b- Tescilli olduğuna dair İl Müdürlüğünden,
c- Federasyonun liglerine veya resmi müsabakalarına katıldığına ve söz konusu faaliyet için sponsorluk alınmasında sakınca bulunmadığına dair ilgili federasyondan belgeler alınmalıdır. ( Bu belge örneği www.gsgm.gov.tr adresinde mevcuttur.)
Ferdi Sporcular için;
a- Tescilli olduğuna dair İl Müdürlüğünden,
b- Faaliyete katılmasının ve bu faaliyet için sponsorluk almasının uygun görüldüğüne dair
3- Sponsorluk Yasası ve Yönetmeliğine uygun sözleşme taslağı hazırlanmalıdır.
(Bu sözleşme örneği www.gsgm.gov.tr adresinde mevcuttur.)
Not: Sözleşme, “sözleşme örneği”ne uygun şekilde hazırlanarak gider kalemlerinin ayrıntılı dökümü yapılmalıdır. İlgili federasyondan belgeler alınmalıdır.( Bu belge örneği www.gsgm.gov.tr adresinde mevcuttur.)
4- Bu belgelerin asılları ve sözleşme taslağı, faaliyetin başlamasından en az 15 gün önce bir yazı ile Genel Müdürlük Spor Kuruluşları Dairesi Başkanlığına gönderilmelidir. (Tesisler ile ilgili işler Genel Müdürlük Tesisler Dairesi Başkanlığına gönderilmelidir.)
5- Genel Müdürlüğün sözleşme taslağını uygun görmesi halinde sponsorla sözleşme imzalanır.
6- Ayni Sponsorluk:
Sponsorluk konusu harcamalar bizzat sponsor tarafından yapılmalıdır.
Bu durumda harcamalar sözleşmeye uygun olarak yapılmalı ve işin bitimine müteakip tasdik için Harcama Belgeleri, Sözleşme ve Sponsorluk Bilgi Formu sponsorluğu alan ……………………..
tarafından Genel Müdürlüğün ilgili birimine bir yazı ile birlikte gönderilmelidir.
Nakdi Sponsorluk:
Sponsorluk bedeli sponsorluğu alanın hesabına yatırılmalıdır.
Sponsorluğu alan ise; tasdik için, yatırılan sponsorluk bedeline ilişkin belgeyi, harcama belgelerinin birer suretini, Sözleşme ve Sponsorluk Bilgi Formunu Genel Müdürlüğün ilgili birimine bir yazı ile birlikte göndermelidir.
İlgili Birimler:
Gençlik Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ( Gençlik ile ilgili faaliyetler )
Tesisler Dairesi Başkanlığı ( Tesis yapımı, ikmali, bakımı ve onarımı işleri )
Spor Kuruluşları Dairesi Başkanlığı ( Diğer bütün alanlarla ilgili işler)

KAYNAKLAR:

  1- Argan.M; KATIRCI.H:Spor Pazarlaması. Nobel Yayınları. Ankara, 2002
  2- Argan.M: “Spor sponsorluğu yönetim sürecine kavramsal yaklaşımlar. 7. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. 27-29 Ekim.2002. Antalya.
  3- Bernard, B:Tofaş Sports Club Marketing Plan.Purdue Univercity.1998
  4- Callecod, L.R; Stotlar, K.D:Sport Marketing.Human Kinetics.1990
  5- Çerez,H:Spor Pazarlaması.TBF IV.Kademe Basketbol Antrenör Kursu notları. 2004
  6- Durusoy,E:Spor Pazarlamasının Kitle İletişim Araçları Yoluyla Kullanımı.Yüksek Lisans Tezi. Adana.2001
  7- GSGM:Spor Şurası.Ankara.1999
  8- Karabulut, M:Pazarlama kavramı ve örgütün evrimi, pazarlama yöntemi ve stratejileri.1988
  9- Kuter, M:Spor Pazarlaması ve Tofaş Modeli. 1999
10- Mullin, B; Hardy, S; Sutton, W:Sport Marketing. Human Kinetics.  1993
11- Serarslan, M.Z:Spor Pazarlaması ve boyutları:I.Ulusal Spor Bilimleri Sempozyumu.1990
12- TBF: TBF Stratejik Eğitim Semineri.Etkin Spor Yönetimi Semineri. İstanbul. 05
13- TBF:TBF Pazarlama Kurulu Eğitim Semşineri.Hilton
14- TMOK: Spor Pazarlaması Eğitim Semineri. İstanbul. 1991
15- Weese, J: Sport Marketing. Acsepl Journal.1986
16- www.gsgm.gov.tr Oteli. İstanbul.Haziran. 2007

(Yarın: SPOR HUKUKU)