? FORD FABRİKASI KİMİN BAŞBAKANLIĞI DÖNEMİNDE SEKA ARAZİSİ ÜSTÜNE NASIL KURULDU?
? FORD GİDEREK BÜYÜYOR...
? KAĞIT SANAYİİMİZİN TEMEL TAŞI OLAN İZMİT-SEKA'YA 20 YILDIR ÇİVİ ÇAKILMAZKEN, 1.1 MİLYON DOLARA "ÖZELLEŞTİRİLİVEREN" BALIKESİR-SEKA YATIRIMI TAMAMLANDIKTAN SONRA DEVREDİLDİ!
? İZMİT-SEKA'NIN HAZIR MÜŞTERİSİ KAĞIDINI ARTIK ALBAYRAKLAR'A "SATILAN" BALIKESİR-SEKA'DAN MI ALACAKLAR?
? "SEKA NAMUSUMUZDUR, KAPATILAMAZ" DİYEN ÇEVRE VE ORMAN BAKANI OSMAN PEPE HÜKÜMETİYLE NİÇİN TERS DÜŞTÜ?
? SEKA BU HALİYLE BİLE, YÜZDE 70 KAPASİTE İLE ÇALIŞTIRILIRSA, ZARAR ETMEZ!
? ZARAR DİYE GÖSTERİLEN 80 TRİLYON, ASLINDA, ÖZELLEŞTİRİLEN SEKA İŞLETMELERİ'NDEKİ İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATLARI!
Basınımızın liberal borazanları, "SEKA NOSTALJİSİ yapmayın" diyecekler, ama tarihin akışını değiştiremesek de, biz kendimizi tarihe not düşmekle görevli sayıyoruz.
TÜPRAŞ'ın özelleştirmesi, daha doğrusu peşkeş çekilmesi macerasında olduğu gibi, yargı yine son anda "dur!" dedi. Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) önerisi ile kapatılan İzmit-SEKA Kağıt Fabrikası tam kapısına kilit vurulacağı gün yargıdan gelen "yürütmeyi durdurma" kararı fabrikaya nesiller boyu bağlı olan işçileri sevince boğdu.
Durup dururken İzmit-SEKA'yı kapatmanın amacı ne olabilir?
Seka gerçekten zarar mı ediyor?
İzmit'in yeşil sahaya ihtiyacı mı var?
Özetle, İzmit-Seka'nın kapatılma gerekçesi inandırıcı mı?
Maliye Bakanımız Kemal Unakıtan'ın dediğine göre İzmit-Seka fabrikası ekonomik ömrünü tamamlamış, makineleri iş görmez hale gelmiş! Fabrika kapatılacak, arazisi İzmit Belediyesi'ne devredilecekmiş.
"Seka bizim namusumuz, kapatılamaz" diyen Orman ve Çevre Bakanı Osman Pepe hükümetiyle ters düştü, sözleri havada kaldı.
BAŞBAKAN'IN SÖYLEDİKLERİ İNANDIRICI MI?
Başbakan Erdoğan'ın dillendirdiği SEKA'nın kapatılma gerekçeleri hiç de inandırıcı değil! Diyor ki:
"İzmit-SEKA sürekli, trilyonlarca lira zarar ediyor. Başlıklar atılıyor, 'Burası kime peşkeş çekildi?' diye. Bizim veriğimiz yer İzmit Büyükşehir Belediyesi. Rant amaçlı kullanılmamak kaydıyla buraya Verdik. Burayı Londra'daki Hyde Park gibi yapacaksınız, halk yararlansın. İzmit-SEKA'yı İzmit halkına peşkeş çekiyoruz."
Ayrıntılarına daha sonra değinmek kaydıyla, hemen söylemek isteriz ki, daha önceleri büyük dedikodulara neden olan Ford fabrikası SEKA arazisi üzerine kurulmamış olsaydı, resmi kurumların 57 milyon dolar değer biçtiği Balıkesir-SEKA fabrikası yalnızca ve yalnızca 1.1 milyon dolara (Ve de yatırımları tamamlanarak) yakınları olan Albayraklar'a "satılmamış" olsaydı, Başbakan'ın sözlerini, basınımızdaki liberal amigolarla birlikte biz de alkışlayabilirdik.
İzmit-SEKA'nın kapatılma gerekçeleri, içerdiği çelişkiler dolayısıyla, hiç de inandırıcı olmuyor.
BASIN NİÇİN SUSUYOR?
Basın demek kağıt demek.
Siz gazetelerde İzmit-SEKA'nın kapatılmasını eleştiren, protesto eden, bırakın protestoyu, kapatılma nedenlerini tarafsız bir gözle tartışan yazılara rastlıyor musunuz?
Basınımız, can damarı demek olan kağıt sektörünün doğup geliştiği İzmit-SEKA'nın kapanışını sıradan bir haber olarak değerlendiriyorlar.
Başbakanın ve Maliye Bakanı'nın ağzıyla konuşan bu liberal şövalyelerden biri bakın neler yazıyor:
"Kapanma kararına karşı çıkan işçiler ve sendika, kararı ekonomik akıl açısından çürütmeye çalışmaktan çok, 'SEKA nostaljisi' temelinde bir kamuoyu yaratmayı tercih ediyorlar. Başkasının cebinden yapılan bu nostalji düşkünlüğüne pabuç bırakmamak gerekiyor.
SEKA'nın satılması kararı, ne böyle duygusal gerekçelerle, ne de sendikaların efelenmesiyle değiştirilmemesi gereken bir hesap kitap meselesidir."
Evet, gerçekten İzmit-SEKA'nın kapatılma kararı, yeniden hesap kitap yapılarak değerlendirilmesi gerken bir karardır. Selüloz-İş Sendikası Başkanı Ergin Alşan, "İzmit-SEKA bu haliyle bile, yüzde 70 kapasite ile çalıştırılırsa zarar etmesi mümkün değildir" derken, gerçeği ne ölçüde yansıtıyor.
Yarın devam edeceğiz...