Güzel hafta sonları can dostlarım!
Bugün yazıma başlarken,bu yazıyı sevgili Funda Akosman Erman’a ithaf ediyorum bu husustaki gayretlerine hasseten.
“İLİM ÇİN’DE BİLE OLSA GİDİNİZ.”
HZ.MUHAMMED S.A.V.
“EĞER BİR GÜN BENİM SÖZLERİM BİLİMLE TERS DÜŞERSE;BİLİMİ SEÇİN.”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
“EĞİTİM TÜM BATAKLIKLARI KURUTUR.”
Şiddet,tecavüz-istismar,uyuşturucu bağımlılığı,yobazlık,din ve inanç istismarı vb.bir milleti yok edecek ne varsa ;ÇAĞDAŞ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN ışığı ile yok olur.
Biz maalesef “DEVRİM KANUNU”olan “TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU’NU”2004 yılında “UYUM PAKETLERİ”ile değiştirdik ve GELECEĞİMİZ ÇOCUKLARIMIZI-GENÇLERİMİZİ maalesef FETÖ ve benzeri din istismarcılarına,tarikat benzeri yapıların eline EĞİTİM adına teslim ettik.
Bugünler de yaşadığımız bütün kötülük tam da bundan.
...
“KÖYLÜ MİLLETİN EFENDİSİDİR!”
ATATÜRK.
İşte bu cümledir Hasan Ali YÜCEL’in oluşturduğu Köy Enstitülerinin şiarı.
Köylüden çocukları utanmasın;
Köylü kendinden utanmasın;
Çocuğu okuyup tekrar köyüne-köküne dönüp üretime devam etsin.
TARIMSAL VE HAYVANSAL ÜRETİMDİR önce ülkeyi kalkındıracak olan;HALKIN KARNI DOYMALIDIR SANAYİ VE TEKNOLOJİK ÜRETİME DEVAM EDEBİLMESİ için çünkü.
Bunun için TARIMSAL VE HAYVANSAL ÜRETİM devam etmelidir ve KÖYLÜ evi-tarlası-hayvanı-meyve ağacı ile ilgili herşeyi en azından biraz bilmeli,az buçuk anlamalıdır.
-Eğitim bütün bataklıkları kurutur!
-Kötülükleri kovar!
Hepimizin hayatında ilkokul öğretmenimizin özel bir anlamı vardır değil mi?
BAŞ ÖĞRETMENİMİZ ATATÜRK’Ü kalbimize yerleştirip ;ilkokul öğretmenimizi de O’nun yanına koyarız bizler.
Ve Yüce Rabbimiz der ki:
“Allah'ın adı ile oku!”
Eğitim:
ama örümcek olmayan,tarikat,dinci vakıfların etkisinde değil,ilmi eğitim olmalı;yani ÇAĞDAŞ EĞİTİM.
Çağdaş eğitim bizi kurtarabilir;yangınlardan,yıkılış-yokoluştan.
17 nisan 1940 tarihinde,
İlkokul öğretmeni yetiştirmek için;
Köy Enstitüleri
3803 sayılı yasa ile kurulur;
Kapatılana kadar ışık saçar.
Kapatılması karanlığa adım olmuştur.
Tamamen Türkiye'ye özgü olan bu eğitim projesini ,(aslında ATATÜRK’ün CUMHURİYET EVLERİ fikrinden esinlenir o dönemin Milli Eğitim Bakanı)28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Âli Yücel bizzat yönetmiştir.
Gerçekten kısa zamanda kırsal kesimde bir MUCİZE gerçekleştirir KÖY ENSTİTÜLERİ.
Köylü bir çok ihtiyacını karşılamayı öğreten öğretmenler ile çalışmaya başlar;ruhunu zenginleştirecek kültür ve sanatsa üretme amacını ulvileştirir.
KÖYLÜ MİLLETİN EFENDİSİ OLUYORDUR;
OLUYORDUR! LAKİN EMPERYALİSTLER ve onların bilmeden-yanılgı ile etkisinde olan yöneticiler durdurur bu harika kelebek etkisini.
EMPERYALİZM kendi ürettiği sahte süt tozları,
Sahte SANA YAĞLARI,sahte olan HİBRİT tohumlarını vs.vs...bize yedirmek için ;SÜTÜMÜZE,ZEYTİNYAĞI-TEREYAĞIMIZA,ATA TOHUMLARIMIZA karşı YOKETME projesine sinsice başlamıştır çünkü.
SİNSİ PROJE gereğince Köy Enstitüleri kapatılmalıdır.Sonuçta:Köy Enstitüsü uygulaması Hasan Ali Yücel'in 1946'da Milli Eğitim Bakanlığından ayrılmasına değin devam eder;Hasan Ali Yücel'den sonra Milli Eğitim Bakanı Olan Reşat Şemsettin Sirer zamanında Köy Öğretmen Okullarına dönüştürülür;Bu okullar da Demokrat Parti döneminde 27 Ocak 1954'te kapatılır.
EMPERYALİZMİN istediği olur ÇAĞDAŞ EĞİTİM KURUMU OLAN KÖY ENSTİTÜLERİ YOKTUR ARTIK!
UNUTMAYIN Kİ :CAHİL-EĞİTİMSİZ BİR TOPLUMU İDARE EDEBİLİR-YÖNLENDİREBİLİR-SÖMÜREBİLİR-sonunda YOKEDEBİLİR EMPERYALİST ZİHNİYET .
Aslında şu an SAVAŞ-KITLIK-ÜRETİM-AÇLIK-SU KITLIĞI-ENERJİ YOKLUĞU vb. durumları göz önüne aldığımızda,
HERŞEYİ BİRAZDA OLSA BİLMEK;
HERŞEYDEN BİRAZDA OLSA ANLAMAK ne kadar önemli değil mi?
Tarihle kalın; lakin çağdaş eğitim zihniyeti ile kalın.