ABD genelinde en az 45 konteyner gemisi, grevin vurduğu Doğu Yakası ve Körfez Kıyısı limanlarının dışında demirlemişti ve yüklerini boşaltamadılar
Yaklaşık yarım asırdır süren en büyük liman işçisi grevi üçüncü gününe girerken , konteyner gemileri Perşembe günü ABD'nin büyük limanlarının dışında uzun kuyruklar oluşturdu. Grev, boşaltma işlemlerini engelliyor ve muzdan otomobil parçalarına kadar her şeyde kıtlık tehlikesi yaratıyor.
Uluslararası Liman İşçileri Derneği ile işverenler arasında herhangi bir müzakere planlanmadı ancak Beyaz Saray'ın anlaşmaya varmak için maaş tekliflerini artırmaları yönündeki baskısı altındaki liman sahipleri, Çarşamba günü geç saatlerde yeni görüşmelere açık olduklarını belirttiler.
Everstream Analytics'e göre, Çarşamba günü grevin vurduğu Doğu Yakası ve Körfez Kıyısı limanlarının dışında demirleyen konteyner gemilerinin sayısı en az 45'e çıktı. Bu sayı, Pazar günü grev başlamadan önce sadece üç gemiydi. Gemilerdeki yoğunluğun hafta sonuna kadar iki katına çıkabileceğini ve oluşan tıkanıklığın çözülmesinin haftalar, hatta aylar alabileceğini söyledi.
Alternatiflerden biri, ülkenin diğer tarafındaki Batı Yakası limanlarına yelken açmak ve bunun için muhtemelen Panama Kanalı'nı kullanmak olabilir; bu da maliyetleri artıracak ve teslimat sürelerine haftalar ekleyecek binlerce mil uzunluğunda bir yolculuk anlamına gelir.
ILA, ABD Denizcilik İttifakı (USMX) işveren grubuyla altı yıllık yeni bir sözleşme için yapılan görüşmelerin başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından Salı günü Maine'den Teksas'a kadar 45.000 liman işçisiyle greve başladı. Bu, 1977'den bu yana ilk büyük iş bırakma eylemiydi.
ILA, işleri öldüreceğinden korktuğu liman otomasyon projelerini durdurma taahhütlerinin yanı sıra büyük bir maaş artışı talep ediyor. USMX %50 maaş artışı teklif etmişti ancak ILA bunun endişelerini gidermek için yeterli olmadığını söyledi.
USMX Çarşamba günü geç saatlerde "Bir anlaşmaya varmak müzakere gerektirecek" dedi. "Pazarlığa geri dönmek için ön koşullar üzerinde anlaşamayız, ancak ILA'nın taleplerini ve USMX'in endişelerini ele almak için iyi niyetle pazarlık yapmaya kararlıyız" dedi. ABD Başkan Joe Biden'ın yönetimi sendikanın tarafını tutarak, liman işverenlerine anlaşmayı güvence altına almak için tekliflerini yükseltmeleri yönünde baskı yapıyor ve nakliye sektörünün COVID-19 salgınından bu yana elde ettiği yüksek kârları öne sürüyor.
Ekonomistler, liman kapatmalarının başlangıçta tüketici fiyatlarını artırmayacağını söylüyor çünkü şirketler son aylarda temel mallar için sevkiyatları hızlandırdı. Ancak Morgan Stanley ekonomistlerine göre, uzun süreli bir durma sonunda gıda fiyatlarının ilk tepkiyi vermesiyle birlikte sızacak.
Grev, New York, Baltimore ve Houston da dahil olmak üzere çeşitli konteynerli malların taşındığı 36 limanı etkiliyor.
Ulusal Perakende Federasyonu, Çarşamba günü 272 diğer ticaret birliğiyle birlikte Biden yönetimini grevi durdurmak için federal yetkisini kullanmaya çağırdı ve grevin ekonomi için "yıkıcı sonuçlar" doğurabileceğini söyledi.
Biden yönetimi grevi durdurmak için federal yetkileri kullanmayacağını defalarca dile getirdi.