Son günlerde yaygınlaşan yeni bir pazarlama tekniği var. Çok merak ediyorum pazarlama tarihinde böyle bir teknik nasıl keşfedilememiş. Kimin aklına gelmişse bu tebrik ediyorum. İnsanları alışverişten soğutmayı başardılar. 

İsmini vermeyeceğim bazı sektörler iş yerlerinin hemen önlerine koydukları çalışanlara, müşterinin peşine takıl ve evine kadar bırakma, diyor herhalde. Sektör isim vermeme sebebim o iş kollarında işini iyi yapan firmalara haksızlık olmasın diye. İş yerlerin önüne çalışanları koyup, vatandaşın peşine takıyorlar. Bunu hiçbir çalışan yapmaz o yüzden bunu yaptıranlar firmalar. Bir kadının peşine 50 metre takılanı gördüm. Kadın konuşmuyor; fakat satış yapan şahıs inanılmaz şekilde ısrar ediyor. Bu tamamen kişilerin özgürlüğüne müdahale. Bildiğin suç bu yahu! Özellikle kadınlara yönelik ürünlerde bu durum daha çok ön plana çıkıyor.

Bunun yaratacağı tehlikeler korkunç boyutlara ulaşabilir. Zaten bir yandan önlenemeyen kadın cinayetleri var. Diğer yandan bu şekilde satış yapmak kadınları daha çok korkutur. Kadınlar, peşlerine takılan bu pazarlamacılar yüzünden yolda rahat yürüyemediklerine şahit oldum. Yolunu değiştirenleri gördüm. Birde kadın her peşine takılanı iyi niyetli mi, kötü niyetli mi diye düşünmek zorunda değil. Bu yüzden bu şekilde satış yapılmamalı. Bu şekilde satış yasaklanmalı.

ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ VE DİĞERLERİ

Yüzde 7,5 olarak uygulanan özel iletişim vergisi yüzde 10’a çıkarıldı. Özel okullara da yüzde 24 oranında zam yapıldı. Sorun zamlardan çok, içinde bulunduğumuz koşulların zorluğuyla alakalı. Bu şekilde artan zamlar alım gücünü etkilediği gibi Türkiye’nin ekonomi anlamında rahatlamasına yönelik yürütülen söylemlerin de uzağında kalıyor. Vatandaşlar şu anda kendilerini doğrudan etkileyen ve alım güçlerini düşüren bir alandan indirim beklerken bu şekilde zam yapılması, geleceğe yönelik olumlu bakışın umudunu kırıyor. 

Ekonomik anlamda içinde bulunduğumuz zor koşullarda, elektrik, doğalgaz veya başka alanlarda yapılacak ufak bir indirimin bile yaratacağı olumlu havayı düşünebiliyor musunuz? Böyle bir hava yaratmak varken bu zamlar 2021 yılın Türkiye’sinde olumlu karşılanmayabilir. 

Bu zamların can yakmasının önemli sebeplerinden biri de işsizliğin hiç olmadığı kadar artması. Çalışan insanlar bile bu vergilerden şikayetçi olurken, işsizler bu vergilerin altından nasıl kalkacak? 2021 yılı başından itibaren gelen zamlar, asgari ücrete gelen zammı aldı götürdü zaten. Her zam, alım gücünün biraz daha düşmesi demek. 

Vatandaşlar, hayatlarını kolaylaştıracak adımların atılmasını istiyor. PTT’nin yağ satması veya marketlerin denetlenmesi çözüm değil. Çözüm sistemin içinde gizli. En aşağıdan yukarıya çözüm üretmeyip, sadece satışın en son halkası olan marketleri denetlerseniz bir şey değişmez.