Avrupa’nın en büyük iki kupasını alan Şampiyonlar Ligi şampiyonu Liverpool ve UEFA Avrupa Ligi şampiyonu Chelsea arasında 14 Ağustos tarihinde İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı’nda oynanacak olan, 2018-2019 sezonu Süper Kupa mücadelesi yalnızca futbol ailesini değil, turizmcileri de olağanüstü heyecanlandırıyor.

Sık sık da altını çizerim; “Bacasız sanayi futbol, hiçbir zaman yalnızca futbol değildir” diye.

Çağın, hatta çağların oyunu futbol, içinde barındırdığı tüm öğelerle birlikte, milyonları ardından sürüklüyor. İşte buna canlı kanıt Liverpool ile Chelsea’yı karşı karşıya getirecek olan bu dev karşılaşmayı, futbol severler adeta iple çekerken, başta İngilizler olmak üzere ülkemiz de dünyanın çeşitli ülkelerinden gelecek olan turistlerden kazanacağı parayı düşünüyor.

İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı’nda oynanacak maç için, şehir otellerinde hayli hatırı sayılır biçimde rezervasyonlar yapıldı.

Bilindiği gibi, 2005 yılında da yine İstanbul’da aynı statta Liverpool ile Milan, bu kez Şampiyonlar Ligi finalinde karşı karşıya gelmiş ve ilk yarısı 3-0 İtalyan ekibinin galibiyetiyle kapanmıştı. Ancak ikinci yarıda Liverpool fırtına gibi esip maçı 4-3 kazanarak kupayı müzesine taşımıştı. Buradan da anlaşılacağı üzere, Liverpool için İstanbul ve Atatürk Olimpiyat Stadı’nın apayrı bir anlamı var. Bu nedenle 14 Ağustos gecesi oynanacak maç için Liverpool taraftarı akın akın İstanbul’a gelmeye hazırlanıyor.

Chelsea’ye gönül veren Londralı taraftar da İstanbul yolculuğu için adeta gün sayıyor. Ayrıca, bu maç için, maç gününden daha önce gelip, Akdeniz ve Ege kıyılarında tatil planı yapan hayli taraftarın da olduğunu söylemeliyiz.

Kısacası, turizm anlamında çok önemli bir etkinlik olarak görülüyor bu önemli mücadele.

Ağustos ayı, genel anlamda İstanbul’daki şehir otelleri için çok fazla verimli olmamasına karşın, adanın iki devinin karşı karşıya getirecek maç için yapılan rezervasyonlar tarihi bir doluluk oranı yakalanmasına neden olacak.

Yukarıda da vurgulamaya çalıştığım gibi, bu maç için İngilizlerin dışında neredeyse Avrupa’nın tüm ülkelerinden gelecek insanlar olacak.

Ayrıca, uluslar arası yayın kuruluşlarının da maç için yaptırdığı akreditasyonlar var.

Tabi ki, gelecek olan futbolseverlerin yoğunluğu, yalnızca oteller için değil, beraberinde birçok sektörün de hareketleneceği bir süreç anlamına geliyor. Sokaktaki ayakkabı boyacısından, hediyelik eşya satan dükkanlara, yiyecek içecek sektöründen taksici esnafına dek birçok iş kolu için, tam anlamıyla ekstra bir avantaj yaşanacak.

Kısacası sahanın içinde ister Liverpool, ister Chelsea olsun, sonuçta kesinlikle  zafer İngilizlerin olacak. Sahada değil, dışında da İstanbul, nihayetinde ise Türkiye kazanacak.

Hoşçakalın…