“HEDEFİMİZ DÜNYA LİDERLİĞİ”

Seramik sektörümüz her yıl üretimlerini ve ihracatlarını artırarak ekonomimize büyük katkı sağlıyorlar. Türk seramik sektörü bugün küresel çapta rekabet edebilen ürünler üretiyorlar. Seramik sektörümüz ürettikleri üstün kaliteli ürünlerle her geçen gün pazar payını arttırıyorlar, ihracatlarını artırıyorlar ve ekonomimize olan katkılarını da artırıyorlar..

Seramikçilerimizi, fabrikalarında ülkemizin taşını toprağını işleyerek altına çeviren çağdaş simyagerler olarak tanımlamak hiç de yanlış olmayacaktır. Seramikçilerimiz boya dışında bütün hammadde ihtiyaçlarını yurtiçinden sağlıyorlar. Böylece, Başbakan Yardımcısı Şimşek’in de belirttiği gibi, önemli oranda katma değer üretiyorlar. 

UNICERA İSTANBUL SERAMİK, BANYO FUARI

Seramik sektörümüz her yıl İstanbul’da düzenlenen fuarda ürünlerini, yeniliklerini sergiliyorlar. Fuara yurtiçinden olduğu kadar yurtdışından da ziyaretçi çekiyor. UNICERA İstanbul Seramik, Banyo, Mutfak Fuarı etkinliklerine katılım ve ilgi her yıl artarak sürüyor. 

CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık, Türkiye Seramik Federasyonu (TSF) ve Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği (TİMDER) iş birliği ile CNR EXPO Yeşilköy'de yapılan Türkiye'nin en büyük ihtisas fuarı UNICERA İstanbul-Seramik Banyo Fuarı, 80 bin metrekare gibi rekor bir alanda CNR EXPO Yeşilköy’de açıldı. Fuarın kordelasını Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, İstanbul Valisi Vasip Şahin, TSF Başkanı Erdem Çenesiz, Kale Seramik CEO’su Zeynep Bodur Okyay, TİMDER Başkanı Aydın Eşer ve Ege Seramik sahibi İbrahim Polat ve CNR Holding Başkanı Ceyda Erem birlikte kestiler.

Fuarın açılışında yaptığı konuşmada, seramik sektörünün yüksek katma değerli üretim yapan ve bu nedenle ekonominin itici gücü olan sektörlerden biri olduğunu belirten Başbakan Yardımcısı Şimşek, “Ar-Ge, markalaşma, tasarım ve ihracata odaklanın. Biz hükümet olarak her türlü desteği vermeye devam edeceğiz. Türkiye olarak kendimizi bugünden daha çok ihracat odaklı bir şekilde konumlandırmak gibi hedefimiz var. Hükümet olarak biz sizin yanınızdayız" diyordu. 

Geçen yıl İstanbul Valisi Vasip Şahin'in katılım noktasında sektörü teşvik edici bir hedef koydurttuğunu anımsatan Şimşek, "Biz de ihracat noktasında çok daha iddialı olmanızı bekliyoruz. Çünkü gerçekten Türkiye'nin çıkışı yüksek katma değerli ürünlerde ve ihracattadır. Türkiye bugüne kadar iyi gitti" diyordu.  

“PARASAL GENİŞLEMENİN SINIRLARI VAR”

Şimşek, dünya ekonomisinin küresel kriz sonrasında güçlü bir toparlanma içerisinde olduğunu, bunun da iyi bir haber olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:

"Bütün dünya, birkaç ülke hariç senkronize olarak büyüyor. Bu büyüme önemli ölçüde küresel parasal genişlemeyle sağlandı. Parasal genişlemenin sınırları var. Hatta büyüme daha da güçlenirse bir miktar finansal koşullarda sıkılaşma olması ihtimali yüksek. Yakın bir zamanda ciddi bir sorun gibi olmasa da orta vadede bu sıkılaşmanın etkileri hissedilecek. Türkiye olarak kendimizi bugünden daha çok ihracat odaklı bir şekilde konumlandırmak gibi hedefimiz var. Hükümet olarak biz sizin yanınızdayız.”

Türkiye'nin büyüme rakamlarına dikkati çeken Şimşek, şu örnekleri verdi:

"Türkiye'nin büyümesini yüzde 5'in üzerinde tutmasıyla yüzde 4'ün üzerinde tutması arasında çok büyük fark var. Bu büyümeyi önümüzdeki dönemde daha dengeli hale getirmek için bir miktar daha Ar-Ge'ye, özellikle sizin sektörde tasarıma yönelebiliriz. Tasarım ile gerçekten büyük fark yaratabilirsiniz. Malzeme ve birikim noktasında zaten Türkiye kendisini kanıtlamış. Bugün eğer dünyada bu alanda ikinci büyük fuarı düzenliyorsanız bu ciddi birikime işaret ediyor. Bunu biraz daha tasarım ile taçlandırıp ürünlerimizi bütün dünyada daha yüksek kar marjlarıyla nasıl satarız, ona odaklanmamız lazım."

“GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ GEREKİR”

Şimşek, marka bilinilirliğinin önemine değinerek, "Bazılarını biliyorum gittiniz İtalya'da orada burada markalar aldınız. Bravo tebrik ediyoruz. Onu da aslında güçlü bir şekilde teşvik etmek lazım. Sizin ürünleriniz zaten iyi, kaliteli. Ancak bazen marka fark yaratıyor" dedi.

Daha çok imkanı olanın büyümesini öneren Şimşek, bu büyümenin olabildiğince öz kaynaklardan olması gerektiğini bildirdi. Şimşek, bu öneriyi yaparken, dünyanın büyük bir borç yükü altında olduğuna dikkat çekti ve şirketlere, borçlanarak büyümeden uzak durmaları çağrısında bulundu.

Şirketlerin ancak bu sayede gelecek dönemde ortaya çıkabilecek şoklara karşı daha dayanıklı olacaklarını vurgulayan Şimşek, "Biz ülke olarak, ‘dünya şartları değişebilir, onlara nasıl hazırlıklı oluruz’ bunun çabası içerisindeyiz. Bizi şoklara karşı dayanıklı kılacak tek şey özkaynaklarımızdır.”

 “TÜRKİYE BAŞARACAK”

Şimşek, mümkün olduğunca ithalata bağımlılığı en aza indirmeye çalıştıklarını belirterek, enerjiden kimyaya kadar birçok alanda dışa bağlılığı nasıl azaltabilecekleri konusunda çalışmalar yapıldığını söyledi.

Bu kapsamda yapılan çalışmalardan bahseden Şimşek, "Türkiye bütün olumsuzluklara rağmen başaracak. Evet sıkıntılar var, yakın coğrafyamızdaki sıkıntılar bizi zaman zaman aşağı çekiyor, enerjimizin bir kısmını alıp götürüyor. Bunu görüyoruz. Ama ona rağmen Türkiye başarıyor" dedİ.

AYDIN EŞER: “UNICERA ÇEKİM MERKEZİ”

TİMDER Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Eşer, açılışta yaptığı konuşmada, 400 metrekare alanla başladıkları fuarın bugün rekor metrekareyse ulaştığını söyledi. Eşer, “Fuarın gelişmesi sektörü, sektörün gelişmesi de fuarı büyüttü. Bu sayede dünyada önemli bir oyuncu haline geldik. UNICERA Fuarı’nı dünyanın önemli bir çekim merkezi haline getirmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

ERDEM ÇENESİZ: “HEDEFİMİZ DÜNYA LİDERLİĞİ”

Fuar kapsamında, TSF desteği ile ekonomistler tarafından hazırlanan Türkiye İhracat Katkı Endeksi’nin 2017 yılı son çeyrek verileri açıklandı. Buna göre, seramik sektörü Türk ekonomisine sağladığı katma değer ile üçüncü çeyrekte olduğu gibi yine ipi göğüsleyen sektör oldu. 18 sektörün değerlendirildiği endekste, inşaat seramikleri 22.33’lük oranla katkı oranı en yüksek sektör olurken, inşaat seramiklerini 6.53 katkı oranı ile giyim eşyası ve 4.40katkı oranı ile mobilya sektörü takip etti.

Unicera Fuarı'nın açılışı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında Türkiye Katkısı Endeksi 2017 yılı son çeyrek verilerini değerlendiren Türkiye Seramik Federasyonu Başkanı Erdem ÇENESİZ; "İkincisini açıkladığımız bu endeks göstermektedir ki, inşaat seramiklerinin Türkiye ihracatına olan net katkısı düzenli bir şekilde artmaktadır. Kasım ayında açıkladığımız endekste ilk dokuz aylık dönemdeki katkı oranımız 18,27 idi. Yılın son çeyreğine bakıldığında bu oranı 4 puan daha artırarak katkı oranımızı 22,33'e çıkardık. Bu, Türk ekonomisi ve sektörümüz adına son derece önemli bir veridir" dedi.  

Seramik sektörünün Türkiye ihracatına olan net katkısı, yüksek katma değerli üretim yapıldığının göstergesi olduğunu belirten TSF Başkanı Erdem ÇENESİZ, ihracatın ithalattan yüksek olduğu sektörlerde rekabet gücünün yüksek olduğunu, ülke ekonomisini geliştirecek ve ileriye götürecek sektörlerin bu sektörler olacağını söyledi. 

Son çeyrekte Türkiye ihracat katkı endeksinde genel bir iyileşme görüldüğünü belirten ÇENESİZ; "Türkiye sanayinin genel katkı oranı yükselirken, 15 sanayi kolunun katkı oranları bir önceki çeyrek döneme göre iyileşme gösteriyor. İhracat katkı oranı pozitif olan 9 sektör bulunuyor. Sadece üç sanayi kolununda katkı oranı düşüşe geçmiş. Hazırladığımız bu endeks Türk ekonomisinin gelişimi adına sektörleri yönlendiren akademik ve tarafsız bir çalışmadır. Takip edilmeli ve iyi yorumlanmalıdır" dedi. 

“SEKTÖRÜN GÜCÜ GİDEREK ARTIYOR”

Türkiye ekonomisinin yapısal sorunu ekonomik büyümenin hızlanması ile birlikte ithalatın hızla artmasıdır diyen ÇENESİZ; "Türkiye benzer gelişmeyi 2017 yılında yaşamıştı. Türkiye ekonomisinin 2017 yılında %7 büyümesi beklenirken ithalat %17,7 artarak 233,8 milyar dolar'a, dış ticaret açığı ise %36,8 büyüyerek 76,7 milyar dolar'a çıkmıştı. Türkiye’de çok sayıdaki sektörün ithalatı, ekonomik büyüme ve sektörlerin büyümesine karşı duyarlıdır. İç pazarda genişleyen talep birçok sektörde ithalat ile karşılanmaktadır. Seramik sektörü olarak bizim gücümüz burada ortaya çıkıyor. Seramik sektörü iç piyasadaki talep artışının tamamına yakınını içerideki üretim ile karşılayabilmektedir. Bunu yaparken aynı anda ihracatımızı da artırabilme gücüne sahibiz. Ekonomide ve inşaat sektöründe yaşanan hızlı büyümeye karşın inşaat seramikleri sanayi, hem iç talep artışını karşılamış, hem ihracatını artırmış, hem de ithalatını azaltmıştır" dedi.

BAKAN ŞİMŞEK’E ZEYNEP BODUR OKYAY EŞLİK ETTİ

Fuara katılan seramik firmalarının standlarını dolaşarak bilgi alan Başbakan Yadımcısı Mehmet Şimşek’e Kale Grubu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Zeynep Bodur Okyay eşlik etti ve bakana bilgi verdi. 

ÜNLÜ TASARIMCILAR UNICERA’DA

Dünyanın en önemli tasarımcıları tarafından 2019’un trendlerinin belirleneceği fuar, sektöre yön veren 1.000’in üzerinde markanın katılımı ile gerçekleşiyor. Fiyat avantajı, kolay ulaşılabilirlik ve kaliteli üretimle büyüklüğünü 3 milyar dolara ulaştıran seramik sektörüne ev sahipliği yapacak olan fuar 3 Mart’a kadar açık kalacak. Fuarda ayrıca toplam 9 oturumun yapılacağı seminerlerde İtalya, İspanya ve Almanya’dan gelen dünyaca ünlü ödüllü tasarımcılar deneyimlerini ve sektördeki yeni trendleri ziyaretçilerle paylaşacak.