçük ekran boyutuna sahip mobil cihazlar (cep telefonları, tabletler vs.) için verdiği destek bakımından önemli. Zira teknik ifadelere kaçmadan anlatmaya çalışırsak, “genişleyebilen” bir tasarım bu.

Genişleyebilen tasarımdan kastımız şu; hepsiburada.com, ne tür bir cihazdan siteye giriş yaptığınızı algılayıp tüm öğelerinin yerlerini ona göre ayarlayabiliyor. Bu tarz modern tasarım tekniklerinde, masaüstü – cep telefonu – tablet için ayrı dizaynlar yapılmıyor. Mevcut dizayn, tüm bu cihazlar ile uyum gösterebilecek şekilde kendini ayarlayabiliyor. Kısacası ne tür bir cihazdan giriş yaparsanız yapın, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini yaşıyor ve sağa sola zoom yapmak zorunda kalmıyorsunuz. Eski nesil, küçük ekranlı (3.5 inç) cep telefonlarında bile şaşırtıcı derecede başarılı sonuçlar veriyor.

Bu işin “teknik” kısmı. Estetik görünüm kısmına geçecek olursak, sade ancak modern bir tasarım anlayışı kullanıldığını kabul etmek gerekiyor. Hepsiburada.com üzerindeki tüm sayfalar, maksimum verimlilik ile kullanılıyor artık. Boş kalan bir kısımları yok ancak bu, karmaşık bir görünüme sahip olduğu anlamına gelmiyor. Tam aksine, yeni tasarımın büyüklük ile genişliği kendisi ayarlayabilen sistemi sayesinde, son derece temiz ve ferah bir görünüm elde ediliyor. Örneğin ana sayfada, eskisinden daha çok ürün gösteriliyor size ancak yeni tasarım sayesinde, hiçbiri de iç içe geçmiyor ve bunalmanızı engelliyor. Basit bir örnek olarak, yeni kategori menüsünü gösterebiliriz. Bu menü, artık ekranın üst tarafında yer alıyor ve “drop-down” tabir edilen bir menü sistemi kullanıyor. Yani sadece çok genel kategori isimlerine sahip, ilgili düğmenin üzerine gelip beklediğinizde –ayrıca tıklamanıza gerek kalmadan- başka bir menü daha açılıyor ve ayrıntılı listeyi görme imkanına kavuşuyorsunuz.

Hepsiburada.com, müşterilerine sağladığı bilgi yoğunluğu ve doğruluğu ile tanınan bir site. Bu durum halen aynen devam ediyor ve ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgi halen orada. Ancak artık, sadece siz istediğiniz zaman gösteriliyor. Tasarımın sade ancak fazlasıyla yeterli olması da buradan kaynaklanıyor. Açıkçası, şu an deneme safhası devam eden yeni tasarımın son halini görmek için sabırsızlanıyoruz.