Koç Holding müjdeyi verdi, yerli oto yapacağız!.. diye

Yabancı oto temsilcileri, “Türk Otomobili”ne izin vermezler! diyordu.

Diğer tehditleri, Türkiye’deki yatırımlarını durdururlar... diye.

1960’larda Devrim Otomobili’ni yapabilen ustalar, 2012 Türkiye’sinde yok mu?

Motorunu, şanzımanını ithal ettikten sonra biz nesini yapacağız?

Tampon, kaporta, koltuk ve sileceklerini mi yapacağız?

Bu mu yerli oto olacak?

Türk teknolojisi motor yapmaya uygun değil mi? Kamyon, gemi motoru yapabilen Türk Otomotiv sektörü, otomobil motoru yapamıyor mu?

1967’lerde yapılan Anadol marka otomobili de Koç’lar yapmıştı. Motoru İngiliz malı Ford motoruydu, demek ki 45 yıldır aynı yerde sayıyoruz?

Güney Kore 50 yıl önce bizden çok daha geri bir durumdaydı ekonomik yönden ama çalışarak otomotiv sektöründe kendi markalarını oluşturmuşlar.

Bir otomobil deyip geçmemek lâzım, otomotiv yan sanayiinde çalışan onbinlere de ekmek kapısı olacaktır.

İlk başlangıçta Japon ve G.Kore otomobilleri dünyada pek tutulmuyordu ama yıllar içinde daha kaliteli otomobiller yapmayı başardılar.

Bugün sağlıklı bir şekilde, gerçek anlamda Türk Otomobili’nin temeli atılırsa, gelecekte dünya piyasalarında da kendimize pekala yer bulabileceğiz.

İşin başında kolaycılığa kaçıp, yine montaj sanayii ile işe başlarsak, bu kolaycılıktan kurtulamayız.

Koç’lara öneride bulunan İtalyan Fiat da tabiiki kendi motor ve şasini pazarlamak istiyor, bu tür kolaycılıkları reddetmeliyiz.

Kapitalist bakış açısı, bize milli sanayii kurdutmaz!

Milli sanayii kurabilmek için en büyük sorumluluk Devlete düşüyor.