Sırma Esvaplılar: Dur yolcu! Ya da Durma Yolcu! Galata’da asayiş berkemaldir. Lakin zeki, çalışkan, kaplan gibi duran Cumali ile Şekerparesinin öyküsüdür oyunumuzun asıl konusu.19 y.y. İstanbul Galata’da bir çarşıda başlar oyun. Aynı zamanda oradaki esnafın ruh halini de yansıtır ve dönemin tarihsel göndermelerini de tabanlanmaktadır göz aşinalığı ile… 
“Konak içinde han  
Han içinde can, 
Can içinde kan 
Olmaya mı geldin 
Ey canan”
Türkü /Söz Müzik: Banu Doğan 
Türkünün ismi: Konak içinde han 
(Haraçmatikmenler Bestesi)
Haraçmatikmenler iş başındadır yine. Haraç illetini söküp atmak isteyen inkılapçılar görevlerini ifa ederler. Her siyasi geçiş dönemindeki gibi bireysel ve toplumsal çalkantılar söz konusudur olanca hızıyla. 
Sokak köpeği olmak kolay değildir dedi yaşlı kadın. Eş zamanda bozuk paralar düştü genç bir kadının çantasından. Sabır ister, şefkat ve ilgi, ister onu eğitmek için. Şekerpare yönetmeni Engin Alkan bana biraz Charlie Chaplin’i hatırlattı her nedense. Vücut dilinin ön planda bulunduğu, oyuncuların yaptığı hareketlerle izleyiciyi güldürmeye çalışan bir komedi türü. Hareket komedisi “slapstick” Örnekte masalistan keloğlan keloğlan internette müzikli kitap terapi çalışmamdaki benzer bir yapıya sahip (sağ eliyle alnına dayayıp ufka bakan evine anasına varan sırtında oklar taşıyan keloğlan gibi). Şu insan cehenneminde sırtını yaslayacağın bir dayanağın olmadan yaşamak çok ince bir sanat gerektirir. Hem erkek hem de kadın için analar bunun için vardır her daim yanında.
Erkeklik dediğin demirden 
Kafes kitlidir kapı içeriden,
Gönül gözüyle görmezsen 
Eğer körlük ölümden beter 
Atıf Yılmaz’ın yönettiği Şekerpare filminin müziği Mutlu Torun’a aittir. Kendisi aslen udi olmakla kalmayıp klasik gitar metodunu ud eserleride uyarlayıp batı tekniği getirmiştir.(Bir nevi sentez uygulaması diyebiliriz ) Zeybek havasında dans eden oyuncuların kollarını tahta çubuklar bağlıyordu. Bu bir kültür yansıması idi adeta… Bu çubuklar kendinin koruma aleti ya da antlaşma barış çubuğu idi. (Kızılderililerdeki kültüre benzere bir yaklaşım).Bu tahta objeler Avrupa’daki Die Klanghölzer tını, ses tahta çubuklarına  (çengi çubuğu ) benziyordu. Bizim kültürel mirasımız bu gün Avrupa’da müzik terapide kullanılmaktadır. Kısaca Osmanlılardan gelen çengi çubuğu batıda Die Klanghölzer (Yurt dışında müzik terapi araştırma bilgilerinden bir kesit sadrazam Çorlulu ali paşanın torunu Banu Doğan’dan)

Değerli dostlar!
Şu üstüne bastığımız toprak hepimizi mutlu edebilecek kadar cömert. Yolun sonunda hiçbirimizi dışarıda bırakmadan hepimizi yine o bağrına basmayacak mı?
Oyun yazar Yavuz Tuğrul, yöneten ve oyunda oynayan Engin Alkan’a sonsuz teşekkürler tabii ki tüm oyuncular dâhil olmak üzere. Müzik direktörü güçlü maestro Burçak Çöllü ’ye de ayrıca teşekkürler sunmayı bir borç bilirim. 
Köşe yazarının esinlendiği kaynaklar:
1- Geze Toza İstanbul İlk Hedef Galata Kulesi 
Kitap adı: Geze Toza İstanbul ilk hedef galata kulesi 
Yazan: Fatma Börekçi 
Resimleyen: İbrahim Çiftçi
Resim taslak: İ.B.B. Çocuk Yayınları 
Geze Toza Kasım 2014 İstanbul 
Üsküdar Üniversitesi tarafından tavsiye edilmiştir 
2- İstanbul kanatlarımın altında (Gülay)
Önce kuş olduk uçtuk semaya 
Sonra vurulduk düştük sevdaya 
Yandık ateşten korlar misali 
Öyle derindi vardık mihraba 

Aşkı ilahi saydık cihanda 
Gözden buluştuk fani mekânda 
Ayrılsa yollar güller savrulsa 
Susmaz ki aşka âşık gönüller 
Mâkam: Hicâz Saz Eseri
Bestekâr ve Piyanist: Tuluyhan Uğurlu
Neyzen: Kudsi Ergüner
3- Topkapı Saray Müzesi (Hüner name Haliçte gösteriler ressamı Levni)
4- Katty Perry Roar
5- Dido White Flag