ANKARA - Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin yurt dışında "deniz kum güneş" olarak bilinen imajını değiştirmek amacıyla yıl boyunca gurme gezileri, sanat ve kültür turları gibi pek çok etkinlik gerçekleştirecek.

AA muhabirinin Bakanlıktan edindiği bilgiye göre, dünyanın önemli turizm destinasyonlarından birisi haline gelen Türkiye, hızlı bir "tanıtım yılı" geçirecek.

Türkiye'nin kültür ve turizmdeki atılım politikalarını yeni bir çerçeveye oturtan Bakanlık, usta fotoğrafçılarla ve Hollywood yıldızı Julianne Moore ile yürüttüğü çalışmaların yanı sıra moda haftalarından festivallere, sosyal medyadan TV programlarına kadar her mecrayı tanınmak için kullanacak.

Uluslararası etkinliklere imza atılacak

Bu kapsamda Paris Kültür ve Tanıtma Müşavirliğince geniş bir izleyici kitlesine sahip önemli spor aktivitelerinden biri olan Uluslararası Roland Garros Grand Chelem Tenis Turnuvası organizasyonuna sponsor olunması planlanıyor. 

Belgrad Kültür ve Tanıtma Müşavirliği ve Sırbistan Cumhurbaşkanlığı Kültür Müsteşarlığının iş birliğiyle 1. Dünya Savaşı'nı anmak ve barışı, kültürel yakınlaşmayı arttırmak amacıyla çeşitli kültürel etkinlikler düzenlenecek.

Avrupa'ya göçün 50. yılı etkinlikleri kapsamında Brüksel Kültür ve Tanıtma Müşavirliğince, Brüksel Güzel Sanatlar Sarayı'nda sinema, tiyatro, müzik, resim, folklor gösterileri sunulacak. Kopenhag Kültür ve Tanıtma Müşavirliği Anadolu Kültür Günleri gerçekleştirilecek.

Alman pazarına özel tanıtım

Sosyal medyanın gücünden faydalanmak isteyen Bakanlık, Türkiye ile ilgili sosyal medya ağları üzerinden yarışmalar da düzenleyecek. Orta Asya'nın en büyük sinema festivali olan Eurasia Film Festivali'nde Türk sinemasına bölüm ayrılacak.

İngiltere'de Kraliyet Bahçe Düzenleme Topluluğunca her sene gerçekleştirilen bahçe düzenleme ve çiçek festivali olan Hampton Court Sarayı Çiçek Festivali "Dünya Bahçeleri" etkinliğinde "Türk Bahçesi" de görücüye çıkacak.

İstanbul'a rekortmen ip cambazı reklamı

ABD'de başarılarıyla Guiness Rekorlar Kitabı'na giren akrobat Nik Wallenda, İstanbul Boğazı'nın iki yakası arasında ip üzerinde yürüyerek Avrupa kıtasından Asya kıtasına geçecek.

Projeyle Türkiye'nin, Asya ve Avrupa arasında bir köprü olma özelliğinin vurgulanması ve söz konusu etkinliğin dünya basınında yer alması planlanıyor.