1 . Spor Endüstrisi nedir?
Spor dünyada 22. Sektör olarak yerini almaktadır. Ve spor tüm sektörler içinde genel ciro olarak otomotivin de önünde birinci sırada bulunmaktadır. Sporcular dışında sadece ABDde spor endüstrisinde 5,5 milyon kişi istihdam edilmektedir. Dünyada televizyonlarda en çok izlenen programlar spor programlarıdır. Birinci sırada 2003 yılı itibariyle 55 milyar kişi Formula 1’i izlemiştir. İkinci sırada Dünya Kupası vardır.
Spor gerek performans, gerek rekreatif, gerekse rehabilitif ve de preventif boyutu ile insan yaşantısının vazgeçilmez bir parçasıdır.
Spor Endüstrisi; temelde tüketicilere gerek performans (her kategoride yarışma boyutunda), gerek rekreatif(sağlık ve güzellik için spor boyutunda), gerekse rehabilitif (hastalık ve sakatlıkların tedavisi boyutunda) ve de preventif (hastalık ve sakatlıkların önlenmesi boyutunda) formuyla spor, diğer serbest zaman etkinlikleri (traking, yamaç paraşütü, dağcılık v.b) ve bunlarla ilgili ürün, hizmet, araç ve gereç, insan, yer ve düşünceler sunan pazarın ismidir.  
2- Pazarlama nedir?
“Malların ve hizmetlerin bir hedef gruba sunulması eylemi”.
“Hedef tüketici veya müşterinin istek ve ihtiyaçlarını tatmin ederek kar sağlamak”.
3-Spor Pazarlaması nedir?
“Spor Pazarlaması spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla mal ve hizmet değişimi sürecindeki tüm faaliyetlerin düzenlenmesini içerir.”
Özet olarak spor ürün ve hizmetinin pazarlanması faaliyetidir.
Amerikan Pazarlama Birliği’nin Spor Pazarlaması anlayışı:
Kısa adı AMA olan Amerikan Pazarlama Birliği (American Marketing Association) 1983 yılında bir araştırma yapar. Bu çalışmada Spor Pazarlamasının ne olduğu sorulur. Soruya 8 yanıt verilir. Yanıtlar sıralanır ve bir tanesini işaretlenmeleri istenir.
Yanıtlar şunlardır:
a.Satış
b.Reklam ve tanıtım
c.İnsan ilişkileri
d.İhtiyaçların karşılanması
e.Proğram geliştirme
f.Fiyatlandırma
g.Planlama ve dağıtım
h.Yukarıdakilerin hepsi
Bu soruya Kolej Ligi yöneticilerinin çoğu bunu “Satış ve tanıtım” olarak yanıtlamıştır. Ama doğru yanıt “Yukarıdakilerin hepsidir”.
4-Spor Pazarlaması neleri kapsar?
Burada iki ana konu vardır. Bu konulardan ilki spor ürünleri ve hizmetlerinin pazarlanarak doğrudan spor tüketicilerine ulaştırılmasıdır. (TBL, Türkiye Kupası, bir maç, bir turnuva, bir rekreatif etkinlik v.b.)
Diğeri ise endüstriyel ürünlerin ve diğer tüketim ürünlerinin pazarlanmasında sporun tanıtım aracı olarak kullanılmasıdır. (SÜTAŞ büyümix, Ülker bisküvi v.b)  
5-Spor Pazarlamasına neden gereksinim duyulmuştur?
Günümüzde ülkemizde özellikle takım sporlarındaki maliyet artışı, ekonomik koşulların kötüye gitmesi spor kulüp yöneticilerini yeni kaynaklar aramaya yöneltmiştir. Bu yönelme beraberinde spor pazarlaması kavramını ülkemizde konuşulur hale getirmiştir.
Özünde bu kavramın spor pazarlaması adı altında kullanılmasının da geçmişi çok eski değildir. Tüm girişimcilerce, ticari alanda çalışanlarca ya da hizmet veren kişilerce; spor pazarlaması, pazarlama alanının içinde yeni bir alan olmasına rağmen; spor asırlardır ya pazarlanmakta, ya da pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Özet olarak asırlar boyunca girişimciler spor etkinliklerini değişik yöntemlerle sattılar. Ama spor pazarlaması kavramı ilk kez 1978 yılında Advertising Age Magazin tarafından kullanıldı. Dergi bu kavramı tüketici faaliyetlerini ve endüstriyel ürünleri ve hizmet pazarlamasında giderek artan bir tanıtım aracı olan sporun kullanılmasını tarif etmek amacıyla kullandı.
Ülkemizde ise spor parlaması  konusu yaklaşık 23 yıldır kullanılmaktadır. Bu konuda ilk toplantı TMOK tarafından 8-9 Nisan 1991 tarihleri arasında İstanbul da düzenlenen “Sporda Marketing Semineri”dir. Sporun ülkemizde bir iş ve önemli bir tanıtım aracı olarak algılanmaya başlamasının da geçmişi çok uzun değildir.
6-Spor tüketimi nedir?
Burada spor tüketimi kavramı, spor ile ilgili oyunları, resmi işleri, izleme, dinleme, okuma ve koleksiyon yapma gibi birçok konuyu kapsar. Bunları yapanlar da spor tüketicileridir. Burada spor tüketicisinin davranışı önemlidir.
Spor tüketiminde tüketici davranışları:
Tüketici davranışı insan davranışının alt bölümünü oluşturur. Tüketici davranışı incelenirken varsayımlar ve özellikler ele alınmalıdır. Bu özellikleri yedi ana konuda toplayabiliriz.
a.Tüketici davranışı güdülenmiş davranıştır.
b.Tüketici davranışı çeşitli faaliyetlerden oluşur.
c.Tüketici davranışı bir süreçtir.
d.Tüketici davranışı karmaşıklık ve zamanlama açısından farklılık gösterir.
e.Tüketici davranışı farklı rollerle ilgilenir.
f.Tüketici davranışı çevre faktörlerinden etkilenir.
g.Tüketici davranışı farklı kişiler için, farklılıklar gösterebilir.