Face den bir arkadaşım hiç görüşmemiştim. Bu sohbetimizi deşifre olmadan face de paylaşabileceğimi belirtti. O üç çocuk babasıdır. Bir çay bahçesinde buluştuk, çay içiyoruz. İyi bir işi var hali vakti yerinde. Tanışma sohbetinden sonra eşiyle çocuklarıyla olan iletişim sorunlarından bahsetti. Sık sık saatine bakıyor. Tikleri var. İşinde başarılı, Okul hayatı birinciliklerle geçmiş. Konuşurken bir kaç kere cepten aradılar. O hep özür dileyerek çok kısa kesti ve sonunda telefonunu görüşmeye kapattı. Aslında danışma talebinde bulunanlardan telefonlarını görüşmeye kapatmalarını beklerim. Aksi takdirde, "benim telefon senden daha önemlidir" anlayabilirim. 

Mükemmeliyetçi Aile Sorunu
Bu arkadaşımın en büyük şikayeti ve en çok kullandığı kelime "yalnızlık" bir de, "beni kimse anlamıyor, benim hayatım başkaları için var, kendim için değil..." Bedensel rahatsızlıkları: Kulak çınlamaları, boşaltım ve tansiyon sorunları, sinirlilik, tahammülsüzlük alınganlıktan bahsetti. A tipi kişilik gözleniyor. (aceleci, mükemmeliyetçi, hırslı...vb)
Onun iç dünyası ile dışarıya yansıttığı arasında çok fazla mesafe var. O hep "şimdi nasıl davranmam gerekiyor", "ne yapmalıyım ne etmeliyim,... malıyım,... meliyim" cümlelerini sık sarf ediyor. Dış dünyanın kendisi hakkında ki ne düşündüğü onun için son derece önemli. "Ayıp olur, başkaları ne der." onların hapishanesi.
Onun en çok şikayet ettiği ikinci konu da yalnızlık duygusu. Yalnızlık çekenlerin çok fazla "arkadaşı" olsa da iç dünyasını paylaşamamasından, kendi olamamasından ileri geliyor.
Çocukluk dönemlerinde ailesi içinde var olamamışlar sonradan gelişim ve farkındalık süreci yaşama olanağı elde edemezlerse; ne kadar zeki, akademik yönde başarılı olsalar da, yaşam başarısında sınıfı geçememiş, kendilerini yaşayamıyorlar.

Yaşam Başarısı
Var olamamanın, kendini ifade edememenin stresi ve yalnızlık duygusu onları terk etmiyor. İçi dışı bir insanlar daha rahatlar. Başkası değil kendi olanlar daha mutlular. Yaşamlarında daha çok kendisi olabilenler ne stres nede yalnızlık duygusu yaşarlar.
Danışanımın okul başarısı; zeki olmasıyla, çalışkan olmasıyla ilgilidir. Yaşam başarısı ise; yaşamda var olabilmesinin sonucu sağlıklı ruh hali ile ve duygusal zeka ile ilgilidir. Danışanım mükemmeliyetçi bir ailenin işkence tezgahından geçerek akademik başarıyı yakalamış, okul birincilikleri olmuş ama kendisi olamamış, var olamamış.
Çok zeki çalışkan olması okul başarısı için şart iken, Yaşam Başarısı Sağlıklı Ruh Yapısı, Duygusal Zeka ile ilgilidir.

Duygusal Zeka Nedir?
Duygu yönetim ve etkili iletişim becerisi, hem kendisinin hem de karşısında kinin duygu düşünce kalıplarının farlına varma yönetme, zorlukların üstesinden gelme, Sabırlı toleranslı olma, duygusal zekanın bileşenleridir

Aile İçinde Var Olmak Önemli
Ailelerin bilmesi gereken çocuklarının sadece okul yaşamı değil, meslek yaşamında, evlilik yaşamında, sosyal yaşamda da başarılı olmaları gerekir.
Bunun içinde öncelikle çocuklarının aile içinde sevilerek, umursanarak, kabul görerek, değer verilerek, ait olma birey olma dengesi kurularak, kısaca; çocuk ailede var olması sağlanarak zekaları kadar sağlıklı ruh haline önem vermeleri gerekecek. "Her şeyin başı aile" dedik. 

Ülkemden İnsan Manzaraları
1. Ülkemizde çoğu insanlar her ne kadar yükseköğrenim görseler de davranış kuralları konusunda yetersizler. Bu durum da istendik bilgilerin kazanılması için öğretime önem verildiği kadar, ne zaman nasıl davranılması gerektiği konusunda eğitime de önem verilmelidir.
2.Eğitim yetersizliği olanlar kendilerine nasıl davranıldığına çok hassaslar fakat kendileri oldukça kaba davransalar da, "ne var bunda, önemli olan ne niyette olduğumuz değil mi" havasındalar.
3. Konuşma ve dinleme becerileri oldukça zayıf olanların çokluğu dikkat çekiyor.
4. Otoriter olmaya meraklı olduğu kadar, otoriteye biat etme yatkınlığı fazla..
5. Korku ve öfke en çok yaşadıkları duygu.
6. Teşekkür etmek, özür dilemek ve nezaketi çoğu zaman güçlü olmak değil, tam tersine bu davranışlar acizlik olarak algılıyorlar
7. Nezaketi göstermelik de olsa başarsalar bile, bilge ve zeki olmanın getirisi İncelikli olabilmeyi beceremiyorlar. Çünkü nezaketli olmak için bilge olmaya, çok kültürlü olmaya, zeki olmaya gerek yok iken; incelik, çoğu zaman kıvrak zeka, iyi bir eğitim, diplomatik davranabilme ve çok kültürlü olabilmeyi gerektirir.
8. "Psikosomatik rahatsızlıklar" diye bilinen bozuk ruh halinin neden olduğu bedensel rahatsızlıkların gözlenme sıklığının duygusal zeka ve sağlıklı ruh haline sahip olmakla ilgisi var.
9. Kurnazlık, pratik zeka gelişmiş, kısa vadede kazanır gibi olsalar da günlük davranışlar hedefe yönelik olamadığında hayatları durumu idare etmekle¸ günü ve anı kurtarmakla geçer.
10. En önemlisi de ülke insanımın öğrenmeye eğilimlerinin az olmasıdır. Okuma, araştırma, sorgulama, gelişime açık, olma esnek olma, başarıyı modelleme, potansiyellerinin farkına varma ve gerçekleştirme, dünyaya bakış yorumlama inanç ve düşüncelerinin gerçeklerle ne derece örtüştüğünün şüphesini hiç taşımama, öznel durumunu yani iç ve dış dünyası ile ilgili algılarının olgu zannetmesi. Özneli nesnel kabul etmesi.
11. Az bilgi çok fikir. Doğruların yanına eklenmiş doğruluğu net olmayan fikirlerinin gerçekliğine inanma.