KAHRAMANMARAŞ

Proje kapsamında belirlenen görevlilerce Necip Fazıl Şehir Hastanesi ana ve ek binalarla Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi geziliyor. Hasta bir vatandaşın yaklaşımıyla sorunları belirleyen görevliler, bunları proje kapsamında oluşturulan WhatsApp grubundan paylaşıyor. 

Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Semih Yancar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "yönetici körlüğü" olarak tabir edilen, yöneticilerin gözünden kaçan problemleri tespit edebilmek ve vatandaşın gözüyle sorunların neler olduğu anlayabilmek için projeyi hayata geçirdiklerini söyledi.

Sağlık sektörünün 7 gün 24 saat hizmet verdiğini, bu nedenle bazı hataların olabileceğini ifade eden Yancar, bunları düzeltmek için yapılabilecekler noktasında "Üçüncü Göz Projesi"ni başlattıklarını aktardı. Yancar, şöyle dedi:

"Proje kapsamında hastaneye gelen vatandaşın değdiği her nokta, kapıdan girip güvenlikçinin güler yüzünden tutun da tedavi sürecinde kan verirken bekleme süresi, yatan hasta için temizlik, yemek gibi birçok konuda yeterlilik sağlamayı hedefliyoruz. Bunların dışında tedavi olduğu doktorun kendisine gerekli bilgileri verip vermediğine veya bekleme alanlarının ferahlığının vatandaş gözüyle nasıl olması gerektiği konusunda her hastanede bir kişi belirledik. Bu görevlilerimiz hastanenin her noktasını geziyorlar. Bunu yaparken en az 5 olumsuzluk olmak kaydıyla not alıyorlar."